Grzesiek. Opublikowano 23 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2003 Cześć! Czym się różnią silniki motocykli MZ ETZ 250 i MZ ETZ 251?Czy jest jakaś różnica między silnikami z początku lat osiemdziesiątych i z końca lat 80-tych czy też z 90-tych.Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 23 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2003 oprócz tego że w późnych latach 80 montowano obrotomierze to nie ma żadnych róznic- to sa dwa takie same silniki, od 88-89 zmieniono gaźniki w 250- były takie jak w póżniejszych 251a jeszcze coś w latach 90 ( 91??) zaczęto malowac cylindry i głowice na czarno :P Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 24 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2003 No i oczywiście różnią się zębatka zdawczą :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 24 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2003 oprócz tego że w późnych latach 80 montowano obrotomierze to nie ma żadnych róznic- to sa dwa takie same silniki, od 88-89 zmieniono gaźniki w 250- były takie jak w póżniejszych 251a jeszcze coś w latach 90 ( 91??) zaczęto malowac cylindry i głowice na czarno :wink:Niezupełnie tak. Obrotomierz montowano od początku produkcji, tyle że w wersji luksusowej (przecież już w TS był dostępny!) , w której wyposażeniu był też hamulec tarczowy. Gaźnik 30N3-1, czyli ten z ETZ 251, był montowany od 1987 roku, tak samo zapłon elektroniczny. Ta luksusowa wersja, początkowo praktycznie niedostępna w Polsce, z biegiem czasu wypierała standardową, stąd mylne czasem wrażenie, że lepsze wyposażenie pojawiło się dopiero w późnych latach 80-tych. Poza tym BARDZO WAŻNA różnica: cylinder 251 ma okna w cylindrze umieszczone o 2 mm bliżej osi wału korbowego celem zestrojenia silnika z krótszym układem wydechowym. Stąd nie wolno łączyć wydechu od 251 z cylidrem od 250 i odwrotnie. Tłumiki w ogóle miały 3 długości: najstarszy najdłuższy, później (nie wiem dokładnie kiedy) skrócono go o 40 mm, aż wreszcie w ETZ 251 o kolejne 90 mm. Jazda 250-tką z najkrótszym tłumikiem powoduje zmniejszenie mocy silnika i ponoć zwiększenie zużycia paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 27 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 oprócz tego że w późnych latach 80 montowano obrotomierze to nie ma żadnych róznic- to sa dwa takie same silniki, od 88-89 zmieniono gaźniki w 250- były takie jak w póżniejszych 251a jeszcze coś w latach 90 ( 91??) zaczęto malowac cylindry i głowice na czarno :wink:Niezupełnie tak. Obrotomierz montowano od początku produkcji, tyle że w wersji luksusowej (przecież już w TS był dostępny!) , w której wyposażeniu był też hamulec tarczowy. Gaźnik 30N3-1, czyli ten z ETZ 251, był montowany od 1987 roku, tak samo zapłon elektroniczny. Ta luksusowa wersja, początkowo praktycznie niedostępna w Polsce, z biegiem czasu wypierała standardową, stąd mylne czasem wrażenie, że lepsze wyposażenie pojawiło się dopiero w późnych latach 80-tych. Poza tym BARDZO WAŻNA różnica: cylinder 251 ma okna w cylindrze umieszczone o 2 mm bliżej osi wału korbowego celem zestrojenia silnika z krótszym układem wydechowym. Stąd nie wolno łączyć wydechu od 251 z cylidrem od 250 i odwrotnie. Tłumiki w ogóle miały 3 długości: najstarszy najdłuższy, później (nie wiem dokładnie kiedy) skrócono go o 40 mm, aż wreszcie w ETZ 251 o kolejne 90 mm. Jazda 250-tką z najkrótszym tłumikiem powoduje zmniejszenie mocy silnika i ponoć zwiększenie zużycia paliwa. co racja to racja - przegapiłem ten cylinderek i wydech, ale w Ts nie montowali tarczyto sami ludziska zakładali ją by pewniej czuć sie na motorze (części były dostępne w sklepach) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 29 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2003 różnice? hmm...Przełożenia w skrzyni biegów, zębatka zdawcza, zmieniony cylinder (dokładnie okna i kanały płukania itd), gaźnik, zapłon elektronik (polecam wsadzic tradycyjny przerywacz - większe pole do manewru w strojeniu maszyny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 29 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2003 ... zapłon elektronik (polecam wsadzic tradycyjny przerywacz - większe pole do manewru w strojeniu maszyny) a wg mnie elektronik jest bardziej funkcjonalny i chyba (moim zdaniem) mniej awaryjnyale co prawda to prawda na zwykłym przerywaczu można czasami fajnie silniczek wyregulowac :wink: Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 29 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2003 Przełożenia w skrzynce były zmienione tylko ze względu na koło o średnicy 16" w 251 przy 18 calach w 250, a nie z powodu zmian np. w silniku. To samo zębatka zdawcza. Natomiast gaźnik od 251 był montowany w 250 od 1987 roku, tak samo jak zapłon elektroniczny (dość awaryjny, niestety) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 29 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2003 a wg mnie elektronik jest bardziej funkcjonalny i chyba (moim zdaniem) mniej awaryjnyale co prawda to prawda na zwykłym przerywaczu można czasami fajnie silniczek wyregulowac :wink: Zdecydowanie bardziej funkcjonalny! Nie zmienia się punkt zapłonu w trakcie eksploatacji, iskra ma większą energię, zwłaszcza podczas rozruchu, silnik pracuje równiej i mniej troszkę pali. Trwałość elektronika jest wyższa tzn. nie ma w nim zużywających się częsci (teoretycznie przynajmniej). Ale jeśli padnie taki układzik w trasie np. 100 km od domciu to co? Nic nie zrobisz, nikt wszak nie wozi zapasowego modułu albo nadajnika bo są one bardzo drogie. A kondensator albo przerywacz to grosze i wszędzie można je schować. Dlatego klasyczny jest, IMHO, lepszy bo daje możliwość naprawy w trasie, pod warunkiem wożenia ze sobą kilku drobiazgów wartych parę złotych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 29 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2003 a te nadajnki z elektronika moga tak sie sypnąć bez żadnych oznak wcześniejszych?? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 29 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2003 a te nadajnki z elektronika moga tak sie sypnąć bez żadnych oznak wcześniejszych?? Niestety TAK!!! I to właśnie jest w nich najpodlejsze. Szlag je trafia w sekundzie i silnik stoi... Nie wiem nawet czy istnieje jakaś metoda sprawdzenia czy pohula to jeszcze czy już się kończy. Trzeba chyba jeździć i się martwić dopiero jak się spieprzy. A może też chodzić i 30 lat, trudno ocenić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 29 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2003 to żeś mnie teraz nastraszył- ale mam nadzieje że niemiecka technologia jest tak dobra jak o niej mówią :wink: :D :D Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Tłumiki w ogóle miały 3 długości: najstarszy najdłuższy' date=' później (nie wiem dokładnie kiedy) skrócono go o 40 mm, aż wreszcie w ETZ 251 o kolejne 90 mm. [/quote']Już wiem kiedy. W momencie, w którym zadarto lekko tłumik do góry. Wcześniej miał on kształt walcowej rury na całej długości, ale tych starych tłumików jestjuż bardzo niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 a czy 250 nie byly klepane takze z 4 biegami ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaBaN Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Mi się wydaje że od początku produkcji tj podajże '81 roku miały skrzynie pięciobiegową....4 biegową skrzynie miały wcześniejsze wersje TS 250 później zaś zaczeli robić je ze skrzyniami 5 :mrgreen: :) Pozdrawiam Hubert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.