Skocz do zawartości

Co to jest to magiczne CDI??


Soku11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM!!

Mam takie czysto teoretyczne pytanie :D Chcialbym sie dowiedziec na jakiej zasadzie dziala to magiczne CDI :flesje: Wiem ze to steruje jakos zaplonem ale czy ktos moze wie jak dokladnie sie to odbywa?? Mozecie podrzucic jakies fotki jak macie. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM!!

Mam takie czysto teoretyczne pytanie :D Chcialbym sie dowiedziec na jakiej zasadzie dziala to magiczne CDI :flesje: Wiem ze to steruje jakos zaplonem ale czy ktos moze wie jak dokladnie sie to odbywa?? Mozecie podrzucic jakies fotki jak macie. POZDRO

 

Witam

Napisz cos wiecej (w czym to jest)

np.w mercedesie oznaczenie silnika diesla jest CDI

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cdi :buttrock: zapłon tyrystorowy. Najprostszy zapłon Cdi składa sie z tyrystora oraz kondensatora. Kondensator ładuje sie pradem z magneta i w momencie zapłonu odpowiedni czujnik wytwarza impuls który podowuje przełaczenie tyrystora w stan przewodzenia. Tyrystor jest połaczony miedzy masa układu a biegunem kondensatora. Zwarcie jednego z biegunów kondensatora powoduje jego wyładowanie, prad z kondensatora biegnie na uzwojenie pierwotne cewki wys napiecia. Jest to jeden z najprostszych układów elektronicznych. Mysle ze takie wytłumaczenie łopatologiczne pozwoli Ci zobrazowac sobie jak działa ta "magiczna"kosc cdi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie bo zbiera impulsy z obracajacego sie walu korbowego, w ktorego koncowce zamontowany jest magnes a na plytce mala cewka / cewki ( pick up coils ). Punkt zaplonu moze byc regulowany jezeli tq plytka ma jakas mozliwosc regulacji, ale zwykle nie ma.

Slrot CDI - Capacitor Discharge Ignition jak sama nazwa wskazuje opiera sie na kondensatorze, ktory pod wplywem impulsu odebranego z walu korbowego przekazuje zgromadzona energie elektryczna do cewki powodujac wystapienie iskry na swiecy. Jego 4 podstawowe zalety to brak czesci ruchomych, taniosc wykonania, wysoka energia iskry i o wiele wieksza szybkosc przekazywania energii w porownaniu z zaplonem indukcyjnym co pozwala na uzyskanie wyzszych obrotow silnika.

Obecnie wypierany przez DI ( digital ignition ) sterowane przez ECU zbierajace informacje z czujnikow moto i dostosowujace wyprzedzenie zaplonu i regulacje wtrysku paliwa do sytuacji istniejacej w kazdej niewielkiej jednostce czasu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Napisz cos wiecej (w czym to jest)

np.w mercedesie oznaczenie silnika diesla jest CDI

Pozdrawiam

W tym magicznym CDI czyli popularnie nazywanym modułem zapłonowym nie ma nic ciekawego jest pare oporniczków i diód które przedtwarzają iske z magneta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde po co to piszesz i jeszcze w dodatku zle?? Problem rozwiazany i temat do zamkniecia tak jak napisalem. Pisz z sensem bo to juz twoj nie pierwszy taki durny post (prosze sie nie obrazac)... Co to CDI wytlumaczyli mi poprzednicy a to co ty piszesz to mi bardziej na budowe prostownika wyglada... I jeszcze to ze magneto tworzy iskre... POZDRO

Edytowane przez Soku11

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym magicznym CDI czyli popularnie nazywanym modułem zapłonowym nie ma nic ciekawego jest pare oporniczków i diód które przedtwarzają iske z magneta

 

Ten kolega to już po raz któryś pisze bzdury, odświeża teamty... Prawie miesiąc temu rozwiazany problem a ten jeszcze porad udziela, albo sobie przebieg tylko zwiększa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze od siebie ze tego typu zapłon niepotrzebuje zasilania od akuma,takze nawet gdy ładowanie siądzie ,akum zdechnie my pojedziemy dalej pod warunkiem ze bedzie paliwo :biggrin:

 

Nie koniecznie.

Tak jest w sytuacji gdy kondensator jest ładowany oddzielną cewką z prądnicy.

Są układy w których kondensator ładuje przetwornica zasilana właśnie z akumulatora i wtedy jest on potrzebny.

Występują układy CDI z procesorem sterującym kątem wyprzedzenia zapłonu i one tez wymagają zasilania z aku.

POZDRAWIAM.

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...