Skocz do zawartości

Motocykl na gaz


Meniu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

silniki diesla mają bardzo duży moment obrotowy,co się przenosi na lepsze przyspieszenia i były motocykle z takowymi silnikami ZS

a gaz w motocyklu jest ciekawym tematem na który wielu myślę,by się zdecydowało, gdyby nie właśnie ciężar tak jak jużpoprzednicy zauważyli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozpoczęciu sezonu na Bemowie stał skuter na gaz, zbiornik miał w Top case. Ciekawe jak rozwiązał problem zamarzającego parownika? - może elektrycznie jakoś ogrzewał ??

Był też artykuł w Świecie Motocykli o tym skuterze( nr. nie pamiętam) - a więc jest to jak najbardziej możliwe od strony technicznej, problemy mogą się zacząć od strony prawnej (homologacja, zarejestrowanie, itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam jeśli kogoś uraziłem moim tematem ale przecież nie wszyscy mają tyle kasy żeby zawsze lać do pełna i jeżdzić ile mu się podoba. Gdyby istniały motocykle diesle czy na gaz z osiągami mocy rzędu 60-70 KM to myślę że jakby ktoś dowiedział że palą one 6l gazu albo na przkład 3l ON z pewnością znalazłyby wielu zwolenników do których należeliby ci mniej zamożni, osoby robiące po 10tyś km rocznie swoimi turystykami czy też zwykli normalni motocykliści którym największą radość sprawia jazda na swoim sprzęcie :) :icon_rolleyes: :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakaś firma produkuje moto z 3 cylindorwym silnikiem TDI ze stajni VW

tu zdjęcie

http://canyonchasers.net/blog/uploads/thunderstar1.jpg

 

a tu opis krótki

 

http://thekneeslider.com/archives/2005/02/...l-by-star-twin/

Edytowane przez krzycho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne paliwo oczywiście jest ja tylko pytam bo na czy będziemy jeżdzić gdy zabraknie ropy na świecie .

Wyobrarzacie sobie moto na prąd bez tego ryku z wydechu to nie ma sensu, więc może zostaje nam jeszcz wodór (Wydech nadal będzie gadał) chyba że zrobioł silnik na wodę( tak a prposilnika na wode to już chyba jest jakiś prototyp, słyszał ktoś o tym?)

 

No co do wizji ze benzyny zabraknie to raczej swiatu to nie grozi, poniewaz znany jest sposob syntetycznego jej wytwarzania (do czego z reszta przyczynili sie polscy naukowcy). Jak narazie sposob ten jest jeszcze nie oplacalny. Sytuacja zmieni sie w momenci gdy ceny ropy urosna do pozimu, w ktorym oplaci sie produkcja benzyny.

 

Co do alternatywnych sposobow zsilania, to ostatnio widzialem informacje o motoycklu zasilanym ogniwem paliwowym "wkladanym" w bak:

 

http://www.rubbermag.com/news/050315_04n.html

 

Pozdrawiam!

Moje moto podróże

Jeździć póki ciepło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zamontowanie gazu do motocykla to nie problem. Można by zamontować ne mieszalnik ale sekwencyjny wtrysk wielopunktowy i odpalać również z gazu. Czukli nie potrzbne już nam wtedy będzie benzyna więc po co bak. A jeśli nie ma baku to może być bak tylko z gazem(sie zakręciłem)... Na dodateg przy sekwencyjnym wtrysku gazu nie maleją nam osiągi i nie ma możliwości "strzelania" gazu co może doprowadzić do zniszczenia delikatnych części moto. Jeśli motorek jest chłodzony cieczą to nie widze przeszkud...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, postanowilem odswierzyc temat. Tutaj macie adres stronki TA na gaz z ktorej sciagniecei prezentacje z transalpem przerobionym na gaz. Ciekawie to wyglada, sczegolnie dla tych ktorzy duzo jezdza. Jak widac patent jest do zrobienia i wedlug autora dziala bez wiekszych problemow. Gdyby zastosowac instalacje II generacji to bylo by to jeszcze bardziej funkcjonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można, ale po co? nawet na wtrysku sekwencyjnym osiągi auta spadają jeśli mają być podobne do tych na bezynie wtedy silnik musi spalać o wiele więcej gazu i to przestaje być opłacalne.

 

co z trwałością silnika? nikt o tym nie wspomniał. wiadomo że silniki motocyklowe są o wiele mniej trwałe niż samochodowe a gaz dodatkowo obniża tą trwałość. myślę że koszty związane ze zużyciem silnika znacznie przerosłyby ewentulne oszczędności.

 

temat taki można traktować w kategorii ciekawostek a nie rozwiązania seryjnego w celach oszczędności. co do motocykli z silnikiem diessela to padło zdanie że jest to rozwiązanie dla mniej zamożnych - bzdura bo takie motocykle są bardzo drogie w zakupie.

 

jeszcze tylko brakuje tematu o turbince kowalskiego do motunga.

 

moja rada jest taka jak chcesz oszczędzać na paliwie dobrze nasmasuj łożyska i z kazdej górki zjeżdżaj na luzie :P . jeśli to cie nie zadowoli to zamień moto na rower.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, temat przeróbek robi się coraz modniejszy. Jednak w przypadku moto, gaz jest bez sensu, znacznie zwiększy wagę i zmiejszy osiągi, a i oszczędności żadne, mój pali 5.5, ile zaoszczędzę ? 10 zł / 100 km, czyli w roku 1000 zł, koszt instalacji się nie zwróci, no i nikt tego potem odemnie nie kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można, ale po co? nawet na wtrysku sekwencyjnym osiągi auta spadają jeśli mają być podobne do tych na bezynie wtedy silnik musi spalać o wiele więcej gazu i to przestaje być opłacalne.

Heh, temat przeróbek robi się coraz modniejszy. Jednak w przypadku moto, gaz jest bez sensu, znacznie zwiększy wagę i zmiejszy osiągi, a i oszczędności żadne, mój pali 5.5, ile zaoszczędzę ? 10 zł / 100 km, czyli w roku 1000 zł, koszt instalacji się nie zwróci, no i nikt tego potem odemnie nie kupi.

Juz niedlugo cena litra 95 przekroczy 5 zl, a slyszalem prognozy ze w niedalekiej przyszlosci za najtansza bezolowiowke bedziemy placic 6 zl :buttrock: Gaz jest obecnie 2-2.10zl/litr, nawet przy zwiekszonym spalaniu jest to nadal oplacalne. Chcial bym zauwazyc ze 1000 zl piechota nie chodzi a uzywana instalacje mozna skompletowac juz za 300-400zl. Oczywiscie oplacalnosc takiej przerobki wzrasta wraz z przebiegiem motocykla, no chyba ze ktos w sezonie robi 5kkm :D

co z trwałością silnika? nikt o tym nie wspomniał. wiadomo że silniki motocyklowe są o wiele mniej trwałe niż samochodowe a gaz dodatkowo obniża tą trwałość. myślę że koszty związane ze zużyciem silnika znacznie przerosłyby ewentulne oszczędności.

Slyszalem rozne opinie na temat trwalosci, na pewno taka instalacja wymaga okresowej obslugi i podstawowej wiedzy kierowcy na jakiej zasadzie to dziala.

moja rada jest taka jak chcesz oszczędzać na paliwie dobrze nasmasuj łożyska i z kazdej górki zjeżdżaj na luzie . jeśli to cie nie zadowoli to zamień moto na rower.

Moze kolege zaskocze, ale nie wszyscy motocyklisci zarabiaja miesiecznie 5 kpln i wiecej a jednak wszyscy chca jezdzic. Przy dzisiejszej drozyznie takie patenty na zatrzymanie w portfelu tych paru zlociszy, ktore i tak poszly by w atmosfere przez wydech, moga sie pojawiac coraz czesciej.

Ja bym widzial taka instalacje w Varadero w wersji gaznikowej. Podobno starsze wiaderka lubia sobie wypic od 8 litrow w gore, sa duze i pakowne (duzy topcase z butla w srodku raczej nie zepsul by prowadzenia i wygladu motocykla) a litrowa v-ka jest na tyle mocna, ze niewielki spadek dynamiki nie jest problemem dla samotnego motocyklisty. Ale i tak kazdy ma swoje zdanie na ten temat. Kiedys ludzie nie wierzyli ze mozna zrobic motocykl z silnikiem diesla a jednak ilu z nas nie chcialo by miec w garazu Neandera :D? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wagi myślę ,że jest to problem do rozwiązania, w instalacjach CNG (zasilanie diesli metanem)obecnie zaczyna sie stosować butle kompozytowe , które są bardzo lekkie a wytrzymałe. A w instalacjach CNG panują dużo wyższe ciśnienia niż w LPG. Kompozytowe butle można by było produkować w kształcie zbiornika motocykla. :clap: :icon_razz:

 

A co do podgrzewania parownika w instalacjach gazowych I i II generacji, w motocyklach chłodzonych powietrzem to powiem tyle ,że jedna firma z pod Warszawy zakłada od lat gaz do Garbusów i ogórków.

Parownik podgrzewany jest spalinami z kolektora wydechowego!!! I to się sprawdza!!!Ludzie ganiają na tym latami dostawczakami.

 

A co do mocy silników na gazie i benzynie to powiem tyle ,że silniki benzynowe i tak z roku na rok mają coraz bardziej ograniczaną moc ze względu na podnoszenie norm czystości spalin, coś za coś.

Gaz jako źródło czystej energii jest przyszłością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz niedlugo cena litra 95 przekroczy 5 zl, a slyszalem prognozy ze w niedalekiej przyszlosci za najtansza bezolowiowke bedziemy placic 6 zl :) Gaz jest obecnie 2-2.10zl/litr, nawet przy zwiekszonym spalaniu jest to nadal oplacalne. Chcial bym zauwazyc ze 1000 zl piechota nie chodzi a uzywana instalacje mozna skompletowac juz za 300-400zl. Oczywiscie oplacalnosc takiej przerobki wzrasta wraz z przebiegiem motocykla, no chyba ze ktos w sezonie robi 5kkm :)

 

 

 

jeśli cena benzyny pójdzie w gore to cena gazu też nie pozostanie na tym samym poziomie, są ludzie którzy już o to zadbają.

 

 

Gaz jako źródło czystej energii jest przyszłością.

 

gaz nie jest źródłem czystej energii, w spaliach powstałych z gazu jest więcej trujących substancji niż w przypadku innych paliw. z tego co pamiętam był nawet projekt żeby gaz obłożyć jakąś opłatą ekologiczną co wywołało falę protestów.

 

jeśli chodzi o przyszłość energetyki to stawiałbym na ogniwa paliwowe i odnawialne źródła energii ja mógłbym jeździć na spirytusie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

gaz nie jest źródłem czystej energii, w spaliach powstałych z gazu jest więcej trujących substancji niż w przypadku innych paliw. z tego co pamiętam był nawet projekt żeby gaz obłożyć jakąś opłatą ekologiczną co wywołało falę protestów.

 

 

Nie wiem o czym piszesz bo z tego co wszyscy podają i z samej chemii wynika to ze spalenia metanu,mieszaniny etanu i butanu powstaje tylko dwutlenek węgla i woda.

Dlatego w całej europie gaz zakładany jest nie przez oszczędność a ze względu na ekologię.

Skoro jest taki szkodliwy to wyrzuć kuchenkę gazowa z domu i gotuj na prądzie lub ognisku!!

 

Poczytaj tu może coś ci rozjaśni:

 

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/lpg-autogaz/

http://www.agaz.pl/artykuly_ciek.php?ktory=1

http://www.instalacje-lpg.pl/korzysci-autogaz-cng.php

Edytowane przez slaczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...