kazik_mz251 Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 witam.mam mz etz 251 i mam z nia problem. a mianowicie etka wkręca mi sie tylko do 4,5 tyś obrotów i dalej nie chce. jak powoli daje gazu to wkręca sie do 5 tyś ale dalej nie chce. co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stazi na Janku Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 witam.mam mz etz 251 i mam z nia problem. a mianowicie etka wkręca mi sie tylko do 4,5 tyś obrotów i dalej nie chce. jak powoli daje gazu to wkręca sie do 5 tyś ale dalej nie chce. co to może być? A kiedy regulowałeś ostatnio zapłon?? Ogólnie etki mają delikatny układ zapłonowy który lubi szwankować. Może ładnie palić od kopa ale nie wkręca się na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nemesis Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 Sprzęgło ci się ślizga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 Sprzęgło ci się ślizgaTaa oczywiście, gdyby się ślizgało to obroty szły by w górę, a moto by nie przyspieszało.kazik_mz251 jako pierwsze odłącz filtr powietrza i przejedź się kawałek po czystej drodze (żeby nie nałapało syfu) jeśli będzie ok, to już wiesz gdzie leży przyczyna, jeśli nie, to będziesz szukać dalej.POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stazi na Janku Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 Taa oczywiście, gdyby się ślizgało to obroty szły by w górę, a moto by nie przyspieszało.kazik_mz251 jako pierwsze odłącz filtr powietrza i przejedź się kawałek po czystej drodze (żeby nie nałapało syfu) jeśli będzie ok, to już wiesz gdzie leży przyczyna, jeśli nie, to będziesz szukać dalej.POZDROTeż prawda:) jak nie filtr powietrza to paliwa w zbiorniku(zależy jaki masz kranik:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 Sprawdż kolejno:-filtr powietrza ;-kranik-odczep wężyk od gażnika i odkręć , jeśli będzie lecieć mocno , to wszystko w porządku , jeśli nie , to rozkręć kranik i wyczyść , jak nie pomożę , to trzeba kranik odkręcić od zbiornika i wyczyścić sitko , które powinno osłaniać w zbiorniku kroćce kranika;-jeśli kranik jest ok. to możesz mieć zanieczyszczoną dyszę paliwową - wykręć i przedmuchaj sprężonym powietrzem , popatrz pod światło , czy jest drożna , czy nie utknął w niej jakiś paproch (bardzo często się zdarza);-jeśli to nie pomogło , to sprawdż , czy połączenie gażnika z cylindrem jest szczelne - możę łapać "lewe" powietrze.Jeśli to wszystko sprawdzisz i nie pomoże , to dopiero zajmij się zapłonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 miałem to samo-zapłon w pierwszej kolejności,potem świeca,filtr powietrza,lewe powietrze-co raczej wykluczam-zacznij od zapłonu i potem pokolei i zobaczysz co się będzie działo acha i może to być jeszcze gaźnik :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niagara Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 a moze przytarty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 miałem to samo-zapłon w pierwszej kolejności,potem świeca,filtr powietrza,lewe powietrze-co raczej wykluczam-zacznij od zapłonu i potem pokolei i zobaczysz co się będzie działo acha i może to być jeszcze gaźnik :Pdawid nie masz racji!Nigdy się nie zaczyna od zapłonu , bo najtrudniej go póżniej ustawić!Najpierw trzeba sprawdzić te rzeczy , o których pisałem wyżej (szczególnie dysze!) , a dopiero jeśli to nie pomoże , to można ruszać zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stazi na Janku Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 a moze przytarty?E tam Przytarty...etka 251 to niemiecka wsk trójka nie do zajechania:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 tak tylko,że przy takich objawach to zazwyczaj w MZ wina zapłonu a wcale go nie jest trudno ustawić Klas500 :0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 tak tylko,że przy takich objawach to zazwyczaj w MZ wina zapłonu a wcale go nie jest trudno ustawić Klas500 :0Nie powiedziałem , że trudno ustawić zapłon w etz , tylko że jest to najtrudniejsza z czynności , o których piszemy ;)Jeśli więc ktoś pyta o przyczyny nie wchodzenia na obroty silnika , to można przypuszczać , że ustawienie zapłonu może mu przysporzyć nieco kłopotów.Wszystko zależy również od tego , czy jest to zapłon elektroniczny , czy przerywaczowy.Jeśli elektroniczny , to jego usterki są stosunkowo rzadkie , jeśli klasyczny , to rzeczywiście prawdopodobieństwo , że to on stanowi przyczynę jest dość duże , nie zmienia to jednak faktu , że zawsze należy zacząć poszukiwania od najprostrzych czynności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 (edytowane) no tak ale dla człowieka wparwionego w ustawianie zapłonu mechanicznego to pestka :P a wiadomo na sucho ciężko trafić z diagnozą w 100%podzielam oczywiscie zdanie Klas500 Edytowane 23 Września 2006 przez dawid482 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RuDeK Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 Wprawdzie ja mam ETZ 150 ale po ustawieniu zapłonu na ideał silnik chodzi o wiele lepiej... wcześniej 5 k rpm na 4 biegu, teraz 6.5 k rpm na 4 :D i 6 k rpm na 5 :crossy: Więc za zapłon się Panie bierz! :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazik_mz251 Opublikowano 24 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 więc tak: filtru powietrza nie mam.gaźnik był czyszczony, zapłon był ustawiany ale jeszcze tak nie na 100%. co do sprzęgła to nie jestem pewien ale możliwe ze sie ślizga. bardzo możlwie że guma łącząca gaźnik z puszką filtra powierza jest nieszczelna(widać że jest popękana)ale nigdzie nie moge jej dostać. zanim zapłon ustwaiłem to od 1 do 4 biegu ładnie ciągneła ale na 5 nie miała siły się rozpędzić. ale na 4 to była żyleta. do 6 tyś to sie wkęcała elegancko. a po ustwieniu zapłonu na wszystkich biegach wręca się elegancko ale nie chce iść dalej niż 4,5 tyś obrotów w porywach do 5 tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.