Skocz do zawartości

zębatka 21 do eci


ksenonn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc Wszystkim

Temat zębatki 21 juz byl, dokladniej zamiana 21 na 19 w etce 251, ale tym razem chcialbym sie dowiedziec czy ktos moze probowal zmienic zebatke 19 na 21 w Mz etz 250.

Jak wiadomo w mz 250 jest zebatka 19 no i kolo tylnie 18.

Czy ktos z was moze probowal czegos takiego? Jakie sa tego efekty?

pozdrawiam

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi. ..naprawdę. .. aż czasami ciężko ich wyprzedzić! !! :)

 

 

Motorynka, Ogar 50, Jawka, Mz Etz 251E, Honda Cr 125, Ktm Exc 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to sie zwiekszy prędkość maksymalna ale moto straci na przyspieszeniu- ja bym zostawił na orginalnej bo w trasie wystarczyłby większy podmuch wiatru albo górka (oczywiście mówie o jeździe z pasażerem) i moto bedzie "mulało"

twój wybór :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sekret prędkości nie kryje się (jak teoretycznie może się wydawać) w większej zębatce.

Gdy wsadzisz zębatke np 21 silnik straci na dynamice i mocy, pod górę lub wiatr na 5 nie da rady. Co z tego że na 4 biegu na budziku masz 110 jak na 5 masz 90.

MZ jest o tyle dziwna że jak wsadziż np 17 to na 5 nadrobi prędkość obrotami wału

na zebatce 21 na max ma np:5500 obr/min a na 17 będzie 6500 obr/min (a gdy silnik ma zrobione czasy w cylindrze to dużo więcej) i V-maź też jest wiekszy.

duże zębatki nadaja sie dla spokojnej jazdy solo.

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie nie ma w tym nic dziwnego. To jest typowe zachowanie silników o stosunkowo niedużej mocy. Po prostu na zbyt dużym przełożeniu silnik osiąga przy danej prędkości niższe obroty, a co za tym idzie mniejszą przy tych obrotach moc. Mocy tej wtedy już nie wystarcza do pokonania oporów ruchu i stąd osiąganie wyższych czasem prędkości na biegu czwartm, zamiast piątym. Przy takiej dużej zębatce z tyłu piątka staje się typowym nadbiegiem, który służy li tylko do obniżenia obrotów silnika czyli zużycia paliwa. Większość osób odradza zakłądanie taliej zębatki. Ważniejsze w MZ jest przyspieszenie, chocby ze względu na niedostatki podwozia, chyba że używasz, jak napisał Proc, maszyny do spokojnej jazdy solo. Wtedy takie zamiany mają sens, ale pod wieloma podjazdami będziesz redukował na 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie zmiana o 2 może byc już za duża. Ja zrobiłem odwrotnie - zmieniłem z 19 na 18. Niby o 1 mniejsza, a efekty widać od razu. Na razie nie żałuję. Dawniej w 2 os. + full bagażu nie mogłem "efektywnie" wrzucić 5, teraz całkiem spoko, wprawdzie V przelotowa na dłuższe dystansy spadła z 90-95 do 85-90 km/h, ale kop lepszy, silnik jakby bardziej elastyczny i ogólnie milej się jedzie :lol: Zauważ, jak na 21 będziesz musiał jej pytowac, żeby jakoś się zebrała z 1. biegu. Poza tym wystarczającą dynamikę do pokonywania górek i podmuchów bez redukcji będzie pewnie miała przy jakichś 115 km/ha a podwozie tu już nie może wystarczająco wydolić. Poza tym przy małych obrotach (wtedy pewnie niższych niż 4500) może nieźle gibać wałem, korbowodem i pozostałymi ustrojstwami, co nieźle niszczy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Dzieki wszystkim za rady macie racje, nie bede kombinowal niech zostanie zebatka 19

pozdowka

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi. ..naprawdę. .. aż czasami ciężko ich wyprzedzić! !! :)

 

 

Motorynka, Ogar 50, Jawka, Mz Etz 251E, Honda Cr 125, Ktm Exc 450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...