Skocz do zawartości

Remont


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie, prosze o nieolewke tego tematu :wink: mam zamiar we własnym zakresie przeprowadzic remont silnika w simsonie, tj np wymienic wał i wałek od kopniaka. czy ciezko jest rozlozyc i zlozyc samemu silnik?? bo na warsztat nie mam kasy

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że jak niedawno zobaczyłem silnik mojej Etki rozłożony na części pierwsze to wygląda to dla mnie jak czarna magia. Jeszcze jak słyszę o jakimś zdejmowaniu i zakładaniu łożysk na gorąco, jakichś ściągaczach czy innych niezbędnych badziewiach... ja bym się tego nie podjął. Jak się czujesz na siłach to próbuj, ale najlepiej wcześniej pogadaj z kims doświadczonym w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sobie sciagnac z neta schemat silnika a wtedy nie powinno byc wiekszych problemow i nie zapomnisz o zadnej czesci (mi sie tak kiedys zdazylo bo zapomnialem o sprezynce na wodziku :oops: ).

Teraz masz silnik zlozony to wiesz co, gdzie i jak, co nieco zapamietasz i bedzie Ci latwiej spowrotem zlozyc, gorzej jak bys mial wszystko w pudle.

Tez mozna rozkrecac i wszystko po kolei klasc na szmatke i potem w odpowiedniej kolejnosci skrecac.

A jezeli besziesz mial jeszcze jakis problem to zawsze sie mozna kogos spytac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie mogę ci napisać "rozkładaj" albo "nie rozkładaj". To czy powinieneś ten silnik rozłożyć samodzielnie zależy od twojej wiedzy i przede wszystkim od twojego doświadczenia w drobniejszych naprawach.

 

Ja jeszcze nigdy samodzielnie nie składałem silnika simsona, ale składałem dezameta.

:lol: :lol: Jaja były niezłe bo go rozbierałem chyba ze cztery razy pod rząd bo za każdym razem zapominałem o uszczelce :lol:

Pocieszę cię że silnik simsona rozbiera się i składa lepiej, ponieważ w romecie po rozpołowieniu sypią się wszystkie wałki w skrzyni. Z tego co widziałem to w simsonie wałki te są zabezpieczone i cały czas trzymają się jednego z karterów, dzięki czemu nie sprawiają (mimo swej liczebności) problemu.

Ponadto w simsonie nie trzeba nawet sprzęgła odkręcać, bo śruby są po prawej stronie pod iskrownikiem. Ogólnie jest to czynność łatwiejsza zakładając że nie wymieniasz łóżysk w skrzyni a jedynie te na wale. Grunt to pamiętać o uszczelce i o wszystkich zabezpieczeniach, reszta wydaje się już (jak dla mnie) oczywista.

 

Dobrze by było aby za pierwszym razem był przy tobie jakiś doświadczony mechanik

 

Pisałeś że chcesz też wymienić wałek startera. Po pierwsze, można go wymienić nie rozpołowiwszy silnika, po drugie NIE RÓB TEGO!!!!!!! Szkoda pieniędzy na nowy. Znam doskonały patent na urwane wałki w simsonie. Potem Ci coś o tym napiszę bo teraz nie za dużo czasu mam.

 

Aha jeszcze jedno

Posiadam katalog części do simsona. Wprawdzie jest to do skutera, ale silniki te same więc nie ma problemu, w razie potrzeby mogę posłać skany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooooo...

dobrze że ukasz wspomniał o ściągaczach.

Konieczny jest ściągacz do magneta. Można kupić.

Trzeba też kupić (może lepiej zrobić) ściągacz do rozpoławiania silnika. Nie waż się pchać śrubokręta miedzy kartery i pie**olić młotem!! Mogę potem napisać jak to ma wyglądać.

No i jeszcze jest ściągacz do swożnia tłokowego, który można zrobić jeszcze łatwiej niż poprzedni ze zwykłej śruby M6.

 

Sory że tak niewyczerpująco napisałem ale teraz na prawdę nie mam czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec tak. Ja mw wiem na jakiej zasadzie działa silnik w simsonie, tylko ze ja mam ten od s50... mam tez katalog czesci od simsona s51, pewnie te silniki sa podobne. Ściągacz do magneta też mam bo sciagalem je wiele razy :wink: Mi chodzi o to czy samemu ciezko jest powkładac te czesci, czy musza byc 2 osoby? I czy to wymaga wiekszej wiedzy czy moge to zrobic samemu? np sprzegla nie chce rozbierac. Jak wymienic ten wałek nie rozbierając silnika????

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"tylko ze ja mam ten od s50"

czym się różnią???

czy on jest "okrągły" czy "kwadratowy"?????

jeśli jest to stary okrągły silnik to może być problem z tym wałkiem :wink:(

 

Zresztą przecież napisałem ci żebyś go nie wymieniał. Zaraz ci napiszę jak to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

 

Stary niemasz sie czego bac.Silnik od dwusowa a w szczegolnosci od simaka jest mniej skomplikowany niz zwyklej klasy kolowrotek wedkarski

Z pewnoscia sobie poradzisz,tylko zaopatrz sie w narzedzia specialne

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

zdziałałem tyle ze wałek sie ułamał i odapalam z pychu :wink: a ze mam w piwnicy 2gi taki sam silnik, to jak ten sie zuzyle to go rozłoze... powinien byc mniej skomplikowany niz S51...

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...