Skocz do zawartości

Panowie co lac do skrzyni w silniku rotax 123 !!


ZWYROLL69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chłopie 10W40 to sie leje do 4t do silnika nie do skrzyni. Jak dostane zeszyt od budowy to Ci napisze dokładnie co powinieneś tam nalać. Ja mam w swojej elfa.

chlopie nie wiem czy to ogarniasz ale olej silnikowy w 4t rowniez smaruje skrzynie biegow i np. na oleju motorexa (chyba nawet 10w/40) jest napisane ze jest do skrzyni 2suwa/ silnika 4t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

75w90?? Jeszcze sie z takim nie spotkalem :buttrock: Jaka to ma konsystencje?? POZDRO

konsystencje ...no wiesz jak olej :icon_mrgreen: a tak na poważnie to jest syntetyk i moto dobrze na tym śmiga szczególnie wyciszyła sie praca sprzęgła podczas ruszania (wcześniej miałem zalany 10w40 z mobila)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to nie każdy 4t ma skrzynie połączoną z silnikiem. I nie każdy wie o tym że do wysilonych skrzyń biegów (takich jak w rotaxsie) winno sie lać jak najgęstszy olej, z tego względu że koła zębate przenoszą ogromny moment na małej powieszkni. Co ma do tego olej? Ano proste. Jeśli olej jest żadki to koła zębate łatwo go "wycisną" z pomiędzy siebie i powstaje tarcie półsuche które jest niekożystne. Olej gęsty natomiast jest oporny i trudny do wyciśnięcia dzięki czemu zostaje między zębami przenosząc nam moment obr. Najlepsza klasa oleju przekładniowego wedłóg API GL5 85W. Jeśli znajdziesz taki olej i będzie Cie na niego stać to będzie to najlepsze rozwiązanie. a nie 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to nie każdy 4t ma skrzynie połączoną z silnikiem. I nie każdy wie o tym że do wysilonych skrzyń biegów (takich jak w rotaxsie) winno sie lać jak najgęstszy olej, z tego względu że koła zębate przenoszą ogromny moment na małej powieszkni. Co ma do tego olej? Ano proste. Jeśli olej jest żadki to koła zębate łatwo go "wycisną" z pomiędzy siebie i powstaje tarcie półsuche które jest niekożystne. Olej gęsty natomiast jest oporny i trudny do wyciśnięcia dzięki czemu zostaje między zębami przenosząc nam moment obr. Najlepsza klasa oleju przekładniowego wedłóg API GL5 85W. Jeśli znajdziesz taki olej i będzie Cie na niego stać to będzie to najlepsze rozwiązanie. a nie 10W40.

 

Sorry ale twoja teoria sporo mija sie z prawda. Gdyby bylo tak jak mowisz ludzie smarowaliby skrzynie towotem.

Co do 4suwow to chyba kazde enduro ( glownie w tej dziedzinie sie orientuje ) ma jeden olej smarujacy gar i skrzynie i odkad zyje nie widzialem zeby ktos tam wlal olej 80w

 

Mysle ze twoje watpliwosci rozwieje przejrzenie co poleca lac do swoich motocykli KTM (ktm.info) bo w tych motocyklach napewno skrzynia biegow jest elementem ostro obciazonym. Maly cytat dotyczacych EXC125 " Smarownie skrzyni biegów 0,7l 15W50 " . Dlaczego? Olej ten ma zdecydowane lepsze wlasciwosci penetrujace - dociera do trudno dostepnych miejsc w krotkim czasie. Pomiajajac juz fakt ze na gestym oleju sprzeglo czesto ciagnie.

Oleje klasy np 80w90 sa dobre do silnikow chlodzonych powietrzem gdzie zakres temeperatur jest znacznie wiekszy (dlatego hipol czesto stosowany w motocyklach produkcji polskiej jest stosunkowo gesty). Polecam www.wikipedia.pl zeby chociaz zrozumiem co oznaczaja te cyferki.

 

pozdrawianm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...