jurjuszi Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 No ale prędkość wytracasz. Biernie i powoli ale konsekwentnie... pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qla Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Odpuszczenie gazu powoduje (gdy bieg jest właczony) zmniejszanie obortów silnika(zamknięcie przepustnicy), wtedy silnik jest napędzany przez poruszające sie koło , lancuch itd... taka sytuacja nazywa sie Hamowanie silnikiem...a wiec jets to ewidentnie hamowanie;] czy jakos tak :( Cytuj Mój kanał Youtube Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Staram się zrozumieć (niestety nie padła tu precyzyjna odpowiedź) dlaczego hamowanie w zakręcie może spowodować poszerzenie zakrętu. Mam pewną cwaną teorię.Wszystcy Ci, którzy czytali "Motocyklistę doskonałego" zapewne pamiętają fragment opisujący dlaczego pochylony motocykl zakręca. Dla przypomnienia w skrócie powiem, że w zależności od kąta do jezdni pod jakim znajduje się opona, jej kształt można uprościć. I tak dla motocykla jadącego w pozycji pionowej oponę można uprościć do walca. Jednak w przypadku motocykla pochylonego profil opony powoduje, że zachowuje się ona jak stożek. Dlatego motocykl pochylony jedzie po łuku. Mozna to sprawdzić tocząc po stole lejek.Lecimy dalej - na pochylony motocykl jadący po łuku działa siła odśrodkowa (fizycy, możecie do mnie strzelać :biggrin: ), która równoważy siłę grawitacji ciągnącą moto w kierunku ziemi. Ta "odśrodkowa" siła jest zależna od prędkości - czyli, jeżeli zmniejszymy prędkość to musimy wyprostować motocykl. Inaczej siła grawitacji ciągnąca sprzęta w kierunku gleby przeważy i zaliczymy paciaka. Skoro wyprostowaliśmy maszynę - odpowiednik pracującego fragmentu opony jest bardziej zbliżony do walca - promień łuku po jakim jedziemy zwiększa się. Wylatujemy z zakrętu... W moim wywodzie dostrzegam jedną lukę, ciekawe czy Wy ją znajdziecie (może jest tego więcej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
&REW Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Wylatujemy z zakrętu... W moim wywodzie dostrzegam jedną lukę, ciekawe czy Wy ją znajdziecie (może jest tego więcej). Po tym wywodzie od dziś będę wchodził 140 km/h w 90-cio stopniowe zakręty, żeby nie zaliczyć gleby :biggrin: Hihi, nie no, pamiętajmy również o promieniu, jak zwolnię i zacieśnię promień skrętu, to ani mnie nie wyrzuci ani nie glebnę na ziemię :biggrin: Greetz, &REW. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Wchodząc w zakręt "90" z prędkością 140km/h wytworzyłbyś bardzo dużą siłę odśrodkową - zdajesz sobie sprawę jak bardzo musiałbyś położyć moto aby jej przeciwdziałac? Kilku już próbowało, jak chcesz to czemu nie, ale na własne ryzyko... :biggrin: :biggrin: Jesteś blisko, nawet bardzo :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adu Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Co do tego hamowania..... ide na kompromis :biggrin: Przyznaje racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Czy mi się wydaje czy też Janusz swego czasu pisał że wyjściem z sytuacji gdy nie mieścimy się w zakręcie jest dociśnięcie sprzęta do ziemi i... dodanie gazu? Jeżeli tak jest to zapewne ten mechanizm działa również w drugą stronę Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
&REW Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Wchodząc w zakręt "90" z prędkością 140km/h wytworzyłbyś bardzo dużą siłę odśrodkową - zdajesz sobie sprawę jak bardzo musiałbyś położyć moto aby jej przeciwdziałac? Kilku już próbowało, jak chcesz to czemu nie, ale na własne ryzyko... :biggrin: :biggrin: Jesteś blisko, nawet bardzo :D Oj Yaco, Yaco ... przeca ja się nabijam jedynie :flesje:. To jest właśnie ta luka :) Greetz, &REW. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.