Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ! Przepraszam ze nie w nowym temacie ale coś pomyliłem tworząc temat ;]

Otóż kupiłem kawasaki zx6r z 2000r i problem mój jest taki, że nie posiadam nakładki na kranik na której jest opis rezerwy i zamknięcia kranika wiec prosił bym o foto pozycji w jakiej jest R on i off jako ze ten model nie posiada ani licznika paliwa ani kontrolki rezerwy ( opcjonalnie określenie pozycji w jakiej kranik jest zakręcony gdzie jest rezerwa a gdzie otwarty) jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość ;]

Edytowane przez Kormoran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Niedawno wejszłem w posiadanie Kawasaki ZX6R z jakże zacnego rocznika 2007. Jest to pierwsze porządne 4T w mojej skromnej historii motocyklowej w związku z tym mam kilka pytań. Z tyłu książki serwisowej mam napisane zalecane płyny, co mnie bardzo ździwiło marki "Shell", nigdy nie byłem przekonany do olejów ze stacji benzynowej więc wybrałem jednak Castrola i Motula. Z tym, że mam kolejny dylemat- parametr oleju zalecany do tego modelu to 10W-40 i jest to pół syntetyk- zawsze myślałem, że do dość młodych sportów leje się tylko i wyłącznie syntetyki, ale te mają oznaczenia 10W-50. Który będzie lepszy- zalecany (co by było logiczne) czy syntetyk (zawsze myślałem, że olej im bardziej syntetyczny tym lepszy ;) )? To samo z olejem do skrzyni- oznaczenie 80W90, spełniający GL5, ale półsyntetyk, ci może syntetyk? Mam również pytanie może odrobinę z działu "mechanika motocyklowa"- zauważyłem, że gdyby się wsłuchać z bliska lepiej to słychać cykanie przy motorze (nie jest ono głośne, raczej bym powiedział... "słyszalne z bliskiej odległości", pierwsza mysl- zawory, ale motocykl 2 tyś. temu przeszedł przegląd, co ma wbite w książce serwisowej. Nawet jeżeli byłby lekki luz na zaworach, to dźwięk powinien ucichnąć na rozgrzanym silniku (a może się mylę?). Motocykl ma przejechane 8,5 kk od roku 2008, więc może mam fiksumdyrdum połączone z urojeniami, ale cóż- wolę zapytać.

 

Pozdrawiam,

VinA

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w40 jest zarówno syntetyk ( np motul 7100, 300V) jak i pół syntetyk (motul 5100), zalej kawe minimum 7100 i będzie dobrze

 

Faktycznie, nie tego nie wyłapałem na rynku światowym. ;)

 

Ostatnie pytanie- ile oleju się leje do skrzyni biegów? Pytam, bo nie wiem czy kupowac 1 czy 2l ? :)

 

Pozdrawiam,

VinA

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten sam olej jest do silnika co do skrzyni, kup bańkę najlepiej 10w50 4 litry i jeszcze ci trochę zostanie na ewentualne dolewki.

 

Kurcze, właśnie się mnie to nurtuje dlaczego na odwrocie książki serwisowej do silnika podają 10W40, a do skrzyni 80W90 - po kiego grzyba jak jest tylko jedna komora oleju- dla skrzyni i silnika? : X

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, właśnie się mnie to nurtuje dlaczego na odwrocie książki serwisowej do silnika podają 10W40, a do skrzyni 80W90 - po kiego grzyba jak jest tylko jedna komora oleju- dla skrzyni i silnika? : X

 

stary co do oleju to 10w40 nie żadne 50, wchodzi w okolicach 3,5 litra

 

ściągnij sobie manuala do p7f/p8f i będziesz miał problem rozwiązany co do płynów i ich ilości :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam :flesje:

 

Potrzebuję jak najwięcej opinii na temat tego motocykla :notworthy: Poręczność, jak sobie radzi w zakrętach, jak wygląda sprawa jeżeli chodzi o awaryjność oraz wszelkie możliwe porównania z innymi markami i modelami bardzo mile widziane :) wady, zalety.. piszcie :)

Edytowane przez mariusz600rr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu posiadam Ninję z rocznika 2007. Jak narazie awaryjność zerowa, spalanie nie przekracza 6l na 100 km przy cyklu mieszanym- dynamiczne miasto/szybka trasa. Pozycja typowo sportowa, bo taka ma być, ale da się jeździć na co dzień. W zakrętach płynnie i naprawdę komfortowo, nie trzeba walczyć z maszyną. O wygodnym miejscu dla plecaczka zapomnij- z tyłu siedzisz jak na odrzutowym taborecie. Jedyne do czego było mi się ciężko przyzwyczaić to dość wysoko zawieszone siedzenie, ale to już też kwestia idywidualna. Dużo miejsca w siodle, więc nawet kawał chłopa może się zmieścić. Generalnie na plus, ale to tylko opinia na pierwszy rzut oka, i do tego laika.

 

Pozdrawiam,

VinA

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

też zakochany w tym modelu jestem

 

z tego co zauważyłem i rozmawiałem z wlaścicielami to warto a nawet konieczne jest zamontowanie amorka skrętu

 

Przy ostrej jeździe bywa, że moto łapie "shimy", szczególnie na krętych trasach (niski bieg, wysokie obroty) i na górzystych terenach też potrafi zaskoczyć powyżej 10 k.p.r.m, ale to raczej normalne w sportowych 600tach, gdyby mnie było stać na amortyzator skretu- już bym go kupił, ale póki co- lubię sobie czasem przy wyjściu z winkla uspokajać rozbuchaną kierownicę. :icon_evil:

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

jestem (od lipca tego roku) posiadaczem zx6r 2002 (jeszcze gaźnik) mam pewien problem i mam nadzieje ze ktos mi pomoże. Mianowicie gdy moto jest zimny jest wszystko ok, a jak juz pośmiga godzinke to np. przy 150km/h dodaje gazu obroty rosną a moto nie przyspiesza. Wina sprzęgła? jak jest zimny to jest ok.. i na wolnych obrotach, czy to na 1 czy 2,3 biegu słychac skrzynie, cos stuka (skrzynia działa poprawnie, nic nie wyskakuje). A może wina oleju? z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

jestem (od lipca tego roku) posiadaczem zx6r 2002 (jeszcze gaźnik) mam pewien problem i mam nadzieje ze ktos mi pomoże. Mianowicie gdy moto jest zimny jest wszystko ok, a jak juz pośmiga godzinke to np. przy 150km/h dodaje gazu obroty rosną a moto nie przyspiesza. Wina sprzęgła? jak jest zimny to jest ok.. i na wolnych obrotach, czy to na 1 czy 2,3 biegu słychac skrzynie, cos stuka (skrzynia działa poprawnie, nic nie wyskakuje). A może wina oleju? z góry dzięki :)

 

Zmień olej na inny i zobacz co się dzieje, jak dupa blada, to sprzęgło do roboty, bo z Twojego opisu, to się niemiłosiernie ślizga, choć nie jestem pewien, bom świeżak, jęzeli chodzi o 4T. ;)

Edytowane przez VinAlucard

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tez własnie zamierzam zmienic, bo facet od którego nabyłem kawe mowił że wymianiał na początku poprzedniego sezonu i stwierdziłem ze jeszcze przejeździ. :biggrin: Tylko czy olej tez moze miec wpływ na to że skrzynia zgrzyta na wolnych obrotach? dzięki za zainteresowanie. :notworthy:

 

nikt nie pomoże w związku ze zgrzytającą skrzynią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tez własnie zamierzam zmienic, bo facet od którego nabyłem kawe mowił że wymianiał na początku poprzedniego sezonu i stwierdziłem ze jeszcze przejeździ. :biggrin: Tylko czy olej tez moze miec wpływ na to że skrzynia zgrzyta na wolnych obrotach? dzięki za zainteresowanie. :notworthy:

 

nikt nie pomoże w związku ze zgrzytającą skrzynią?

 

Ale zgrzyta, czyli co? Wali przy zmianie biegów biegów czy stoisz w miejscu na sprzęgle to Ci coś terkoce? :) W jednym z moich poprzednich motocykli zrobił się efekt diesela od strony skrzyni- po rozebraniu okazało się, że powierzchnią tarcia w niektórych miejscach tarczek sprzęgła był metal.

 

 

Swoją drogą- z wymianą płynów nie radzę czekać- dużo Cię to nie wyniesie, a i sen spokojniejszy. ;)

Edytowane przez VinAlucard

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...