Skocz do zawartości

Wpływ paliwa na głowice


Merh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jaki jest wpływ paliwa bezołowiowego na głowice np. w junaku czy inym starym moto. osatnio odkrylem ze w swiezo robionej glowicy wypalilo wydechowy zwor i gniazdo. czy to moze byc wina bezolowiowki?

poleccie mi jakis preparat do paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem uniben organiki. proporcje j/w . a przejechalem na niej chyba ze 150km. wiem ze za malo :notworthy: ale juz jest cacunio.motor odpala z pierwszego,kompresja taka ze stoi sie na kopniaku<oczywiscie mam odprężnik> jednym slowem jest git. teraz tylko zaplon i gaznik dostroic i nic tylko smigac. a-btw,jakie powinno byc wyprzedzenie zaplonu w janku? i czy u95 ma jakis wplyw na nie. bo np w samochodach do kazdego paliwa jest inna mapa zaplonu. czy i tu moze tak byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem uniben organiki. proporcje j/w . a przejechalem na niej chyba ze 150km. wiem ze za malo ale juz jest cacunio.motor odpala z pierwszego,kompresja taka ze stoi sie na kopniaku<oczywiscie mam odprężnik> jednym slowem jest git. teraz tylko zaplon i gaznik dostroic i nic tylko smigac. a-btw,jakie powinno byc wyprzedzenie zaplonu w janku? i czy u95 ma jakis wplyw na nie. bo np w samochodach do kazdego paliwa jest inna mapa zaplonu. czy i tu moze tak byc?

 

 

Napisałeś to jakby motocykl po tym specyfiku nabrał mocy...

 

A wyobraź sobie, że stare samochdy nie miały nigdy żadnego komputera i były zaopatrzone tylo w gaźnik bez żadnych wtryskiwaczy,czujników, to z kad miałyby wziaść mapy zapłonów?

Jeśli kupujesz nowe auto to nigdzie nie jest napisane, że przy zmiane benzyny z 95 na 98 trzeba przeprogramować kompa.

 

W niektórych autach gaźnikowych był do tego oktanokorektor, który o pewne częsci kąta zapłonu w zależności od paliwa, zapłon przestawiał, znaczy Ty, ręcznie.

 

W starych motocyklach można przestawic leciutko zapłon w stosunku do oryginału bliżej GMP, choc to jest i tak różnie znajac humory weteranów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ustawiony zapłon na ok. 1,3 mm przed GMP i slnik pracuje bardzo poprawnie, bez znaczenia czy zalewałem U 95, czy bezołowiówkę z uzdatniaczem - nie dostrzegłem różnic.

 

Inną sprawą jest to, że na każdej stacji nawet tych samych firm dostajemy inne paliwo lepsze lub gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy w starych dwusuwach (gdzie robi sie mieszanke - innych 2T nie znam :notworthy: ) tez trzeba wlewac te uszlachetniacze?

i czy lepiej jakas zabytkowa SHL albo DKW jezdzic na oleju do mieszanki syntetycznym czy mineralnym?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to sok pędny bezołowiowy ma wyższą temperaturę spalania od uniwersalnej i dodaje się uzdatniacz, co by się nie wypalały gniazda zaworowe. w 2T nie za bardzo jest się co wypalić. Na bezołowiówce się będzi troche więcej grzał i tu się kończy moja wiedza na ten temat.

 

Ale to nie jest drogie i bardzo wydajne, a na pewno nie zaszkodzi silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silnika 2T nie potrzeba lać uszlachetniaczy typu Unikat.

 

Do silników 4T starego typu lejemy, gdyz etylina 94 miała zawartosć w sobie ołowiu, uniwersalna coś też w tym rodzaju. Dodaje sie to głównie ze wzgledu na gniazda zaworowe, zawory i może cos tam jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i na temat. Etylina zawierała czteroetylek ołowiu aby podnieść liczbe oktanową. Dodatkowo osiadał na ganiazdach zaworowych i zabezpieczał je przed zużyciem. Od czasu wprowadzenia benzyn bezołowiowych do starszych pojazdów nieprzystosowanych do tego gatunku benzyny dodaje sie specjalne dodatki aby zabezpieczyć gniazda zaworowe. Dotyczy to tylko i wyłacznie silników czterosuwowych. Do dwusuwów można lać bezołowiówke bez żadnych obaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i widzicie-temat zalatwiony. dziekuje wszystkim za informacje.

a to co pisałem o staniu na kopniaku itd. to ogolny obraz rzeczy po zrobieniu glowicy,bo przed to nie bylo za ciekawie.

jak narazie jest bardzo dobrze,tylko chyba zawory sie tluką bo slychac taki klekot z glowicy.sprawdzalem je dzis no i luzy w porządku.

moze to byc tez tlok jesli sie nie myle,bo jak ostatnio sprawdzalem to mial lekkie luzy na sworzniu.ale jak narazie jezdzi,a tlok jest oryginał wiec wole sie nie dotykac. chyba ze ktos ma na sprzedaz tlok 75.75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...