Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu i napinacz


wolekFJ1100
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym sie dowiedzieć jak sprawdzić czy w motocyklu padnięty jest łańcuch rozrządu czy napinacz tego łańcucha...ojciec ma zamiar zaglądać do silnika i chcieliśmy sie dowiedzieć jak sprawdzić czy łańcuch jest już do wymiany?(żekomo był wymieniany) a jak sprawdzić napinacz?...bo możliwe że ktoś nas oszukał...ogólnie chcemy wiedzieć jak sprawdzić i stwierdzić stań napinacza i łańcucha bez jakichkolwiek "głebszych" rozkręceń...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam w swojej CDR 1000F łańcuszek do wymiany, słychać metaliczny odgłos dobiegający od silnika, tego nie da się nie złyszeć, chyba że masz tak głośny wydech jak ja :banghead: to wtedy przytkaj wylot komina butem na moment wtedy będziesz miał pewność że słyszysz silnik a nie wydech, jeśli nie masz pewności że był wymieniany rozrząd a masz zamiar używać motocykl jeszcze jakiś czas to polecam Ci wymianę rozrządu bo rozkładać silnik tylko po to żeby sprawdzać stan łańcuszka to raczej nie ma sensu. szkoda roboty. w CBR 1000F łańcuszek i napinacz to najbardziej felerna cześć motocykla. Generalnie trzeba to wymieniać po 50tys. km. tak gdzieś czytałem.

Ceny jakie otrzymałem z serwisu w Szczecinie:

cena lancuszka 254 zl + 8zl zapinka - wymiana 300 zl

uszczelka pokrywy zaworowej 76zł , uszcz.srub pokrywy 6 zl (śrub jest 8szt)

nie wiem czy to drogo czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie wiemz którego rocznika macię tą CBRkę ale one miały taką wadę, że olej uciekał z napinacza i po odpaleniu luźny łańcuch strasznie chałasował. Nie pamiętam kiedy go poprawili, ale jeżeli jast tak, że wali a po kilku minutach przestaje to jest norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rocznik '89, to fakt... czytałem że nawala łańcuszek a jak dostanie olej to przestaje, ale problem w tym że mój przestał już przestawać i wali cały czas, może nie co mniej po kilku minutach pracy silnika, ale mimo wszystko to nie jest fajne. nie wiem czy możliwe żeby się łańcuszek rozsypał w końcu? a wtedy to juz katastrofa

 

poczytałem podany wyżej temat, ciekawe!

pytanie tylko czy zmieniać (przerabiać) napinacz ten który mam czy kupić nowy razem z łańcuszkiem

bo w końcu ile wytrzyma ten który jest rozciągnięty, przebieg mam około 56tys km. o ile to jest faktyczny przebieg.

czy napinacz w CBR 1000F jest taki sam jak w F2 CBR 600 itp. ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do napinacza to nie wiem czy jest taki sam w 1000 89r i F2 ale jedno co się kiedyś dowiedziałem to to że w F2 zakładają napinacze od YZF600 i podobno załatwia to temat napinacza. Zawsze gdy są hydrauliczne to może tak być że pobrzęczą na zimno, w takich rozwiązaniach często trzeba wymieniać olej na świerzy i najlepiej jakiś dobry mineralny. Sam łańcuszek można sprawdzić wstępnie jak łańcuch napędowy. Zdjąc pokrywe zaworów i obadać czy łańcuch siedzi sztywno na zębatce na wałku rozrządu i czy nie da sie ręka go odciągnąć od niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...