Skocz do zawartości

Docieranie Tzr po tuningu


agressor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie krece do wyzej niz 4tys. czasem przez nie uwage do 5tys.smile.gif

 

 

Sorry, ale to jest pomyłka. Tłok musi się przystosować do nowych warunków

 

Do 20km powinno się jeździć w miare spokojnie

 

Od 20 w góre jeździsz w całym zakresie obrotów czyli jedziesz na pół manety ale kręcisz go wyżej.

 

A co do oleju to na docieranie mineralny(ale jaki?!?!) po docieraniu syntetyk(najlepiej Castrol 2T)

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zależy mi na tym żeby wiedzieć jaki i ile, dlatego odgrzebuje temat. Może ktoś doświadczony się w końcu wypowie...

 

Jeśli masz dozownik to dodatkowo do paliwa dolewaj nakrętke oleju na 5l .

 

Na temat oleju niech się ktoś inny wypowie.

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mineralny olej do docierania?? Hmm bzdury. Po pierwsze silnik 2t nie będzie brał oleju bo ma go w mieszance, będzie kopcił oczywiście jeśli zalejemy olej mineralny który można wlać do wski, a przedmuchy będą minimalne, z tego względu że olej nawet mineralny jest w takiej ilości w mieszance że nie jest wstanie nic uszczelnić. Na dodatek naprawy i pasowania części teraz a kiedyś są na zupełnie innym poziomie. Ta firma i ich strona a raczej opisy nie tylko docierania to jakaś kpina. Można sie o tym przekonać czytając wykład o silnikach 2t, przyczyny zatarcia tłoków i innych. Ale nie jeden raz widziałem mądrość specjalistów od tulejowania czy innych obróbkach silników. W warszawie bardzo szanujący sie zakład z bardzo długą historią (nie podam nazwy żeby nie robić anty reklamy) dorobił mi tuleje do aprilii AF1 125 tylko że cylinder to zamiennik polini 160ccm. Oryginalny cylinder miał nicasil ale z powodu przegrzania tłok spuchł i sie zatarł. Nie miałem możliwości dokupienia tłoka na taki wymiar więc postanowiłem wsadzić stary ze starymi pierścionkami. Specjaliści z owego zakładu mi powiedzieli że na takich pierścieniach nie pojeżdżę długą jeśli w ogóle odpale moto bo one są do nicasilu a nie żeliwa. Pojechałem z tym do mechanika, powiedział żeby składać i jeździć na starych pierścieniach. Moto przejechało już 10tyś km od początku na oleju full syntetyku i ma sie świetnie. Pali na dotyk nie kopci itd itd. Oczywiście tuleja została bardzo dobrze zrobiona i nie poczułem spadku mocy czy innych jednak praktyczna wiedza tych panów była na małym poziomie. Moto sprzedałem jednak z właścicielem sie widuje (znajomy). Na silnik jeszcze ani razu nie stęknoł:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafciu piszesz bzdury, osobiście przekonałem się, że docieranie silników dwusuwowych na olejach mineralnych przy dużym obciążeniu silnika przynosi lepsze efekty niż stosownie oleju syntetycznego i "oszczędzanie" silnika. Myślę, że wiele osób to potwierdzi. Poniżej trochę o docieraniu:

 

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

 

http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm

 

Montażu starego tłoka w nowym cylindrze nie będę komentował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, te strony są o silnikach czterosuwowych.

 

SuleY docieranie to bardzo ważny okres dla silnika. Zrobisz jak zechcesz. Może się to skończyć zarówno tak

 

Kompresja wynosi 7... (Mierzone przy 150km) Kompresja od 20 do 150 kilometra nie zwiększyła się...:/

 

lub tak:

 

Co moglo spowodowac takie uszkodzenia?, Rozwalony Tlok
Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, te strony są o silnikach czterosuwowych.

 

SuleY docieranie to bardzo ważny okres dla silnika. Zrobisz jak zechcesz. Może się to skończyć zarówno tak

 

Święta prawda... :) Już zbieram kolejne 200zł na nowy tłoczek + szlif...:(

 

Rodzaj oleju aż tak wpływa na docieranie? To jak mam w końcu to zrobić?

Kupić mineralny olej...ja też docierałem na syntetyku i są tego efekty :(

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie ma powodu bez przyczyny a olej to nie przyczyna. Zauważ że w 2t oleju jest bardzo mało i w rzeczywistości mamy tarcie półsuche. W takich warunkach bardzo ważny jest luz montażowy który najprawdopodobniej był niewłaściwy.

 

A marcpol czemu nie skomentujesz starego tłoka?? to ja mam Cie uczyć że jeśli tłok sie nie zowalizował to nic nie stoi na przeszkodzi żeby dalej go eksploatować? Dodam więcej, tłoki często przez producenta są owalizowane ale pewno nie wiesz z jakiej przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...