SuleY Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Nikt się nie wypowie odnośnie tego oleju?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 po co odgrzewać taki stary wątek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Nie krece do wyzej niz 4tys. czasem przez nie uwage do 5tys.smile.gif Sorry, ale to jest pomyłka. Tłok musi się przystosować do nowych warunków Do 20km powinno się jeździć w miare spokojnie Od 20 w góre jeździsz w całym zakresie obrotów czyli jedziesz na pół manety ale kręcisz go wyżej. A co do oleju to na docieranie mineralny(ale jaki?!?!) po docieraniu syntetyk(najlepiej Castrol 2T) Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 (edytowane) właśnie zależy mi na tym żeby wiedzieć jaki i ile, dlatego odgrzebuje temat. Może ktoś doświadczony się w końcu wypowie... Edytowane 16 Listopada 2007 przez SuleY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 właśnie zależy mi na tym żeby wiedzieć jaki i ile, dlatego odgrzebuje temat. Może ktoś doświadczony się w końcu wypowie... Jeśli masz dozownik to dodatkowo do paliwa dolewaj nakrętke oleju na 5l . Na temat oleju niech się ktoś inny wypowie. Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 wywalam dozownik bo to właśnie przez jego awarię jest ten remont Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Mineralny olej do docierania?? Hmm bzdury. Po pierwsze silnik 2t nie będzie brał oleju bo ma go w mieszance, będzie kopcił oczywiście jeśli zalejemy olej mineralny który można wlać do wski, a przedmuchy będą minimalne, z tego względu że olej nawet mineralny jest w takiej ilości w mieszance że nie jest wstanie nic uszczelnić. Na dodatek naprawy i pasowania części teraz a kiedyś są na zupełnie innym poziomie. Ta firma i ich strona a raczej opisy nie tylko docierania to jakaś kpina. Można sie o tym przekonać czytając wykład o silnikach 2t, przyczyny zatarcia tłoków i innych. Ale nie jeden raz widziałem mądrość specjalistów od tulejowania czy innych obróbkach silników. W warszawie bardzo szanujący sie zakład z bardzo długą historią (nie podam nazwy żeby nie robić anty reklamy) dorobił mi tuleje do aprilii AF1 125 tylko że cylinder to zamiennik polini 160ccm. Oryginalny cylinder miał nicasil ale z powodu przegrzania tłok spuchł i sie zatarł. Nie miałem możliwości dokupienia tłoka na taki wymiar więc postanowiłem wsadzić stary ze starymi pierścionkami. Specjaliści z owego zakładu mi powiedzieli że na takich pierścieniach nie pojeżdżę długą jeśli w ogóle odpale moto bo one są do nicasilu a nie żeliwa. Pojechałem z tym do mechanika, powiedział żeby składać i jeździć na starych pierścieniach. Moto przejechało już 10tyś km od początku na oleju full syntetyku i ma sie świetnie. Pali na dotyk nie kopci itd itd. Oczywiście tuleja została bardzo dobrze zrobiona i nie poczułem spadku mocy czy innych jednak praktyczna wiedza tych panów była na małym poziomie. Moto sprzedałem jednak z właścicielem sie widuje (znajomy). Na silnik jeszcze ani razu nie stęknoł:biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Rafciu piszesz bzdury, osobiście przekonałem się, że docieranie silników dwusuwowych na olejach mineralnych przy dużym obciążeniu silnika przynosi lepsze efekty niż stosownie oleju syntetycznego i "oszczędzanie" silnika. Myślę, że wiele osób to potwierdzi. Poniżej trochę o docieraniu: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm Montażu starego tłoka w nowym cylindrze nie będę komentował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Te strony które podałeś są na temat 4 suwów chyba. A jeżeli będę docierał na syntetyku ale metodą szybkiego docierania (jazda w całym zakresie obrotów po 20km) to będzie dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) Tak, te strony są o silnikach czterosuwowych. SuleY docieranie to bardzo ważny okres dla silnika. Zrobisz jak zechcesz. Może się to skończyć zarówno tak Kompresja wynosi 7... (Mierzone przy 150km) Kompresja od 20 do 150 kilometra nie zwiększyła się...:/ lub tak: Co moglo spowodowac takie uszkodzenia?, Rozwalony Tlok Edytowane 24 Listopada 2007 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) Rodzaj oleju aż tak wpływa na docieranie? To jak mam w końcu to zrobić? Edytowane 24 Listopada 2007 przez SuleY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Tak, te strony są o silnikach czterosuwowych. SuleY docieranie to bardzo ważny okres dla silnika. Zrobisz jak zechcesz. Może się to skończyć zarówno tak Święta prawda... :) Już zbieram kolejne 200zł na nowy tłoczek + szlif...:( Rodzaj oleju aż tak wpływa na docieranie? To jak mam w końcu to zrobić?Kupić mineralny olej...ja też docierałem na syntetyku i są tego efekty :( Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 a w jakim stosunku lać ten mineralny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Ja docieralem na polsyntetyku. Korzystalem z dozownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Nie ma powodu bez przyczyny a olej to nie przyczyna. Zauważ że w 2t oleju jest bardzo mało i w rzeczywistości mamy tarcie półsuche. W takich warunkach bardzo ważny jest luz montażowy który najprawdopodobniej był niewłaściwy. A marcpol czemu nie skomentujesz starego tłoka?? to ja mam Cie uczyć że jeśli tłok sie nie zowalizował to nic nie stoi na przeszkodzi żeby dalej go eksploatować? Dodam więcej, tłoki często przez producenta są owalizowane ale pewno nie wiesz z jakiej przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.