Skocz do zawartości

Lekki turystyk z owiewką < 90KM


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie wróciłem z wycieczki po Słowacji z małym hakiem na Węgry. Zadziwiło mnie to, że w tamtych okolicach kompletnie brak owiewkowanych motocykli a już supersportów to nie ma za grosz. Dla ciekawych dodam, że najczęściej (zdecydowanie) widywanym motocyklem na Słowacji jest BMW GS1200 i jego nowsze/starsze wersje. Drugi w kolejności jest SV650. Reszta to cruisery.

 

Winna jest oczywiście piękna pogoda ale również przestrzeganie ograniczeń prędkości. Na większości dróg motocykliści nie przekraczali 140km/h. Ja też uważam to za prędkość podróżną (w Polsce i europie) i zupełnie dobrze wytrzymuję takie tempo na gołym motocyklu. Oczywiście do wyprzedzania trzeba znacznie więcej, ale w sumie głównie chodzi o to, aby silnik wytrzymywał takie katusze. W GS 500 nie daje rady a już na pewno nie nadaje się na wyprzedzanie od 110km/h z pasażerem (co utrudnia wyprzedzanie maruderów).

 

Owiewka odchodzi zatem w zapomnienie, tym bardziej że niezbyt podobała mi się przejażdżka ER-6f. Skoro tak, mogę trochę podejść z mocą do góry i skierować swoje oczy na turystyki pokroju:

Suzuki GSR 600

Kawasaki Z750

Ducati Monster 695/696

Yamaha FZ6 S2

 

Zarówno ducati jak i gsr są motocyklami, które często spotykałem u naszych południowych sąsiadów. Obładowane bagażami, ozdobione szybką, często z plecaczkiem - nie wyglądało to na krótką wycieczkę.

 

Ducati to jednak realny problem z pasażerem w trasie. Suzuki ma fatalnych dilerów i opryskliwy serwis - zniechęcili mnie do marki ale gsr to na prawdę świetna maszyna. Yamaha.. cóż - muszę się przejechać. Kawasaki waży tyle co Bandit, ale podobno fajnie jeździ i świetnie się sprzedaje.

Jeśli chodzi o GSR 600 i Z750 musiałbym z nimi zostać na długo aby ten wybór miał sens - bardzo tracą na wartości. Ducati a zwłaszcza FZ6 tego problemu raczej nie mają. Nowe Ducati 696 wygląda jednak bardzo podobnie do GSR600 a ma aż 18KM mniej, dysponując jednocześnie wystarczającym do jazdy po mieście momentem obrotowym.

 

Czyli czas na osobiste testy maszyn. Ma ktoś pomysł z czym iść do Suzuki? Wolą czekoladki czy rajstopy? Na prawdę czuję się w salonach tej marki jak klient komunistycznego sklepu mięsnego. Nieuprzejme spojrzenia i dzień dobry wymawiane jak "czego tu" to najlepsze co mnie spotkało...

 

W Kawasaki i Ducati witają chlebem i solą. U Yamahy jak już jest otwarte to się chociaż uśmiechną, ale jakoś nie jestem fanem. Poza tym jakoś unikam posiadania tego co wszyscy.

 

Była kwesta CBR 600 - owszem, miłe moto ale 120KM i owiewka do podróżnej 140km/h to gruba przesada. A na codzień do pracy jeździć w podkoszulku i klapkach to nie mój styl. Fajne moto, ale na tor. A taki Z750 też ma 100km/h na jedynce. Wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FV, śledzę uważnie wątek, bo mam dokładnie te same podejście do mocy, owiewek, przeznaczenia moto itp. co ty. Wymiary moje i plecaka też są prawie dokładnie takie same. Na twojej krótkiej liście są fajne sprzęty, ale IMO brakuje tam BMW F800S. Z moją XJ jeszcze się w tym i pewnie w przyszłym sezonie nie pożegnam, ale jak myślę o przesiadce i o mojej krótkiej liście to odrzuciłem wszystkie moto z wydechami pod kanapą - fajny wygląd ale rozwiązanie mało komfortowe dla plecaczka. Zostały więc Z750, B650 i F800S (ze wskazaniem na BMW właśnie - pasek zamiast łańcucha). Gdyby BMW robiło F800R zastanawianie się miałbym z głowy.

Edytowane przez fantom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fv,

 

tak sobie czytam ten wieloletni wątek i powtórzę po jednym (jednym który zwrócił na to moto uwagę) z kolegów:

 

Zwróć uwagę na CB seven fifty.

 

bardzo ładnie prezentuje sie zarówno z jak i bez szyby, moc wystarczająca, spalanie - da sie przeżyć, wygodna dla kierownika i plecaka, a z taką szyba jak moja (Puig up&down) da się i 160 w miarę spokojowo latać po autobanie. Jesteś niższy ode mnie, więc pewnie i lepiej cię będzie ta szyba kryła.

 

mój motong z puigiem:

 

http://picasaweb.google.com/l.obuchowski/H...280092063059202

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, bo mam podobne załozenia co do przyszlej maszyny, tylko nieco inny przedział cenowy. Też szukam jakiegoś turystyka z owiewką, ale mam nieco więcej potrzeb :-).

Przejechałem na GPZ 500 już 7k km i planuję do końca tego sezonu zrobić co najmniej tyle, bo mam pomysły na parę wyjazdów w te wakacje. Myślałem wcześniej, by kolejnej maszyny szukać w przyszłym roku, ale może uda mi się coś kupić na jesieni tego roku.

Przez ten czas zdążyłem zaplanować wymagania, jakie będę stawiał przyszłemu motocyklowi. Oto one:

- koniecznie wał kardana lub ewentualnie pasek napędowy (za Chiny nie chcę łańcucha)

- wydajna owiewka, najlepiej tylko przednia - boczne plastiki niekonieczne

- centralna podstawka

- wygoda pasażera (tylne siedzenie w GPZ jest ciasne)

- kufry w standardzie lub łatwa możliwość ich montażu

- moc w przedziale 60-90 KM (z tym, że raczej bliżej 90 niż 60, bo w GPZ mam właśnie 60KM), za to oddawana nieco bardziej liniowo, w niższym zakresie obrotów

- prędkość przelotowa na poziomie 110-130, może 140 km/h, maksymalna niekoniecznie duża, ale w miarę dobre przyspieszenie od 110 do tych całych 140 km/h

- zawieszenie pozwalające na jakąśtam jazdę po zakrętach, bo GPZ w wirażach przy 140 km/h niesamowicie buja tyłem, ale to pewnie oczywiste w maszynach klas wyższych niż 500

- spalanie na trasie poniżej 6l/100 km

- może jeszcze masa z płynami poniżej 230-250 kg, żeby nie tańczył na piasku na podjazdach do jeziorek itp.

- najlepiej by było, gdyby biegów było sześć

 

Dwie bardzo ciekawe zalety GPZ-ta 500, mianowicie 2 liczniki przebiegu dziennego i regulacja obu klamek, mogą być pominięte - paluchy mam dość długie, a podwójny licznik ma chyba jeszcze tylko GTR 1000, ale to za ciężka i zbyt paliwożerna (?) maszyna.

 

Jakiś czas temu przyszła mi do głowy XJ 900 Diversion. Właściwie wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, że czytałem o jej paliwożerności (nie wiem czy to prawda). Nie mam też zaufania do silników chłodzonych powietrzem, no i duża Dywersja jest (chyba) ciężka. Opieram się tu częściowo o opinie wyczytane w różnych źródłach i nie wiem, czy są wiarygodne. Na jej korzyść przemawia za to 90 KM przy dużym momencie obrotowym i dość niska cena w stosunku do walorów, oraz spora ilość ogłoszeń sprzedaży dywersji w pełnym okufrowaniu,

 

Jakiś czas temu pomyślałem też o Hondzie NT 650V Deauville. Zupełnie nie wiem, czy to dobry pomysł, bo także opieram się o publikacje papierowe i internetowe. Za tym wyborem przemawiają kufry fabryczne, długie przebiegi międzyobsługowe i chwalona trwałość silnika (występującego też w innych modelach Hondy). I tu jednak pojawiają się jej "wady", których obawiam się po przesiadce z 60-konnego GPZ-ta. Silnik daje zaledwie 55KM, za to przy niższych obrotach, moment jest za to o 10Nm wyższy, i to już o 2500rpm niżej. V-max jest niższy o 15 km/h - niby niewiele, ale czy w związku z tym znacznie spadłaby przelotowa prędkość? No i czy w ogóle dobrym pomysłem jest kupowanie za 10 000 zł maszyny, która może mnie nie zadowolić pod względem osiągów?

 

Oba wymienione motocykle mają niestety podstawową (przynajmniej dla mnie) wadę - 5-biegową skrzynię. Nie wiem jednak, czy znajdę coś, co będzie miało sześć biegów i spełni te kilka wymagań podanych na początku.

Cena to prawdopodobnie 8000 zł, a gdybym znalazł jakąś fajną okazję do 10 000 zł, też bym się zdecydował. Nie musi to być tylko japonia, choć wiem że w tej kwocie to żadnej ciekawej BMW nie znajdę (a R1**0 RS lub GS kiedyś na pewno będę szukał). Moze jakaś włoszczyzna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak, ktoś pomoże mi rozwiać wątpliwości? :-)

Z tych dwoch mysle ze lepsza bedzie ntv. Moze i ma tylko 55 koni ale pamietaj ze to fałka wiec nie powinienes czuc braku mocy po przesiadce z gpz-ta. Duza xjota jest przede wszystkim bardzo ciezka. Spalanie ma raczej normalne, w okolicach 6 litrow, silnika tez nie masz co sie bac bo jest niezwykle trwaly, ale ta waga. Jak masz mozliwosc to najlepiej posadz na niej cztery litery i zobacz jak to wyglada z Twojej perspektywy. Jesli bedziesz czul ze dasz na niej rade to bierz :evil:.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, bo mam podobne załozenia co do przyszlej maszyny, tylko nieco inny przedział cenowy. Też szukam jakiegoś turystyka z owiewką, ale mam nieco więcej potrzeb :-).

 

Nie ma takiego moto :eek:

 

Jedynym sprzętem, który spełnia (prawie) Twoje kryteria jest XJ900Div. Ma dwie zasadnicze wady:

- ciężka

- słabe zawieszenie przód. Jak chcesz jeździć, musisz wstawić sprężyny progresywne i gęsty olej, a ponoć i tak nie do końca to pomaga.

Bajki o spalaniu włożyłbym miedzy bajki :biggrin: Dobrze ustawiona XJ900Div przy normalnej, turystycznej jeździe na schodzi poniżej 6. Ha, ojciec ma XJR1300 i to moto przy równej jeździe 100kmh wzięło coś ponad 5l/100km. Także spokojnie. Oczywiście jak XJ900 pogonisz 170, to łyknie ponad 7 :evil:

 

NTV bym za cholerę nie brał pod uwagę. Ten motocykl jest malutki, wielkości GS500... a osławiona "moc fałki" to nie do końca prawda. V-ka mająca 55 KM nie będzie robiła wrażenia motocykla 100-konnego po przesiadce z rzędowej czwórki o mocy np. 50 KM. Wrażenia będą mocno zbliżone :eek:

 

Jest oczywiście R1150GS. Dla Ciebie - ideał. Turystyk, 85KM, 6 biegów, kardan, niskie spalanie, dobry w teren, wygodny przy 140kmh, miodzio. KLIK!. Małe ale - najtańszy na allegro kosztuje 19 000 PLN.

 

pozdr

LYsY

Edytowane przez LYsY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszua: czytałem ten artykuł, ale jak wspomniałem, (oprócz tych starszych) BMW nie mieszczą się w moim budżecie, dlatego szukałem jakiegś półśrodka :-). Pewnie będę szukał XJ 900 - chyba że znajdę R1100GS w przystępnej cenie (LySy - dzięki za sugestie).

Edytowane przez Arcer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...