mwichan Opublikowano 15 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 Pytanie!Czy jest coś takiego że za cienka warstwa farby... bo dawalem najcieniej jak potrafie , zeby dac duzo cienkich warstw i lakier sprawia wrazenie (optyczne) chropowatego, natomiast tam gdzie dałem wiecej farby (poprawki) wyglada ladny polysk :banghead: co zrobilem zle... nie mniej jednak podoba mi sie efekt chropowatosci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poll Opublikowano 15 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 Kolego poprostu niedomalowałeś tak jak ja to zrobiłem.Warto po prostu połozyć maksymalnie 3 warstwy tak jak wcześniej koledzy pisali.A cienkie warstwy bym odradzał bo przy polerowaniu łatwo mozna przetrzeć lakier i bedzie lipa.Oraz szkoda sie bawić bo efekt bedzie podobny z 3 warstwami. Malując kilka warstw jest zawsze wieksze ryzyko że coś pójdzie nie tak np.jakis zaciek lub coś sie przyklei albo cos w tym stylu.Pozostaje tylko polerka wodnym.Ja spolerowałem te nierównosći 2000 i tylko czekam .aż dorwę tarczę polerska i pastę i do dzieła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mwichan Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 (edytowane) aha czyli mam jeszcze warstwe polozyc czy tez papierem 2000 i pasta polerska ?? a moze wystarczy jak dam bezbarwny ?? Edytowane 16 Października 2006 przez mwichan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Oraz jeszcze jedno jakich obrotów uzyć w gumówce przy polerowniu pasta polerska??? Nie radzę używać do polerowania "gumówki" tylko szlifierki/polerki OSCYLACYJNEJ.Obroty nie za duże i nie przyciskaj zbyt mocno bo "przypalisz" lakier.Po wycięciu papierem 2000 paproszków, morki czy jeszcze innych niedoskonałości , możesz polerować ale pastą polerską a nie jakimś ściernym świństwem typu "TEMPO". Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poll Opublikowano 16 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Jaka paste konkretnie polecasz??Mile wskazana by była jej orjentacyjna cena i ew. tansze zamienniki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Kalin, a powiedz mi, używasz czystą wodę do matowania czy szlifowania lakieru ? Bo zjanomy lekiernik dodawał mydła, co zmiękczało wodę. Efekt był widoczny, woda nie zbierała się w kropelki tylko rozkładała po szlifowanej powierzchni/ Co o tym sądzisz ??? Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poll Opublikowano 16 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Bardzo ciekawe pierwsze słyszę ale to ma byc polerka czyli szlifowanie a jak dasz mydła do niebedzie się papier poprostu slizgał?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekl Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 avalon, do polerki powinno sie uzywac szlifierki obrotowej.mowie tutaj o pierwszym - polerowaniu relatywnie grubym ziarnemnp farecla G3 a jeszcze lepiej 3M fast-cut. oscylacja jest dobra na sam koniec, do politury. efekt pomaranczy powinno sie usuwac zgrubnie 2000 dla uzyskaniania gladkiej powiezchni i na koniec starannie 2500 (!) inaczaj nawet po zmudnym polerowaniu bedzie widac rysy. Oczywiscie na mokro, co ma dodatkowa zalete - kiedy woda z pylem na danym elemencie zaschnie - bedzie widoczny mat - odrazu widac czy ladnie to wyrownalismy. ciezko wytlumacycz - zaobserwujesz sam podczas szlifowania :buttrock: no i sprawa podstawowa - unikamy papierow sciernych z castoramy/obi. mam tu na mysli papiery LUX itp.kupujcie sia, ewentualnie matadora - w kazdym badz razie papiery dostepne w mieszalniach. trzymaja parametry ziarnistosci, pozostale w wiekszosci przypadkow sie sypia i/albo robia rysy glebsze anizeli wskazuje opis ziarnistosci na odwrocie. NA PRZYSZLOSC: http://www.lakierowanko.forumsplace.com tutaj znajdziecie odpowiedz na 99% swoich pytan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poll Opublikowano 27 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 W koncu wziołem i spolerowałem cały lakier papierkiem 2500i pociągnołem pasta tempo.Tylko mam jeden problem wszystko świeci się jak psu...ale pod kontem jak sie popatrzy to widać takie"mikro"rysy.Co z tym mam zrobić.Czy moż trzeba było sobie dac na wstrzymanie i poczekać aż lakier porzadnie sie utwardzi(dopiero po 2 tygodniach od malowania spolerowałem ale utwardzacza dałem taka ilość jaka była w instrukcji może za mało skoro tak szybko spolerowałem i wyszły te mikro rysy)Może poprostu poczekać aż do nastepnego sezonu az do wiosny i jeszcze raz spolerować i znikna te rysy czy wystarczy tylko jakąś paśtą ścierną pociągnąć.W sumie to początkowo kupiłem pastę G3 ale efekt był gorszy niżeli po Tempo.Podpowiedzcie drodzy koledzy i nieliczne koleżanki co czynić aby lakierek był jak ta lala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 (edytowane) avalon, do polerki powinno sie uzywac szlifierki obrotowej.mowie tutaj o pierwszym - polerowaniu relatywnie grubym ziarnemnp farecla G3 a jeszcze lepiej 3M fast-cut. efekt pomaranczy powinno sie usuwac zgrubnie 2000 dla uzyskaniania gladkiej powiezchni i na koniec starannie 2500 (!) inaczaj nawet po zmudnym polerowaniu bedzie widac rysy. Do polerowanie używa się polerki do szlifowania-szlifierki. Proste.Szpachlę przycinasz szlifierką oscylacyjną czy zwykłą obrotową? Po papierze siastrip 2000 i polerowaniu Brite/Farecla nie widac żadnych rys. Mój motocykl jest tego najlepszym przykładem. 2500 to zwykły przerost formy nad treścią. Edytowane 28 Października 2006 przez Avalon Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverik Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Do polerowanie używa się polerki do szlifowania-szlifierki. Proste.Szpachlę przycinasz szlifierką oscylacyjną czy zwykłą obrotową? Po papierze siastrip 2000 i polerowaniu Brite/Farecla nie widac żadnych rys. Mój motocykl jest tego najlepszym przykładem. 2500 to zwykły przerost formy nad treścią. widze ze ktos oprocz mnie na forum ma pojecie nt lakierowania, bo niektorych rzeczy czasami sie nie da czytac :rolleyes: pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalin Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 Przycinamy syfy krążkami siafast "microtec" 2000. Zawsze po polerowaniu, gdy się dobrze przyjrzysz, widać pod światło drobniutkie rysy. Nie zobaczysz tego patrząc "normalnie" na samochód, nawet wiedząc, które elementy były lakierowane. Ale gdy się przyjrzysz ( czyt. "nosem dotkniesz elementu" ) to je zobaczysz. Nie ważne czym i jak będziesz polerował ( testowane: cała gama past sia, farecla, 3-m, standox ), na mokro, na sucho, futrem, gąbkami itp. :cool: Proponuję więc, szczególnie "amatorom" :) , używanie papieru 2500. Roboty troszkę więcej, a efekt zdecydowanie lepszy. :D Swojego nie polerowałem. Odpadnie z wiatrem :flesje: PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.