jakotako Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Witam wszystkich, oczywiście jak każdy "młody" muszę coś palnąć, żeby wszyscy mnie wyśmiali ale zaryzykuję. Dopiero w tym sezonie kupiłem pierwszy (od lat dziecięcych) motor i na moje szczęście był to KTM LC4 640. Ponieważ fortuna uśmiecha się dalej postanowiłem kupić coś większego ze względu na spore rozmiary (wysoki,gruby :icon_question: ) swoje i motoru szukam(-łem) LC8 950. Znalazłem ogłoszenie (zagranica) ale motor zamiast orginalnych dwóch wydechów ma tylko jeden. Czy to oznacz, że motor jest "zdławiony", czyli ma mniejszą moc? Słyszałem, że np w Niemczech osoby, które niedawno zdały prawo jazdy mają obowiązek jeżdzić zdławionymi właśnie motorami przez 1 rok? :) Z góry dziękuje za uwagi....wszystkie :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 25 Września 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Mówiąc szczerze jeszcze nie widziałem LC8 z układem 2w1. Niemniej nie masz co się martwić o zdławnie, na pewno nie to było intencją autora. Jeśli nawet ktoś miał zdławiać starsze LC8, to na pewno nie w taki sposób - do tego celuy stosuje się odpowiednie krućce w gaźnikach, ew. blokady na rolgazie itd.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyorker Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Mówiąc szczerze jeszcze nie widziałem LC8 z układem 2w1. Niemniej nie masz co się martwić o zdławnie, na pewno nie to było intencją autora. Jeśli nawet ktoś miał zdławiać starsze LC8, to na pewno nie w taki sposób - do tego celuy stosuje się odpowiednie krućce w gaźnikach, ew. blokady na rolgazie itd.pzdr i ja pierwszy raz slysze i pojedynczym wydechu, ani nigdy nie widzialem pojedynczego komina w ofercie jakiejkolwiek firmy. przede wszystkim kolektor to nie sa tak sobie pogiete rurki i liczy sie ich przepustowosc, stad dwa kolanka wiecej, albo mniej na jednej rurze moga zaburzyc prace silnika. szymanski zna sie na tym zreszta lepiej.mnie zaskakuje co innego. paru znajomych jezdzi tym motocyklem (sam wciaz do niego dorastam) i wszyscy z nich prezentuja ten rzadki zestaw mentalny, ktory predysponuje do jazdy 950 (nie chodzi o same umiejetnosci). wszyscy bez wyjatku sa hardcorowymi jezdzcami, ktorzy nie zrozumieliby kwestii. dlawienie 950 to zwyczajnie niedorzecznosc i cos kompletnie na przekor przeznaczeniu tej maszyny. mozna jej urznac jaja, tylko po co? nie lepiej od razu kupic jakies krowiaste varadero? w sumie sam tego tez nie rozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakotako Opublikowano 26 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 A wracając do drugiej częście pytania, czy to prawda , że w Niemczech (może w innych krajach też) świeżo upieczeni kierowcy mają obowiązek przez 1 rok jeżdzić właśnie zdławionymi motorami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Ano jest limit 34KM. Nie pamiętam czy przez rok czy przez dwa.Mało tego, obecnie 125ccm mają tam ograniczenie 80km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 26 Września 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Ano jest limit 34KM. To tym bardziej trudno byłoby zdławić 100 konne LC8 do 34 KM...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 No raczej. Największy zdławiony sprzęt na jakim ja latałem w Reichu to był CBF600A. Jednak pomiędzy 600 a 950 jest spora różnica :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakotako Opublikowano 26 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Znalazłem link na forum KTM-parts ,a tam serwisówkę tego motoru. :notworthy: Super sprawa :icon_eek: Okazuje się że to orginalne rozwiązanie KTM, a nie jakaś przeróbka. Widać, że wystepują dwa rodzaje kolanek kolektora z wyjściami na jeden lub dwa wydechy (!!!). Teraz mam gwożdzia jaka jest różnica między tymi dwoma rozwiązaniami, czyli plusy :biggrin: i minusy :icon_eek: danego rozwiązania???? Znalazłem link na forum KTM-parts ,a tam serwisówkę tego motoru. :icon_eek: Super sprawa :icon_eek: Okazuje się że to orginalne rozwiązanie KTM, a nie jakaś przeróbka. Widać, że wystepują dwa rodzaje kolanek kolektora z wyjściami na jeden lub dwa wydechy (!!!). Teraz mam gwożdzia jaka jest różnica między tymi dwoma rozwiązaniami, czyli plusy :biggrin: i minusy :biggrin: danego rozwiązania???? Sorki, link znalazłem oczywiście na tym forum, o nazwie: ktm-parts. Swoją drogą istnieje jakiś dostęp do podobnej strony yamahy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 26 Września 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Zajrzyj do działu Dane Serwisowe, jest tam dużo serwisówek. PS - układ 2w1 zwykle stosuje się przy podnoszeniu mocy motocykla. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakotako Opublikowano 26 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Jestem trochę zaspany więc wolno myślę- czyli co? Jeżeli wszystko w jeden wydech to będzie mocniejszy???Jestem amatorem ale zawsze myślałem, że jak dwa wydechy to lepsza sprawność (wydajna) silnika-większa moc. Pakowanie w jeden kojarzyłem w zduszenie, motoru. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 26 Września 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 O ile się nie mylę, taką technikę właśnie w tym celu się stosuje. Oczywiście dochodzą do tego dysze, przetegulowanie gaźników (zmiana mieszanki) itd.... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowal. Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Ano jest limit 34KM. Nie pamiętam czy przez rok czy przez dwa.Mało tego, obecnie 125ccm mają tam ograniczenie 80km/h. Jakim sposobem policja zatrzymująca moto do kontroli moze sprawdzić że to 34KM, a nie np. 120KM :notworthy: :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Jakim sposobem policja zatrzymująca moto do kontroli moze sprawdzić że to 34KM, a nie np. 120KM Wypróbuje organoleptycznie. I jeśli sytuacja rozwinie się tak jak tu: , to bedziesz miał problemy :notworthy:hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowal. Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Wypróbuje organoleptycznie. I jeśli sytuacja rozwinie się tak jak tu: , to bedziesz miał problemy :icon_eek:hikor Tylko że tam, w TV to były ze 2 kunie :notworthy: Przypomniała mi sie sytuacja z wakacji jak kolega testował MZ 250 drugiego kolegi, za miastem na jakimś zadupiu: odrazu wjechał w pszenicę i się wywalił :icon_eek: - wszyscy nie mogli wytrzymać ze śmiechu (nawet sam winowajca). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakotako Opublikowano 27 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Jakim sposobem policja zatrzymująca moto do kontroli moze sprawdzić że to 34KM, a nie np. 120KM :notworthy: :icon_eek: Niemcy są dokładni. Policja przy kontroli sprawdza wpis wdowodzie rejestracyjnym. Po prostu nie mogą jeżdzić czymś mocniejszym i musi to być albo fabryczna słabizna albo coś niby mocnego ale z wpisem w dowodzie, że ma "zmniejszoną" moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.