Skocz do zawartości

mebrana do motocykla MZ


wueska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hey;)

 

Ostatnio nabrałamnie ochota na troche poprawek w silniku MZ;) Ze znalazłem kilka materiałów o mebranach chciałem zaadaptowac jedna do MZ;) Chodzi mi o silnik TS 250/1. Chiałbym zebrac spostrzezenia i toroche wiecej informacji;] Moze coś podpowiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to nie da się zamontować zaworka membramowego do mz a chośby się dało to z wielkim problemem bo trzebaby wyciąć proatokątne okno w cylindrze aby zamontować zawór.A tak poza tym to ten zabieg niemiałby większego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to nie da się zamontować zaworka membramowego do mz a chośby się dało to z wielkim problemem bo trzebaby wyciąć proatokątne okno w cylindrze aby zamontować zawór.A tak poza tym to ten zabieg niemiałby większego sensu.

Da się. Mój znajomy w 251 miał mebrane. Efekt był taki, że motocykl stał się elastyczniejszy i ciut żywszy. Mocy raczej nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się. Mój znajomy w 251 miał mebrane. Efekt był taki, że motocykl stał się elastyczniejszy i ciut żywszy. Mocy raczej nie dało.

 

 

a mogłbyś cos wiecej sie dowiedzie na ten temat?? od czego membrana, w jaki sposob zamontowana?? bo sam ciekaw jestem..byłbym wdzięczny :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omawialiśmy taki temat na forum cz cross, i jeden z użytkowników ma 125 z membraną. Różnica w mocy chyba nie jest jakaś specjalnie duża ale moto "ciągnie" od dołu, ma lepszą reakcję na manetkę itp. Tutaj: http://www.bikepics.com/members/luczas/part/ jest parę fotek z tą przeróbkę, jest tam membrana od jakiejś japońskiej sety crossa. Jeżeli chciałbyś przerabiać to pomyśl najlepiej od razu nad lepszym gaźnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omawialiśmy taki temat na forum cz cross, i jeden z użytkowników ma 125 z membraną. Różnica w mocy chyba nie jest jakaś specjalnie duża ale moto "ciągnie" od dołu, ma lepszą reakcję na manetkę itp. Tutaj: http://www.bikepics.com/members/luczas/part/ jest parę fotek z tą przeróbkę, jest tam membrana od jakiejś japońskiej sety crossa. Jeżeli chciałbyś przerabiać to pomyśl najlepiej od razu nad lepszym gaźnikiem.

 

 

 

a jaki Bys gaznik proponowal....hmm kurcze wlasnie nie mam pomyslu jak wmontowac ta mombrane...bo napewno membrana pasuje od rd 350..tego jestem pewien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pewna teorie:

otorz myslałem ze najprostrzym sposobem na załozenie membrany jest wyciecie w karterach na wysokosci wału dziury a pozniej nawierceniu i nagwintowaniu otworow takie rozwiazanie jest w sqterach i swietnie by rozwiazywało problemy z odległoscia gaznika poza tym wiadome jest to ze jak załozysz membrane to zniknie problem za bliskiej odległosci gaznika (zawirowaniem mieszanki i cofaniem sie jej) w sumie takie rozwiazanie ogło by soie sprawdzic ale jest tez ryzykowne bo to moje gdybanie teoretyczne oczywiscie stara dziura powinna zostac zakleiona i trzeba by wstawic nowa tuleje a kanały płuczace nalezałoby powiekszyc bo wydaje mi sie ze napełnianie byłoby pełniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz dobry miesiac szukam odpowiedzi na dreczace mnie ptania i nikt ich niezna;] Niema na tym forum zadnego mechanika który rasuje 2T;| Przeciez takie osoby powinny wiedziec jak to działa i jak to poprawnie umiescic, wyregulowac;|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bikepics.com/pictures/667799/ przyjzyjcie sie na ta fote jak to jest zrobione pozniej z sowmiarka kartka linijka do lapy i rysunek techniczny zrobic nasepnie do warszatu lub jakiegos slusaza i prosisz aby Ci takie cos zrobil pozniej kupujesz mebrane i ta koncowke co wchodzi gaznik szukasz montujesz dostrajasz gaznik i wszystko no ale to tanio napewno nie wyjdzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz dobry miesiac szukam odpowiedzi na dreczace mnie ptania i nikt ich niezna;] Niema na tym forum zadnego mechanika który rasuje 2T;| Przeciez takie osoby powinny wiedziec jak to działa i jak to poprawnie umiescic, wyregulowac;|

 

Jeśli widziałeś membranę to zauważyłeś że ma ona cienkie blaszki. One nie pozwalają wylatywać mieszance ze skrzyni korbowej do gażnika. Działa na podobnej zasadzie jak zawór jednokierunkowy. Mieszanka wpływając do skrzyni przez membranę powoduje odchylenie się blaszek, przez co jest możliwe wypełnienie skrzyni korbowej.

Jeśli wiesz na jakiej zasadzie działa 2T to zapewne wiesz że mieszanka cofa się spowrotem do gaźnika. W klasycznych silnikach aby uniemożliwić wypłynięcie mieszanki zasłaniał okno tłok. Tutaj tą funkcję pełni membrana.

Przez zastosowanie membrany długość układu dolotowego nie jest tak znacząca.

 

Co do przeróbek to nie znamy wymiarów membrany, nikt z forum nie jest jasnowidzem i dlatego nikt w konkretny sposób nie napisze ci w jaki sposób to zrobić aby nie dać ciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...