ksenonn Opublikowano 29 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2003 Czesc WszystkimTemat zębatki 21 juz byl, dokladniej zamiana 21 na 19 w etce 251, ale tym razem chcialbym sie dowiedziec czy ktos moze probowal zmienic zebatke 19 na 21 w Mz etz 250.Jak wiadomo w mz 250 jest zebatka 19 no i kolo tylnie 18.Czy ktos z was moze probowal czegos takiego? Jakie sa tego efekty?pozdrawiam Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi. ..naprawdę. .. aż czasami ciężko ich wyprzedzić! !! :) Motorynka, Ogar 50, Jawka, Mz Etz 251E, Honda Cr 125, Ktm Exc 450 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 29 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2003 z tego co wiem to sie zwiekszy prędkość maksymalna ale moto straci na przyspieszeniu- ja bym zostawił na orginalnej bo w trasie wystarczyłby większy podmuch wiatru albo górka (oczywiście mówie o jeździe z pasażerem) i moto bedzie "mulało"twój wybór :wink: Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 29 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2003 Sekret prędkości nie kryje się (jak teoretycznie może się wydawać) w większej zębatce.Gdy wsadzisz zębatke np 21 silnik straci na dynamice i mocy, pod górę lub wiatr na 5 nie da rady. Co z tego że na 4 biegu na budziku masz 110 jak na 5 masz 90.MZ jest o tyle dziwna że jak wsadziż np 17 to na 5 nadrobi prędkość obrotami wałuna zebatce 21 na max ma np:5500 obr/min a na 17 będzie 6500 obr/min (a gdy silnik ma zrobione czasy w cylindrze to dużo więcej) i V-maź też jest wiekszy.duże zębatki nadaja sie dla spokojnej jazdy solo.POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 29 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2003 W zasadzie nie ma w tym nic dziwnego. To jest typowe zachowanie silników o stosunkowo niedużej mocy. Po prostu na zbyt dużym przełożeniu silnik osiąga przy danej prędkości niższe obroty, a co za tym idzie mniejszą przy tych obrotach moc. Mocy tej wtedy już nie wystarcza do pokonania oporów ruchu i stąd osiąganie wyższych czasem prędkości na biegu czwartm, zamiast piątym. Przy takiej dużej zębatce z tyłu piątka staje się typowym nadbiegiem, który służy li tylko do obniżenia obrotów silnika czyli zużycia paliwa. Większość osób odradza zakłądanie taliej zębatki. Ważniejsze w MZ jest przyspieszenie, chocby ze względu na niedostatki podwozia, chyba że używasz, jak napisał Proc, maszyny do spokojnej jazdy solo. Wtedy takie zamiany mają sens, ale pod wieloma podjazdami będziesz redukował na 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 30 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2003 Wg mnie zmiana o 2 może byc już za duża. Ja zrobiłem odwrotnie - zmieniłem z 19 na 18. Niby o 1 mniejsza, a efekty widać od razu. Na razie nie żałuję. Dawniej w 2 os. + full bagażu nie mogłem "efektywnie" wrzucić 5, teraz całkiem spoko, wprawdzie V przelotowa na dłuższe dystansy spadła z 90-95 do 85-90 km/h, ale kop lepszy, silnik jakby bardziej elastyczny i ogólnie milej się jedzie :lol: Zauważ, jak na 21 będziesz musiał jej pytowac, żeby jakoś się zebrała z 1. biegu. Poza tym wystarczającą dynamikę do pokonywania górek i podmuchów bez redukcji będzie pewnie miała przy jakichś 115 km/ha a podwozie tu już nie może wystarczająco wydolić. Poza tym przy małych obrotach (wtedy pewnie niższych niż 4500) może nieźle gibać wałem, korbowodem i pozostałymi ustrojstwami, co nieźle niszczy silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ksenonn Opublikowano 30 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2003 CzescDzieki wszystkim za rady macie racje, nie bede kombinowal niech zostanie zebatka 19pozdowka Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi. ..naprawdę. .. aż czasami ciężko ich wyprzedzić! !! :) Motorynka, Ogar 50, Jawka, Mz Etz 251E, Honda Cr 125, Ktm Exc 450 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.