Skocz do zawartości

Docieranie Tzr po tuningu


agressor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

żeby zwiększyć dawkę paliwa na wolnych obr. muszę odkręcić czy wkręcić śrubkę? (gaźnik dell'orto PHBH 26 rs) i czy rezultatem nie będą większe obroty na biegu jałowym? o ile się nie mylę 1,5k obrotów to optymalna wartość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby zwiększyć dawkę paliwa na wolnych obr. muszę odkręcić czy wkręcić śrubkę? (gaźnik dell'orto PHBH 26 rs) i czy rezultatem nie będą większe obroty na biegu jałowym? o ile się nie mylę 1,5k obrotów to optymalna wartość...

Jak odkrecisz to zwiekrzysz proporcje paliwa z powietrzem czyli bedzie wiecej paliwa nisz tak jak masz teraz. P takim zabiegu bedziesz musiał obniżyc przepustnice sruba do regulacji. Po odkreceniu paliwa jak nie obnirzysz przepustnicy to bedzie miała wysokie obroty na jałowym. Co do wsziekszenia ilosci paliwa to proponuje wykrecic na 2 obroty od mometu lekkiego oporu przy prubie wkrecania do konca

Edytowane przez Moto33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odkrecisz to zwiekrzysz proporcje paliwa z powietrzem czyli bedzie wiecej paliwa nisz tak jak masz teraz. P takim zabiegu bedziesz musiał obniżyc przepustnice sruba do regulacji. Po odkreceniu paliwa jak nie obnirzysz przepustnicy to bedzie miała wysokie obroty na jałowym. Co do wsziekszenia ilosci paliwa to proponuje wykrecic na 2 obroty od mometu lekkiego oporu przy prubie wkrecania do konca

 

Ehhh, bzdury piszesz.

 

Śruba regulacji składu mieszanki reguluje tylko ilość powietrza w mieszance.

 

Odkręcając śrubę - zubażamy mieszankę poprzez zwiększenie ilości powietrza w stosunku do benzyny.

 

Dokręcając śrubę - wzbogacamy mieszankę poprzez zmniejszenie ilości powietrza w stosunku do benzyny.

 

Na ilość benzyny możemy wpływać zmieniając dysze, rozpylacz i ustawienie iglicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ,ciekawe to co napisałes ale to wyglaga mi na to że nie widziałej nawet jesnego gaznika rozebranego na czesci pierwsze lub pomyliły ci sie sruby z tego bo ilosci powietrza nie zegulujesz. Jedynie (w wiekszości) to jest regulacja proporcji paliwa poprzes odrecanie sruby od paliwa co spowoduje podrostu odreceniem paliwa, a jak zkrecac to zakrecac paliwo. A powietrze wpada przez przepustnice jak silknik zasysa powietrze to paliwo w góre od iglicy. Jak zamyka sie przepustnica to wtedy automatycznie iglica mniejsza ilosc paliwa.

Edit:

Po przczytaniu kilka razy tego jedna potwierdzasz moja poprzednia wypowiedz: wykrecasz- zwiekszasz ilosc paliwa a powietrze tyle samo.

wkrecasz-zakrecasz dopływ paliwa a ilosc powietrza tyle samo. Bo ilosci powietrez nie można regulowac a proporcje regulujesz iloscia paliwa. Ta druga co utrzuje silnik na wolnych obrotach utrzymuje przepustnice w guże żeby poprzes zamkniecie nie doszło do zaduszenia silnika z braku powietrza.

Edytowane przez Moto33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ,ciekawe to co napisałes ale to wyglaga mi na to że nie widziałej nawet jesnego gaznika rozebranego na czesci pierwsze lub pomyliły ci sie sruby z tego bo ilosci powietrza nie zegulujesz. Jedynie (w wiekszości) to jest regulacja proporcji paliwa poprzes odrecanie sruby od paliwa co spowoduje podrostu odreceniem paliwa, a jak zkrecac to zakrecac paliwo. A powietrze wpada przez przepustnice jak silknik zasysa powietrze to paliwo w góre od iglicy. Jak zamyka sie przepustnica to wtedy automatycznie iglica mniejsza ilosc paliwa.

Edit:

Po przczytaniu kilka razy tego jedna potwierdzasz moja poprzednia wypowiedz: wykrecasz- zwiekszasz ilosc paliwa a powietrze tyle samo.

wkrecasz-zakrecasz dopływ paliwa a ilosc powietrza tyle samo. Bo ilosci powietrez nie można regulowac a proporcje regulujesz iloscia paliwa. Ta druga co utrzuje silnik na wolnych obrotach utrzymuje przepustnice w guże żeby poprzes zamkniecie nie doszło do zaduszenia silnika z braku powietrza.

 

Istnieją gaxniki, w których istnieje możliwość regulacji składu mieszanki poprzez regulacje śrubą ilości paliwa, jednak gaźniki stosowane w motorowerach i małych motocyklach mają w zdecydowanej większości możliwość regulacji śrubą składu poprzez zwiększanie lub zmniejszanie ilości powietrza w mieszance. Tak tez jest w silnikach rotax. Dodam, że jest to regulacja składu mieszanki jedynie w zakresie niskich i średnich obrotów silnika. Dlatego ta śruba jest nazywana śrubą regulacji składu mieszanki wolnych obrotów. Ilość paliwa regulujemy tam poprzez dysze, rozpylacz i ustawienie iglicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co moze byc powodem tego ze jak jade zanczy zawsze na biegu gaz na maksa i puszczam gaz wlaczam sprzeglo i sa wysokie obroty tak jakby sie linka zacinala ale po jakis 3 sekundach obrotu wracja do normy i normalne jak na postuju co moze byc tego przyczyna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, ciekawe objawy. To ci odpowiem pytaniem, na postoju jak wkrecisz na wysokie obroty bo od razu(czy mormalnie jak powinno być) spadaja na wolne? Bo jesli spadaja normalnie to może byc cos ze sprzegłem. Mianowicie że np. przy 80km masz ok 8tys obr/min i jak wciskasz sprzegło to pod oporem kiedy silnik chciałby zejsc na nizsze obr, a koło dalej pcha. Musisz to sobie wyobrazic. Po polsku to sprzegło ma jakis problem(dokładnie tarcze sprzegłowe) z oddzieleniem sie. Dam ci sposób na sprawdzenie. Bujnij sie do ok 80km, odpusc gaz i w ciagu ok1sek wcisnij sprzegło, i odkrec gaz na trzymanym sprzegle. taki cos nie powinno zajac 3 sekundy sprzegłu. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co moze byc powodem tego ze jak jade zanczy zawsze na biegu gaz na maksa i puszczam gaz wlaczam sprzeglo i sa wysokie obroty tak jakby sie linka zacinala ale po jakis 3 sekundach obrotu wracja do normy i normalne jak na postuju co moze byc tego przyczyna??

 

Zanieczyszczony gaźnik, lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, ciekawe objawy. To ci odpowiem pytaniem, na postoju jak wkrecisz na wysokie obroty bo od razu(czy mormalnie jak powinno być) spadaja na wolne? Bo jesli spadaja normalnie to może byc cos ze sprzegłem. Mianowicie że np. przy 80km masz ok 8tys obr/min i jak wciskasz sprzegło to pod oporem kiedy silnik chciałby zejsc na nizsze obr, a koło dalej pcha. Musisz to sobie wyobrazic. Po polsku to sprzegło ma jakis problem(dokładnie tarcze sprzegłowe) z oddzieleniem sie. Dam ci sposób na sprawdzenie. Bujnij sie do ok 80km, odpusc gaz i w ciagu ok1sek wcisnij sprzegło, i odkrec gaz na trzymanym sprzegle. taki cos nie powinno zajac 3 sekundy sprzegłu. pozdro

 

Jutro sprawdze ale wlsanie to zmoe byc sprzeeglo bo na luzie normalnie schodza a co do lewgo powietzra to skad bo gaznik czyscilem wczoraj.Jutro saprawdze i anpisze dokaldnie bo to denerwujace jak silni, chodzi na takich wysokich obratach i zdrowe to to tez nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz tak ustawić gaxnik aby silnik odpowiednio szybko spadał z obrotów, i odpowiednio szybko je łapał,musi być żwawy. po ustawieniu gaźnika należy przejechać sie czy w zakresie niksich obrotów po dodaniu gazu nie bedzie sie dusił powietrzem przy dużym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...