SuleY Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 żeby zwiększyć dawkę paliwa na wolnych obr. muszę odkręcić czy wkręcić śrubkę? (gaźnik dell'orto PHBH 26 rs) i czy rezultatem nie będą większe obroty na biegu jałowym? o ile się nie mylę 1,5k obrotów to optymalna wartość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 (edytowane) żeby zwiększyć dawkę paliwa na wolnych obr. muszę odkręcić czy wkręcić śrubkę? (gaźnik dell'orto PHBH 26 rs) i czy rezultatem nie będą większe obroty na biegu jałowym? o ile się nie mylę 1,5k obrotów to optymalna wartość...Jak odkrecisz to zwiekrzysz proporcje paliwa z powietrzem czyli bedzie wiecej paliwa nisz tak jak masz teraz. P takim zabiegu bedziesz musiał obniżyc przepustnice sruba do regulacji. Po odkreceniu paliwa jak nie obnirzysz przepustnicy to bedzie miała wysokie obroty na jałowym. Co do wsziekszenia ilosci paliwa to proponuje wykrecic na 2 obroty od mometu lekkiego oporu przy prubie wkrecania do konca Edytowane 15 Grudnia 2007 przez Moto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Jak odkrecisz to zwiekrzysz proporcje paliwa z powietrzem czyli bedzie wiecej paliwa nisz tak jak masz teraz. P takim zabiegu bedziesz musiał obniżyc przepustnice sruba do regulacji. Po odkreceniu paliwa jak nie obnirzysz przepustnicy to bedzie miała wysokie obroty na jałowym. Co do wsziekszenia ilosci paliwa to proponuje wykrecic na 2 obroty od mometu lekkiego oporu przy prubie wkrecania do konca Ehhh, bzdury piszesz. Śruba regulacji składu mieszanki reguluje tylko ilość powietrza w mieszance. Odkręcając śrubę - zubażamy mieszankę poprzez zwiększenie ilości powietrza w stosunku do benzyny. Dokręcając śrubę - wzbogacamy mieszankę poprzez zmniejszenie ilości powietrza w stosunku do benzyny. Na ilość benzyny możemy wpływać zmieniając dysze, rozpylacz i ustawienie iglicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 (edytowane) Hmm ,ciekawe to co napisałes ale to wyglaga mi na to że nie widziałej nawet jesnego gaznika rozebranego na czesci pierwsze lub pomyliły ci sie sruby z tego bo ilosci powietrza nie zegulujesz. Jedynie (w wiekszości) to jest regulacja proporcji paliwa poprzes odrecanie sruby od paliwa co spowoduje podrostu odreceniem paliwa, a jak zkrecac to zakrecac paliwo. A powietrze wpada przez przepustnice jak silknik zasysa powietrze to paliwo w góre od iglicy. Jak zamyka sie przepustnica to wtedy automatycznie iglica mniejsza ilosc paliwa.Edit:Po przczytaniu kilka razy tego jedna potwierdzasz moja poprzednia wypowiedz: wykrecasz- zwiekszasz ilosc paliwa a powietrze tyle samo.wkrecasz-zakrecasz dopływ paliwa a ilosc powietrza tyle samo. Bo ilosci powietrez nie można regulowac a proporcje regulujesz iloscia paliwa. Ta druga co utrzuje silnik na wolnych obrotach utrzymuje przepustnice w guże żeby poprzes zamkniecie nie doszło do zaduszenia silnika z braku powietrza. Edytowane 16 Grudnia 2007 przez Moto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Hmm ,ciekawe to co napisałes ale to wyglaga mi na to że nie widziałej nawet jesnego gaznika rozebranego na czesci pierwsze lub pomyliły ci sie sruby z tego bo ilosci powietrza nie zegulujesz. Jedynie (w wiekszości) to jest regulacja proporcji paliwa poprzes odrecanie sruby od paliwa co spowoduje podrostu odreceniem paliwa, a jak zkrecac to zakrecac paliwo. A powietrze wpada przez przepustnice jak silknik zasysa powietrze to paliwo w góre od iglicy. Jak zamyka sie przepustnica to wtedy automatycznie iglica mniejsza ilosc paliwa.Edit:Po przczytaniu kilka razy tego jedna potwierdzasz moja poprzednia wypowiedz: wykrecasz- zwiekszasz ilosc paliwa a powietrze tyle samo.wkrecasz-zakrecasz dopływ paliwa a ilosc powietrza tyle samo. Bo ilosci powietrez nie można regulowac a proporcje regulujesz iloscia paliwa. Ta druga co utrzuje silnik na wolnych obrotach utrzymuje przepustnice w guże żeby poprzes zamkniecie nie doszło do zaduszenia silnika z braku powietrza. Istnieją gaxniki, w których istnieje możliwość regulacji składu mieszanki poprzez regulacje śrubą ilości paliwa, jednak gaźniki stosowane w motorowerach i małych motocyklach mają w zdecydowanej większości możliwość regulacji śrubą składu poprzez zwiększanie lub zmniejszanie ilości powietrza w mieszance. Tak tez jest w silnikach rotax. Dodam, że jest to regulacja składu mieszanki jedynie w zakresie niskich i średnich obrotów silnika. Dlatego ta śruba jest nazywana śrubą regulacji składu mieszanki wolnych obrotów. Ilość paliwa regulujemy tam poprzez dysze, rozpylacz i ustawienie iglicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Tak czy inaczej śruba była ustawiona idealnie. Wykręcona na 2 obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 śruba jest po to aby silnik dostroić, jeśli ustawienie byłoby jedne w ogóle tej śruby by nie było. silnik zużywa sie , przepustnica wyciera i należy silnik wyregulować zawsze po naprawach i modyfikacjach. na słuch ustaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBAS007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 A co moze byc powodem tego ze jak jade zanczy zawsze na biegu gaz na maksa i puszczam gaz wlaczam sprzeglo i sa wysokie obroty tak jakby sie linka zacinala ale po jakis 3 sekundach obrotu wracja do normy i normalne jak na postuju co moze byc tego przyczyna?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 hmm, ciekawe objawy. To ci odpowiem pytaniem, na postoju jak wkrecisz na wysokie obroty bo od razu(czy mormalnie jak powinno być) spadaja na wolne? Bo jesli spadaja normalnie to może byc cos ze sprzegłem. Mianowicie że np. przy 80km masz ok 8tys obr/min i jak wciskasz sprzegło to pod oporem kiedy silnik chciałby zejsc na nizsze obr, a koło dalej pcha. Musisz to sobie wyobrazic. Po polsku to sprzegło ma jakis problem(dokładnie tarcze sprzegłowe) z oddzieleniem sie. Dam ci sposób na sprawdzenie. Bujnij sie do ok 80km, odpusc gaz i w ciagu ok1sek wcisnij sprzegło, i odkrec gaz na trzymanym sprzegle. taki cos nie powinno zajac 3 sekundy sprzegłu. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 A co moze byc powodem tego ze jak jade zanczy zawsze na biegu gaz na maksa i puszczam gaz wlaczam sprzeglo i sa wysokie obroty tak jakby sie linka zacinala ale po jakis 3 sekundach obrotu wracja do normy i normalne jak na postuju co moze byc tego przyczyna?? Zanieczyszczony gaźnik, lewe powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBAS007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 hmm, ciekawe objawy. To ci odpowiem pytaniem, na postoju jak wkrecisz na wysokie obroty bo od razu(czy mormalnie jak powinno być) spadaja na wolne? Bo jesli spadaja normalnie to może byc cos ze sprzegłem. Mianowicie że np. przy 80km masz ok 8tys obr/min i jak wciskasz sprzegło to pod oporem kiedy silnik chciałby zejsc na nizsze obr, a koło dalej pcha. Musisz to sobie wyobrazic. Po polsku to sprzegło ma jakis problem(dokładnie tarcze sprzegłowe) z oddzieleniem sie. Dam ci sposób na sprawdzenie. Bujnij sie do ok 80km, odpusc gaz i w ciagu ok1sek wcisnij sprzegło, i odkrec gaz na trzymanym sprzegle. taki cos nie powinno zajac 3 sekundy sprzegłu. pozdro Jutro sprawdze ale wlsanie to zmoe byc sprzeeglo bo na luzie normalnie schodza a co do lewgo powietzra to skad bo gaznik czyscilem wczoraj.Jutro saprawdze i anpisze dokaldnie bo to denerwujace jak silni, chodzi na takich wysokich obratach i zdrowe to to tez nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Jak mam ustawić na słuch jeśli silnik nawet rozgrzany chodzi ładnie i równo na 1,5k obr - czyli tak jak powinno być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Jak mam ustawić na słuch jeśli silnik nawet rozgrzany chodzi ładnie i równo na 1,5k obr - czyli tak jak powinno być?Silnik ustania sie rozgrzany, jak dobrze chodzi rozgrzany to tak zostaw i ciesz sie jazdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 musisz tak ustawić gaxnik aby silnik odpowiednio szybko spadał z obrotów, i odpowiednio szybko je łapał,musi być żwawy. po ustawieniu gaźnika należy przejechać sie czy w zakresie niksich obrotów po dodaniu gazu nie bedzie sie dusił powietrzem przy dużym obciążeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Na niskich i wysokich obrotach działa ok, tylko jak jest zimny to muli na dole - wiadomo. Tutaj krótki filmik, przeczytajcie opis http://pl.youtube.com/watch?v=j70rXMsWLAo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.