Greedo Opublikowano 27 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 Słuchajcie, prosze o nieolewke tego tematu :wink: mam zamiar we własnym zakresie przeprowadzic remont silnika w simsonie, tj np wymienic wał i wałek od kopniaka. czy ciezko jest rozlozyc i zlozyc samemu silnik?? bo na warsztat nie mam kasy Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 27 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 Powiem Ci, że jak niedawno zobaczyłem silnik mojej Etki rozłożony na części pierwsze to wygląda to dla mnie jak czarna magia. Jeszcze jak słyszę o jakimś zdejmowaniu i zakładaniu łożysk na gorąco, jakichś ściągaczach czy innych niezbędnych badziewiach... ja bym się tego nie podjął. Jak się czujesz na siłach to próbuj, ale najlepiej wcześniej pogadaj z kims doświadczonym w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi Opublikowano 27 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 Mozesz sobie sciagnac z neta schemat silnika a wtedy nie powinno byc wiekszych problemow i nie zapomnisz o zadnej czesci (mi sie tak kiedys zdazylo bo zapomnialem o sprezynce na wodziku :oops: ).Teraz masz silnik zlozony to wiesz co, gdzie i jak, co nieco zapamietasz i bedzie Ci latwiej spowrotem zlozyc, gorzej jak bys mial wszystko w pudle. Tez mozna rozkrecac i wszystko po kolei klasc na szmatke i potem w odpowiedniej kolejnosci skrecac.A jezeli besziesz mial jeszcze jakis problem to zawsze sie mozna kogos spytac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 28 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2003 Po pierwsze nie mogę ci napisać "rozkładaj" albo "nie rozkładaj". To czy powinieneś ten silnik rozłożyć samodzielnie zależy od twojej wiedzy i przede wszystkim od twojego doświadczenia w drobniejszych naprawach. Ja jeszcze nigdy samodzielnie nie składałem silnika simsona, ale składałem dezameta. :lol: :lol: Jaja były niezłe bo go rozbierałem chyba ze cztery razy pod rząd bo za każdym razem zapominałem o uszczelce :lol: Pocieszę cię że silnik simsona rozbiera się i składa lepiej, ponieważ w romecie po rozpołowieniu sypią się wszystkie wałki w skrzyni. Z tego co widziałem to w simsonie wałki te są zabezpieczone i cały czas trzymają się jednego z karterów, dzięki czemu nie sprawiają (mimo swej liczebności) problemu.Ponadto w simsonie nie trzeba nawet sprzęgła odkręcać, bo śruby są po prawej stronie pod iskrownikiem. Ogólnie jest to czynność łatwiejsza zakładając że nie wymieniasz łóżysk w skrzyni a jedynie te na wale. Grunt to pamiętać o uszczelce i o wszystkich zabezpieczeniach, reszta wydaje się już (jak dla mnie) oczywista. Dobrze by było aby za pierwszym razem był przy tobie jakiś doświadczony mechanik Pisałeś że chcesz też wymienić wałek startera. Po pierwsze, można go wymienić nie rozpołowiwszy silnika, po drugie NIE RÓB TEGO!!!!!!! Szkoda pieniędzy na nowy. Znam doskonały patent na urwane wałki w simsonie. Potem Ci coś o tym napiszę bo teraz nie za dużo czasu mam. Aha jeszcze jednoPosiadam katalog części do simsona. Wprawdzie jest to do skutera, ale silniki te same więc nie ma problemu, w razie potrzeby mogę posłać skany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 28 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2003 Ooooooo...dobrze że ukasz wspomniał o ściągaczach.Konieczny jest ściągacz do magneta. Można kupić.Trzeba też kupić (może lepiej zrobić) ściągacz do rozpoławiania silnika. Nie waż się pchać śrubokręta miedzy kartery i pie**olić młotem!! Mogę potem napisać jak to ma wyglądać.No i jeszcze jest ściągacz do swożnia tłokowego, który można zrobić jeszcze łatwiej niż poprzedni ze zwykłej śruby M6. Sory że tak niewyczerpująco napisałem ale teraz na prawdę nie mam czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 28 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2003 no wiec tak. Ja mw wiem na jakiej zasadzie działa silnik w simsonie, tylko ze ja mam ten od s50... mam tez katalog czesci od simsona s51, pewnie te silniki sa podobne. Ściągacz do magneta też mam bo sciagalem je wiele razy :wink: Mi chodzi o to czy samemu ciezko jest powkładac te czesci, czy musza byc 2 osoby? I czy to wymaga wiekszej wiedzy czy moge to zrobic samemu? np sprzegla nie chce rozbierac. Jak wymienic ten wałek nie rozbierając silnika???? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 28 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2003 "tylko ze ja mam ten od s50"czym się różnią???czy on jest "okrągły" czy "kwadratowy"?????jeśli jest to stary okrągły silnik to może być problem z tym wałkiem :wink:( Zresztą przecież napisałem ci żebyś go nie wymieniał. Zaraz ci napiszę jak to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 28 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2003 no to jest ten okrągły czyli od S50. W tym sie nie da wyjac wałka bez rozpoławiania? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 28 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2003 nie wymieniaj go !!!!!już ci wysłałem pw oraz maila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 29 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2003 czesc Stary niemasz sie czego bac.Silnik od dwusowa a w szczegolnosci od simaka jest mniej skomplikowany niz zwyklej klasy kolowrotek wedkarskiZ pewnoscia sobie poradzisz,tylko zaopatrz sie w narzedzia specialne pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek218 Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Dajcie chopakowi spokuj niech sam zdecyduje tu niepomoga mu zadne słowa dopuki nierozłozy nieprzekona jakie to jest,dla jednego jest to łatwizna a dla drugiego jest to bardzo trudne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek218 Opublikowano 18 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2003 nie wymieniaj go !!!!!i tu sie zgadzam z seba78 on juz to robił wiec posłuchaj go :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 19 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2003 Widze że bawisz się w odkopywanie starych tematów (końcówka czerwca) :wink: :lol: :lol: :lol: Greedo >>> napisz co zdziałałeś :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 19 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2003 zdziałałem tyle ze wałek sie ułamał i odapalam z pychu :wink: a ze mam w piwnicy 2gi taki sam silnik, to jak ten sie zuzyle to go rozłoze... powinien byc mniej skomplikowany niz S51... Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 19 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2003 "zdziałałem tyle ze wałek sie ułamał " 8OJak to?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.