Skocz do zawartości

jak pozbyć sie wycioeków ze skrzyni w junaku?


Merh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

po niewielkiej trasie odkryłem ze caly olej ze skrzyni znalazl sie w komorze zmieniacza biegów :biggrin:

albo cieknie po walku rozrusznika,albo wodzików.i tego nie jestem pewien. ma ktos na to jakis patent?

bo oryginalny-z oringiem,chyba nie daje rady.a i jeszcze pytanko-czy na walku wodzików jest jakies uszczelnienie?bo ja miejsca na takowe nie zobaczylem w deklu skrzyni. POMOCY! bo motor stoi bez oleju i dekla juz prawie tydzien...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również przechodziłem ten problem jak narazie z kopniaka czy też zmienacza nic nie kapie. Pierwszy krok to powymieniaj w każdej tulejce oringi, dodatkowo na wałku rozrusznika mam zastosowany symering. To jest taki sprawdzający się patent. Dalej zasmaruj sylikonem miejsca gdzie się wkręca uchwyt zmienacza, oraz nity trzymające metalowy półksięzyc, tulejka w deklu skrzyni na zmienacz nie jest przelotowa więc niema co tam kombinować. Zasmaruj jeszcze wszystkie miejsca gdzie wychodzą szpilki z karteru. Ja miałem taki przypadek że cały olej ze skrzyni przez jedną szpilke w karterze wyciekał mi do komory zmienacza. Żeby dobrze uszczelić to musiałem się troche pomęczyć i rozebrać dekle z kilka razu.

Edytowane przez GaCek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz!

 

okazalo sie<znaczy to ja sie dowiedzialem> ze wałki startera mialy rozne srednice.mam na zapasie 3 dekielki skrzyni,oraz jeden walek,ktory lezał chyba z 20lat. okazalo sie ze to chyba on byl pierwszy w tym silniku :P tamten mial za mala srednice w stosunku do tuleji.

po zamianie walkow,zalozeniu nowego oringu wydaje sie byc juz szczelny.na wszelki wypadek znajomy tokarz wytoczyl mi w w tulejce na walek zmiany biegów miejsce na oring.tak na wszelki wypadek :D

 

wczoraj wszystko zlozylem i myslałem ze bedzie juz gites.rozłożył mnie jednak inny fakt! przestało cieknąć ze skrzyni-za to zaczeło spod iskrownika ;( total załamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh :icon_mrgreen: to jedyna rzecz ktora mnie w tym motorze naprawde dobija. gdzie nie postawie tam sie musze wstydzic ze olejem nakapał. :buttrock:

ale jak juz jedzie to wszystko mu wybaczam :buttrock: czego własciwie mozna chciec od 40 latka z duzym zapasem doswiadczen za soba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja w dalszym ciagu dąże do tego aby nic nie ciekło. Wczoraj zastosowałem różne patentu odnośnie uszczelnienia głowcy. Czy to wypali mam ogromną nadzieje. Jeszcze Junaka nie odpalałem więc nie wiem jak to się spisuje.

Edytowane przez GaCek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj uszczelnałem głowice. Może strumieniaki to nie ciekło ale mgiełke było widać a w niektórych miejscach widąc było zbierajace sie krople. Gdzie uszczelnałem?? Wszędzie gdzie się dało. Pokrywki zaworowe, osłony popychaczy, magistrala olejowa, dźwignie do ustawiania luzów zaworowych, dwie nakrątki na samej górze głowicy. No i to chyba wszystkie miejsce gdzie się dało coś zrobić. Dzisiaj natomiast walczyłem z uszczlnieniem iskrownika. Głowca jak narazie OK ale to trzeba sprawdzić gdzieś na trasie czy faktycznie wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

W swojej padlince zastosowałem simmeringi w pokrywie skrzyni biegów. Oczywiście nie namawiam do psucia orginalnych części. Ale jeżeli ktoś jest na tyle zdesperowany :) to należy wyfrezować w pokrywie otwory pod simmeringi bodajże 27 mm fi, ok 4 mm głębokości (simmering ma coprawda 6 mm ale osadzenie 4 mm wystarczy). Frezujemy na wałku wodzików i wałku rozrusznika. W ten sposób mamy uszczelnioną skrzynię :).

 

Pozdrawiam

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ciekło własnie z wałka? bo mnie to ciekawi. spuszcze chyba olej z silnika i zaleje skrzynie do pelna.zobacze co sie bedzie dzialo przy zdjetej pokrywie silnika. bo ja juz nie mam pojecia.silnik nie cieknie-chyba ze pod iskrownikiem,ale to nie bedzie problem.cieknie tylko z tej zasranej skrzyni.wali po wałku od kopniaka i robi ładne plamy :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co zaraz coś frezować?

Ja zastosowałem prostą sprawdzoną metodę

foto1

foto2

Motocykl stał długo bez lewego dekla z zalaną skrzynią olejem i ani kropli.

 

Polecam również gęsty olej przekładniowy Midland 80W-140

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...