crossowiec Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 (edytowane) WItam bracia z terenu :bigrazz: mam pewien problem.Mianowicie dosyć mocno siada mi amor z tyłu w KTM.I jest taka sprawa:jak amor wygląda każdy wie, i tak pod zbiorniczkiem tym co jest z boku, pod spodem jest taki jakby wentylek.Gdy go wcisnąłem poszło powietrze i cos podobnego do oleju( pierwotnie to napewno był olej ale teraz to podobny jest raczej do śmietany z wodą) wnioskuje że jest już pewnie nieźle "zbełtany" (czyt. przepracowany czy jakkolwiek by to nazwać)i właśnie tutaj rodzi sie moje pytanie:czy da sie i w jaki sposób wymienić ten olej, oraz czy to coś pomoże żeby tył nie siadał jeśli wymienie ten olej i dopompuje powietrze do amora???Ponieżej daje link do zdjęcia jak to wygląda jeśli ktos może pomóc będe ogromnie wdzięczny.Jutro bym wykręcił amortyzator i wymienił ten olej i dobił powietrza jeśli sie da oczywiście.Czekam na ew.pomoc.pozdr. http://www.bikepics.com/pictures/708258/ Edytowane 23 Października 2006 przez crossowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 oleju w amorze nie wymienisz bez jego rozcinania... sa firmy ktore w ten sposob regeneruja, np w gdansku. amor to czesc nierozbieralna...jezeli nie buja ci jak hustawka, to znaczy ze olej jest ok podpompuj go (sprawdz w serwisowce max cisnienie, zeby ci uszczelek nie wywalilo) i ew. podkrec sprezyne Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossowiec Opublikowano 23 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 oleju w amorze nie wymienisz bez jego rozcinania... sa firmy ktore w ten sposob regeneruja, np w gdansku. amor to czesc nierozbieralna...jezeli nie buja ci jak hustawka, to znaczy ze olej jest ok podpompuj go (sprawdz w serwisowce max cisnienie, zeby ci uszczelek nie wywalilo) i ew. podkrec sprezyne a jakby wykręcić ten wentyl i wlać olej tamtędy później zakręcić spowrotem i nabić powietrza??skacze mocno bo prawie obciera tłumik o koło :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 jak taki jestes spryciula to sie baw, a potem szukaj zamiennika na allegro..lubisz sobie komplikowac zycie, co? Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossowiec Opublikowano 23 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 a gdzie Ty tutaj widzisz komplikacje życia??odkręcenie wentylka to taka komplikacja?wracajmy do tematu a nie do oceny moich działań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Wiesz przy pompowaniu nie odkreca sie tego wentyla ,tam jest zaworek ktory pod wplywem cisnienia otwiera sie i wpuszcza powietrze a jak waz z wentyla zdejmiesz to zaworek sie zamyka i powietrze zostaje w srodku.... to tak w kwesti pompowania, mysle ze powinno byc oko 10-12atmosfer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Wiesz przy pompowaniu nie odkreca sie tego wentyla ,tam jest zaworek ktory pod wplywem cisnienia otwiera sie i wpuszcza powietrze a jak waz z wentyla zdejmiesz to zaworek sie zamyka i powietrze zostaje w srodku.... to tak w kwesti pompowania, mysle ze powinno byc oko 10-12atmosfer. Jak napompujesz 12 atm?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 (edytowane) sciagnij z mula ksiazke pdf WP Supension Manual czy jakos tak , napewno masz rozbieralny amor ,tylko trza wiedziec jak i miec odpowiednie narzedzia 12 atmosfer to ma Tir w kolach , chyba zdeka zaduzo dla amorka Edytowane 23 Października 2006 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magik8888 Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 przy 12atmo. to można sie pożegnać z uszczelniaczem. ten amor napewno jest rozbieralny tylko czy sam to zrobisz to niewiem. tam chyba trzeba potem to gazem wypełnić jakimś a nie powietrzem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RuDeK Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Kumpel wymieniał olej w KX 500 i nagle tłumienie się znalazło lepsze..., ja wymieniłem olej w MZ z tyłu i rownież, tlumienie nie do poznania :bigrazz: :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 (edytowane) Co wy tak panikujecie, prawie kazdy amorek olejowy jest robieralny w warunkach domowych, najwiekszy problem moze sprawic zduszenie sprezyny i dorobienie klucza do rozkrecenia go. To co pisze thefex ze trzeba go rozcinac to nieprawda, to ze musial w klrce rozcinac to inna sprawa bo jest to amorek gazowo-olejowy ktory jest skladany w fabryce i japoncy przewiduja ze jak sie on zuzyje to sie go wymienia na nowy (tak jak w samochodach) a nie naprawia, oczywiscie polacy rozcinaja wymieniaja wszystko w srodku i skladaja bo wymiana to troche droga inwestycja jak na nasze warunki :bigrazz: Ja nawet w serwisowce do swojego KLXa mam dokladnie opisane jak rozebrac amorek tylni na kawalki (chodzi o wersje R) i wymienic olej itp. Co do pompowania to 12 atmosfer to chyba stanowczo za duzo skoro w przednie amorki pompuje sie 0,2 - 0,5 BAR.Pozdro PS tak sobie przegladam budowe takich amorkow i raczej z tego wentylka nie powinien leciec ci olej bo jest tam komora na powietrze i jezeli leci to ta guma co jest w srodku bedzie raczej peknieta. Edytowane 23 Października 2006 przez Asmodan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 12 atmosfer to ma Tir w kolach , chyba zdeka zaduzo dla amorka u ojca było 7 atm a co amorka to będzie conajmniej 10 Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekJ Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 (edytowane) Znakomita większość amorków jest w pełni rozbieralna, a już w szczególności w sprzętach wyczynowych, gdzie wymiana oleju jest jedną ze standardowych czynności obsługowych, wykonywanych raz w roku.Kazdy amor puszcza ćiśnienie i olej, jeden więcej, drugi mniej, i czasem tego nie widać.Także śmiało można go rozebrać i wymienic olej. Największa trudnością jest podobno właściwe odpowietrzenie i napełnienie amorka olejem. Chodzi o to, że nie może być ani odrobiny powietrza w amorze, sam olej.Widzę, że masz juz wkręconą maszynkę do pompowania, więc już jeden kłopot z głowy. W KTMach fabrycznie jest taka śmieszna śrubka na spodzie zbiorniczka, którą przy okazji pierwszej regeneracji wymienia się właśnie na zaworek samochodowego typu.Co do ciśnienia, jakie musi być w środku, to jest różnie. W niektórych to jest 6-8 atm, a w niektórych 10-12 a nawet i więcej. To trzeba doświadczalnie sprawdzić, chyba że ma ktoś dojście do danych tego typu. Ja się nie spotkałem z takimi info w necie, może za słabo szukałem.Pozdrawiam P.S. Ciśnienie w przednich amorach a w tylnych to zupełnie inne sprawy. Natomiast rzeczywiście, jeśli cieknie ci olej z zaworka, to tłok, który jest w tym zbiorniczku może już puszczać olej. Ile lat liczy ten sprzęt? Edytowane 23 Października 2006 przez BartekJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grey_cinnamon Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Cześć,ciśnienie w typowo wyczynowych zawieszeniach sięga 14 barów (atmosfer). W ktm-ie sx125 ma być 12 atmosfer(WP), takie też miałem w ohlinsie. Co do uzupełnienia gazu, lepiej wykorzystać azot, jest mniej aktywny od powietrza. W skrócie, rozgrzanie powietrza dużo bardziej zwiększa jego ciśnienie niż w wypadku gdy rozgrzewasz azot. A gaz rozgrzewa się gdy amor pracuje.Czy nie jest tak że gaz i olej pracują w amorze oddzielnie? Do dziś tak mi się wydawało:_)Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 a to sorry.. tym razem to ja pieprze glupoty :bigrazz: Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.