Merh Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 jaki jest wpływ paliwa bezołowiowego na głowice np. w junaku czy inym starym moto. osatnio odkrylem ze w swiezo robionej glowicy wypalilo wydechowy zwor i gniazdo. czy to moze byc wina bezolowiowki?poleccie mi jakis preparat do paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 mozliwe ze to od paliwka.sa dodatki na stacjach - koszt maly.. wlewasz buteleczke do baku i znowu masz U95 :biggrin: Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 (edytowane) hehe, buteleczke...Tam sie to miesza w proporcji 1/1000 - zreszta czytaj opis na buteleczce :biggrin: PS. Po ilu km zalatwiles ta glowice ? Moze to nie dokonca wina paliwa ? Edytowane 30 Sierpnia 2006 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Na Orlenie to się nazywa Unikat+, i jest zbawienne dla naszych starych motocykli :biggrin:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 kupilem uniben organiki. proporcje j/w . a przejechalem na niej chyba ze 150km. wiem ze za malo :notworthy: ale juz jest cacunio.motor odpala z pierwszego,kompresja taka ze stoi sie na kopniaku<oczywiscie mam odprężnik> jednym slowem jest git. teraz tylko zaplon i gaznik dostroic i nic tylko smigac. a-btw,jakie powinno byc wyprzedzenie zaplonu w janku? i czy u95 ma jakis wplyw na nie. bo np w samochodach do kazdego paliwa jest inna mapa zaplonu. czy i tu moze tak byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 a ja wam powiem że widze to tylko w jeden sposób a mianowicie przy kolejnym remoncie czy to silnika czy głowicy wymieńcie gniazda zaworowe na twardsze i wtedy bena bezołowiowa nic im nie zrobi :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 kupilem uniben organiki. proporcje j/w . a przejechalem na niej chyba ze 150km. wiem ze za malo ale juz jest cacunio.motor odpala z pierwszego,kompresja taka ze stoi sie na kopniaku<oczywiscie mam odprężnik> jednym slowem jest git. teraz tylko zaplon i gaznik dostroic i nic tylko smigac. a-btw,jakie powinno byc wyprzedzenie zaplonu w janku? i czy u95 ma jakis wplyw na nie. bo np w samochodach do kazdego paliwa jest inna mapa zaplonu. czy i tu moze tak byc? Napisałeś to jakby motocykl po tym specyfiku nabrał mocy... A wyobraź sobie, że stare samochdy nie miały nigdy żadnego komputera i były zaopatrzone tylo w gaźnik bez żadnych wtryskiwaczy,czujników, to z kad miałyby wziaść mapy zapłonów?Jeśli kupujesz nowe auto to nigdzie nie jest napisane, że przy zmiane benzyny z 95 na 98 trzeba przeprogramować kompa. W niektórych autach gaźnikowych był do tego oktanokorektor, który o pewne częsci kąta zapłonu w zależności od paliwa, zapłon przestawiał, znaczy Ty, ręcznie. W starych motocyklach można przestawic leciutko zapłon w stosunku do oryginału bliżej GMP, choc to jest i tak różnie znajac humory weteranów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reno616 Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Ja mam ustawiony zapłon na ok. 1,3 mm przed GMP i slnik pracuje bardzo poprawnie, bez znaczenia czy zalewałem U 95, czy bezołowiówkę z uzdatniaczem - nie dostrzegłem różnic. Inną sprawą jest to, że na każdej stacji nawet tych samych firm dostajemy inne paliwo lepsze lub gorsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 a czy w starych dwusuwach (gdzie robi sie mieszanke - innych 2T nie znam :notworthy: ) tez trzeba wlewac te uszlachetniacze?i czy lepiej jakas zabytkowa SHL albo DKW jezdzic na oleju do mieszanki syntetycznym czy mineralnym? Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reno616 Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Z tego co wiem to sok pędny bezołowiowy ma wyższą temperaturę spalania od uniwersalnej i dodaje się uzdatniacz, co by się nie wypalały gniazda zaworowe. w 2T nie za bardzo jest się co wypalić. Na bezołowiówce się będzi troche więcej grzał i tu się kończy moja wiedza na ten temat. Ale to nie jest drogie i bardzo wydajne, a na pewno nie zaszkodzi silnikowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Do silnika 2T nie potrzeba lać uszlachetniaczy typu Unikat. Do silników 4T starego typu lejemy, gdyz etylina 94 miała zawartosć w sobie ołowiu, uniwersalna coś też w tym rodzaju. Dodaje sie to głównie ze wzgledu na gniazda zaworowe, zawory i może cos tam jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m67 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Krótko i na temat. Etylina zawierała czteroetylek ołowiu aby podnieść liczbe oktanową. Dodatkowo osiadał na ganiazdach zaworowych i zabezpieczał je przed zużyciem. Od czasu wprowadzenia benzyn bezołowiowych do starszych pojazdów nieprzystosowanych do tego gatunku benzyny dodaje sie specjalne dodatki aby zabezpieczyć gniazda zaworowe. Dotyczy to tylko i wyłacznie silników czterosuwowych. Do dwusuwów można lać bezołowiówke bez żadnych obaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 to 70-letnim dwusuwem lepiej jezdzic na najgestszym oleju mineralnym czy najrzadszym syntetyku? czy w ogole na odwrot? Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 no i widzicie-temat zalatwiony. dziekuje wszystkim za informacje.a to co pisałem o staniu na kopniaku itd. to ogolny obraz rzeczy po zrobieniu glowicy,bo przed to nie bylo za ciekawie.jak narazie jest bardzo dobrze,tylko chyba zawory sie tluką bo slychac taki klekot z glowicy.sprawdzalem je dzis no i luzy w porządku.moze to byc tez tlok jesli sie nie myle,bo jak ostatnio sprawdzalem to mial lekkie luzy na sworzniu.ale jak narazie jezdzi,a tlok jest oryginał wiec wole sie nie dotykac. chyba ze ktos ma na sprzedaz tlok 75.75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.