Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, oczywiście jak każdy "młody" muszę coś palnąć, żeby wszyscy mnie wyśmiali ale zaryzykuję. Dopiero w tym sezonie kupiłem pierwszy (od lat dziecięcych) motor i na moje szczęście był to KTM LC4 640. Ponieważ fortuna uśmiecha się dalej postanowiłem kupić coś większego ze względu na spore rozmiary (wysoki,gruby :icon_question: ) swoje i motoru szukam(-łem) LC8 950. Znalazłem ogłoszenie (zagranica) ale motor zamiast orginalnych dwóch wydechów ma tylko jeden. Czy to oznacz, że motor jest "zdławiony", czyli ma mniejszą moc? Słyszałem, że np w Niemczech osoby, które niedawno zdały prawo jazdy mają obowiązek jeżdzić zdławionymi właśnie motorami przez 1 rok? :) Z góry dziękuje za uwagi....wszystkie :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Mówiąc szczerze jeszcze nie widziałem LC8 z układem 2w1.

Niemniej nie masz co się martwić o zdławnie, na pewno nie to było intencją autora. Jeśli nawet ktoś miał zdławiać starsze LC8, to na pewno nie w taki sposób - do tego celuy stosuje się odpowiednie krućce w gaźnikach, ew. blokady na rolgazie itd.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc szczerze jeszcze nie widziałem LC8 z układem 2w1.

Niemniej nie masz co się martwić o zdławnie, na pewno nie to było intencją autora. Jeśli nawet ktoś miał zdławiać starsze LC8, to na pewno nie w taki sposób - do tego celuy stosuje się odpowiednie krućce w gaźnikach, ew. blokady na rolgazie itd.

pzdr

 

i ja pierwszy raz slysze i pojedynczym wydechu, ani nigdy nie widzialem pojedynczego komina w ofercie jakiejkolwiek firmy. przede wszystkim kolektor to nie sa tak sobie pogiete rurki i liczy sie ich przepustowosc, stad dwa kolanka wiecej, albo mniej na jednej rurze moga zaburzyc prace silnika. szymanski zna sie na tym zreszta lepiej.

mnie zaskakuje co innego. paru znajomych jezdzi tym motocyklem (sam wciaz do niego dorastam) i wszyscy z nich prezentuja ten rzadki zestaw mentalny, ktory predysponuje do jazdy 950 (nie chodzi o same umiejetnosci). wszyscy bez wyjatku sa hardcorowymi jezdzcami, ktorzy nie zrozumieliby kwestii. dlawienie 950 to zwyczajnie niedorzecznosc i cos kompletnie na przekor przeznaczeniu tej maszyny. mozna jej urznac jaja, tylko po co? nie lepiej od razu kupic jakies krowiaste varadero? w sumie sam tego tez nie rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem link na forum KTM-parts ,a tam serwisówkę tego motoru. :notworthy: Super sprawa :icon_eek: Okazuje się że to orginalne rozwiązanie KTM, a nie jakaś przeróbka. Widać, że wystepują dwa rodzaje kolanek kolektora z wyjściami na jeden lub dwa wydechy (!!!). Teraz mam gwożdzia jaka jest różnica między tymi dwoma rozwiązaniami, czyli plusy :biggrin: i minusy :icon_eek: danego rozwiązania????

 

Znalazłem link na forum KTM-parts ,a tam serwisówkę tego motoru. :icon_eek: Super sprawa :icon_eek: Okazuje się że to orginalne rozwiązanie KTM, a nie jakaś przeróbka. Widać, że wystepują dwa rodzaje kolanek kolektora z wyjściami na jeden lub dwa wydechy (!!!). Teraz mam gwożdzia jaka jest różnica między tymi dwoma rozwiązaniami, czyli plusy :biggrin: i minusy :biggrin: danego rozwiązania????

 

Sorki, link znalazłem oczywiście na tym forum, o nazwie: ktm-parts. Swoją drogą istnieje jakiś dostęp do podobnej strony yamahy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem trochę zaspany więc wolno myślę- czyli co? Jeżeli wszystko w jeden wydech to będzie mocniejszy???

Jestem amatorem ale zawsze myślałem, że jak dwa wydechy to lepsza sprawność (wydajna) silnika-większa moc. Pakowanie w jeden kojarzyłem w zduszenie, motoru. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypróbuje organoleptycznie. I jeśli sytuacja rozwinie się tak jak tu:

, to bedziesz miał problemy :icon_eek:

hikor

 

Tylko że tam, w TV to były ze 2 kunie :notworthy: Przypomniała mi sie sytuacja z wakacji jak kolega testował MZ 250 drugiego kolegi, za miastem na jakimś zadupiu: odrazu wjechał w pszenicę i się wywalił :icon_eek: - wszyscy nie mogli wytrzymać ze śmiechu (nawet sam winowajca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim sposobem policja zatrzymująca moto do kontroli moze sprawdzić że to 34KM, a nie np. 120KM :notworthy: :icon_eek:

 

 

Niemcy są dokładni. Policja przy kontroli sprawdza wpis wdowodzie rejestracyjnym. Po prostu nie mogą jeżdzić czymś mocniejszym i musi to być albo fabryczna słabizna albo coś niby mocnego ale z wpisem w dowodzie, że ma "zmniejszoną" moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...