Skocz do zawartości

Hamulece w Kawasaki ER5


Dytko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem od niedawna posiadaczem Kawasaki ER5 (1996). Jest to mój pierwszy motor ale mimo wszystko po przejechaniu kilkuset kilometrów zauważyłem, że hamulców w nim to jak na lekarstwo.

Wyczytałem gdzieś tam wcześniej, że metalowy oplot podnosi skuteczność. Chciałbym to zrobić u siebie ale potrzebowałbym jakieś dane dotyczące producenta takiego wężyka czy też oplotu, który przyniósł wymierny efekt.

 

Pozdrawiam Dytko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stalowy oplot:

http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....roducts_id=6980

 

A jakie klocki masz w Motocyklu ? Występują także takie które hamują nie za dobrze ;)

 

Ps. Jeśli nie znajdziesz nigdzie taniej przewodu hamulcowego, to daj znać przez zakupem w moto-akcesoria - mam tam 10% rabatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stalowy oplot skuteczności nie podnosi, tylko dozowalność (czyli wyczucie, co jest też bardzo ważne i poprawia "komfort" i pewność hamowania). Ważne tutaj są dobre klocki i to od nich w większości zależy jakość hamulców. Ale z ER-5 cudów nie zrobisz i tak.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stalowy oplot skuteczności nie podnosi, tylko dozowalność (czyli wyczucie, co jest też bardzo ważne i poprawia "komfort" i pewność hamowania).

 

Eee, nie zgadzam się. Stalowy przewód powoduje nieznaczne, ale jednak zwiększenie ciśnienia w zacisku, wynikające z mniejszych strat na przewodzie. Jak duży jest ten wzrost ciśnienia - zależy od tego, jak bardzo zużyty/zmęczony/stary był przewód gumowy. A wynika to z tego, że w stalowym przewodzie mniejsze są straty ciśnienia związane z puchnięciem przewodu podczas hamowania. W gumowym - pod wpływem ciśnienia zwiększa się przekrój przewodu, co powoduje spadek ciśnienia, i konieczność mocniejszego przyciśnięcia klamki. Ktoś mi to kiedyś nawet wyłożył z fizycznego, stricte naukowego punktu widzenia (nie każcie mi powtarzać ;), i tak na chłopski rozum - ma to sens.

 

Ale z ER-5 cudów nie zrobisz i tak.

 

A to inna rzecz. Widziałem wydumkę z przodem od GPZ500S - tam już jednak są dwie tarcze, i poprawa hamulca była kolosalna. Ale paru znajomych po założeniu stalowych przewodów do ER5 - twierdziło, że jest sporo lepiej (co nie znaczy, że jest dobrze ;) Ja bym w ER5 pewno probował zaadaptować inny zacisk, na jakimś adapterku, ale zanim do tego doszło - pozbyłem się jej w cholerę ;-)

 

--

pzdr

yahoo & ZX-666RT & GPZ500S '95 (sprzeeedam!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gumowym - pod wpływem ciśnienia zwiększa się przekrój przewodu, co powoduje spadek ciśnienia, i konieczność mocniejszego przyciśnięcia klamki.

 

No i częściowo sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, w pewniem sposób sobie przecząć :-). Przewód nie rozszerza się w niesończoność, o ile jest nowy (nie mówię tu o przypadkach skrajnych, że klamka dochodzi do manetki gazu, bo przewody tak puchną - zakładam nowy przewód gumowy). Nie zakładam też używania na torze, gdzie dochodzi przegrzanie płynu itp. Tak więc - przewód w końcu się rozszerzy, kierowca mocniej ściska dźwignię, ale ... nadal tarcie pomiędzy klockami a tarczą jest podobne. To może załatwić zamontowanie lepszych klocków, np. hh zamiast jakiegoś badziewia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem od niedawna posiadaczem Kawasaki ER5 (1996). Jest to mój pierwszy motor ale mimo wszystko po przejechaniu kilkuset kilometrów zauważyłem, że hamulców w nim to jak na lekarstwo.

Wyczytałem gdzieś tam wcześniej, że metalowy oplot podnosi skuteczność. Chciałbym to zrobić u siebie ale potrzebowałbym jakieś dane dotyczące producenta takiego wężyka czy też oplotu, który przyniósł wymierny efekt.

 

Pozdrawiam Dytko

Zgadzam sie z opinia jednego z forumowiczow - z ERki nie da sie zrobic "super hamulca". Poprostu jesli ci hamuje skutecznie(blikuje kola) to znaczy ze jest tak jak powinno byc. Z tulu jest beben i wiecej z tego nic sie ne wycisnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i częściowo sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, w pewniem sposób sobie przecząć :-). Przewód nie rozszerza się w niesończoność, o ile jest nowy (nie mówię tu o przypadkach skrajnych, że klamka dochodzi do manetki gazu, bo przewody tak puchną - zakładam nowy przewód gumowy). Nie zakładam też używania na torze, gdzie dochodzi przegrzanie płynu itp. Tak więc - przewód w końcu się rozszerzy, kierowca mocniej ściska dźwignię, ale ... nadal tarcie pomiędzy klockami a tarczą jest podobne. To może załatwić zamontowanie lepszych klocków, np. hh zamiast jakiegoś badziewia.

 

Przed wysłaniem, jak to mam w zwyczaju, przeczytałem co napisałem, i mimo, że ten fragment wydał mi się nieco paradoksalny (coś ala "znowu ta pieprzona dziewica";-) zostawiłem go celowo i świadomie. Nieno - to oczywiście prawda, że przewód nie puchnie w nieskończoność, i poza przypadkami skrajnymi, jakimiś patologiami, ma to znaczenie w zasadzie śladowe, przynajmniej jeżeli mówimy o jeździe drogowej. Ale IMHO właśnie ER5 jest przypadkiem takiej fabrycznej patologii, i jeżeli można, przez założenie przewodów w oplocie, poprawić hamulec choćby o 10% - to warto jak cholera. Różnica będzie taka, że do uzyskania takiej samej siły hamowania - wystarczy mniejsza siła przyłożona do dźwigni (w uproszczeniu, oczywiście), innymi słowy, takie samo opóźnienie otrzymamy mając mniej wciśniętą klamkę, zatem - pozostaje nam do wykorzystania większy zakres skoku klamki, czyli wracając zupełnie na ziemię - mamy troszkę więcej hamulca.

 

Przepraszam za dłużyznę, ale jestem hamulcowym fetyszystą i uważam że hamulców nigdy za mało. Niech brakuje mocy, niech krzywo pracuje, chla tonę benzyny, i ledwo odpala - ale niech hamuje jak sam szatan - taka moja dewiza :D

 

--

pzdr

yahoo & ZX-666RT '02 & GPZ 500S '95 (na sprzedaż) & BJ 250A '94 :D

Edytowane przez yahoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...