Soku11 Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 WITAM!!Mam takie czysto teoretyczne pytanie :D Chcialbym sie dowiedziec na jakiej zasadzie dziala to magiczne CDI :flesje: Wiem ze to steruje jakos zaplonem ale czy ktos moze wie jak dokladnie sie to odbywa?? Mozecie podrzucic jakies fotki jak macie. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poonani Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 magiczny moduł zapłonowy inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 15 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 :flesje: Prosze o sensowne wypowiedzi :D POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudil Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 WITAM!!Mam takie czysto teoretyczne pytanie :D Chcialbym sie dowiedziec na jakiej zasadzie dziala to magiczne CDI :flesje: Wiem ze to steruje jakos zaplonem ale czy ktos moze wie jak dokladnie sie to odbywa?? Mozecie podrzucic jakies fotki jak macie. POZDRO Witam Napisz cos wiecej (w czym to jest)np.w mercedesie oznaczenie silnika diesla jest CDIPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 15 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 No napsialem ze to cos steruje zaplonem czy jakos tak :D W motocyklach oczywiscie bo to 4um motocyklistow a nie katamraniarzy :flesje: Jak kolega ujal jest to magiczny modul zaplonowy... POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redline Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 pudli jak zobaczyłem twój awatar to zwróciłem kolacje na klawiaturę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 Cdi :buttrock: zapłon tyrystorowy. Najprostszy zapłon Cdi składa sie z tyrystora oraz kondensatora. Kondensator ładuje sie pradem z magneta i w momencie zapłonu odpowiedni czujnik wytwarza impuls który podowuje przełaczenie tyrystora w stan przewodzenia. Tyrystor jest połaczony miedzy masa układu a biegunem kondensatora. Zwarcie jednego z biegunów kondensatora powoduje jego wyładowanie, prad z kondensatora biegnie na uzwojenie pierwotne cewki wys napiecia. Jest to jeden z najprostszych układów elektronicznych. Mysle ze takie wytłumaczenie łopatologiczne pozwoli Ci zobrazowac sobie jak działa ta "magiczna"kosc cdi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 15 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 No wlasnie o takie cos mi dokladnie chodzilo :buttrock: Tylko mam jeszcze jedno pytanie: skad ta kostka wie kiedy ma 'podac' zaplon?? Czy jest mozliwe przestawienie go w jakikolwiek sposob?? POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 Wie bo zbiera impulsy z obracajacego sie walu korbowego, w ktorego koncowce zamontowany jest magnes a na plytce mala cewka / cewki ( pick up coils ). Punkt zaplonu moze byc regulowany jezeli tq plytka ma jakas mozliwosc regulacji, ale zwykle nie ma.Slrot CDI - Capacitor Discharge Ignition jak sama nazwa wskazuje opiera sie na kondensatorze, ktory pod wplywem impulsu odebranego z walu korbowego przekazuje zgromadzona energie elektryczna do cewki powodujac wystapienie iskry na swiecy. Jego 4 podstawowe zalety to brak czesci ruchomych, taniosc wykonania, wysoka energia iskry i o wiele wieksza szybkosc przekazywania energii w porownaniu z zaplonem indukcyjnym co pozwala na uzyskanie wyzszych obrotow silnika.Obecnie wypierany przez DI ( digital ignition ) sterowane przez ECU zbierajace informacje z czujnikow moto i dostosowujace wyprzedzenie zaplonu i regulacje wtrysku paliwa do sytuacji istniejacej w kazdej niewielkiej jednostce czasu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ul1111 Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 Dodam jeszcze od siebie ze tego typu zapłon niepotrzebuje zasilania od akuma,takze nawet gdy ładowanie siądzie ,akum zdechnie my pojedziemy dalej pod warunkiem ze bedzie paliwo :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 16 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 Dobra wlasnie o takie wytlumaczenie mi chodzilo :buttrock: Wiem juz wszystko co chialem wiedziec!! Dziex za info. Temat do zamkniecia. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 Witam Napisz cos wiecej (w czym to jest)np.w mercedesie oznaczenie silnika diesla jest CDIPozdrawiamW tym magicznym CDI czyli popularnie nazywanym modułem zapłonowym nie ma nic ciekawego jest pare oporniczków i diód które przedtwarzają iske z magneta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 16 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 (edytowane) Qrde po co to piszesz i jeszcze w dodatku zle?? Problem rozwiazany i temat do zamkniecia tak jak napisalem. Pisz z sensem bo to juz twoj nie pierwszy taki durny post (prosze sie nie obrazac)... Co to CDI wytlumaczyli mi poprzednicy a to co ty piszesz to mi bardziej na budowe prostownika wyglada... I jeszcze to ze magneto tworzy iskre... POZDRO Edytowane 16 Września 2006 przez Soku11 Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 W tym magicznym CDI czyli popularnie nazywanym modułem zapłonowym nie ma nic ciekawego jest pare oporniczków i diód które przedtwarzają iske z magneta Ten kolega to już po raz któryś pisze bzdury, odświeża teamty... Prawie miesiąc temu rozwiazany problem a ten jeszcze porad udziela, albo sobie przebieg tylko zwiększa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 (edytowane) Dodam jeszcze od siebie ze tego typu zapłon niepotrzebuje zasilania od akuma,takze nawet gdy ładowanie siądzie ,akum zdechnie my pojedziemy dalej pod warunkiem ze bedzie paliwo :biggrin: Nie koniecznie. Tak jest w sytuacji gdy kondensator jest ładowany oddzielną cewką z prądnicy.Są układy w których kondensator ładuje przetwornica zasilana właśnie z akumulatora i wtedy jest on potrzebny.Występują układy CDI z procesorem sterującym kątem wyprzedzenia zapłonu i one tez wymagają zasilania z aku.POZDRAWIAM. Edytowane 17 Września 2006 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.