ZWYROLL69 Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 jaki powinien tam sie znalesc olej Pozdro :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Motul 10W40, albo innej marki, tylko żeby był dedykowany do motocykli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 chłopie 10W40 to sie leje do 4t do silnika nie do skrzyni. Jak dostane zeszyt od budowy to Ci napisze dokładnie co powinieneś tam nalać. Ja mam w swojej elfa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 Dokladne dane oleju powinienes miec w servisowce :icon_mrgreen: Jesli jej nie masz popros w oddzielnym dziale (jest taki specjalny) i stamtad pobierz :buttrock: POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 chłopie 10W40 to sie leje do 4t do silnika nie do skrzyni. Jak dostane zeszyt od budowy to Ci napisze dokładnie co powinieneś tam nalać. Ja mam w swojej elfa.chlopie nie wiem czy to ogarniasz ale olej silnikowy w 4t rowniez smaruje skrzynie biegow i np. na oleju motorexa (chyba nawet 10w/40) jest napisane ze jest do skrzyni 2suwa/ silnika 4t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 w apce mam nalany 75w90 tak jak pisze w serwisowcepozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 75w90?? Jeszcze sie z takim nie spotkalem :icon_mrgreen: Jaka to ma konsystencje?? POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 hipol ma podobna gestosc chyba, ale do motocykli bardziej zaawansowanych technicznie zawsze lalem cos rzadszego. Przekladniowy olej stosowalem do jawek, motorynek itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 75w90?? Jeszcze sie z takim nie spotkalem :buttrock: Jaka to ma konsystencje?? POZDROkonsystencje ...no wiesz jak olej :icon_mrgreen: a tak na poważnie to jest syntetyk i moto dobrze na tym śmiga szczególnie wyciszyła sie praca sprzęgła podczas ruszania (wcześniej miałem zalany 10w40 z mobila) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 Hehe ja mam teraz wlasnie zalany polsyntetyk mobila 10w40 :icon_mrgreen: POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 W rotaksie z tego co mi wiadomo powinien byc 10w40 pozdro sprzedam cb 250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZWYROLL69 Opublikowano 4 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 :) czyli zapodac 10w 40 ?? dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Z tego co mi wiadomo to nie każdy 4t ma skrzynie połączoną z silnikiem. I nie każdy wie o tym że do wysilonych skrzyń biegów (takich jak w rotaxsie) winno sie lać jak najgęstszy olej, z tego względu że koła zębate przenoszą ogromny moment na małej powieszkni. Co ma do tego olej? Ano proste. Jeśli olej jest żadki to koła zębate łatwo go "wycisną" z pomiędzy siebie i powstaje tarcie półsuche które jest niekożystne. Olej gęsty natomiast jest oporny i trudny do wyciśnięcia dzięki czemu zostaje między zębami przenosząc nam moment obr. Najlepsza klasa oleju przekładniowego wedłóg API GL5 85W. Jeśli znajdziesz taki olej i będzie Cie na niego stać to będzie to najlepsze rozwiązanie. a nie 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 pisałem że w serwisówce pisze 75w 90 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Z tego co mi wiadomo to nie każdy 4t ma skrzynie połączoną z silnikiem. I nie każdy wie o tym że do wysilonych skrzyń biegów (takich jak w rotaxsie) winno sie lać jak najgęstszy olej, z tego względu że koła zębate przenoszą ogromny moment na małej powieszkni. Co ma do tego olej? Ano proste. Jeśli olej jest żadki to koła zębate łatwo go "wycisną" z pomiędzy siebie i powstaje tarcie półsuche które jest niekożystne. Olej gęsty natomiast jest oporny i trudny do wyciśnięcia dzięki czemu zostaje między zębami przenosząc nam moment obr. Najlepsza klasa oleju przekładniowego wedłóg API GL5 85W. Jeśli znajdziesz taki olej i będzie Cie na niego stać to będzie to najlepsze rozwiązanie. a nie 10W40. Sorry ale twoja teoria sporo mija sie z prawda. Gdyby bylo tak jak mowisz ludzie smarowaliby skrzynie towotem.Co do 4suwow to chyba kazde enduro ( glownie w tej dziedzinie sie orientuje ) ma jeden olej smarujacy gar i skrzynie i odkad zyje nie widzialem zeby ktos tam wlal olej 80w Mysle ze twoje watpliwosci rozwieje przejrzenie co poleca lac do swoich motocykli KTM (ktm.info) bo w tych motocyklach napewno skrzynia biegow jest elementem ostro obciazonym. Maly cytat dotyczacych EXC125 " Smarownie skrzyni biegów 0,7l 15W50 " . Dlaczego? Olej ten ma zdecydowane lepsze wlasciwosci penetrujace - dociera do trudno dostepnych miejsc w krotkim czasie. Pomiajajac juz fakt ze na gestym oleju sprzeglo czesto ciagnie.Oleje klasy np 80w90 sa dobre do silnikow chlodzonych powietrzem gdzie zakres temeperatur jest znacznie wiekszy (dlatego hipol czesto stosowany w motocyklach produkcji polskiej jest stosunkowo gesty). Polecam www.wikipedia.pl zeby chociaz zrozumiem co oznaczaja te cyferki. pozdrawianm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.