Skocz do zawartości

DKW -fotki i materialy, ktore udalo mi sie zebrac


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej

gromadzilem przez pare lat troche zdjec i materialow motocykli DKW sprzed 1945 roku.

wszystko znajduje sie tutaj

nie mozna przez cale zycie byc sępem, nie? :biggrin:

zdaje sobie sprawe, ze przy katalogowaniu moglem sie gdzies pomylic, bo ekspertem od DKW to jeszcze nie jestem (jednak stale zglebiam temat). jak zauwazycie jakis blad, to dajcie znac

 

 

enjoy

 

p.s.

jak ktos ma cos ciekawego - przede wszystkim instrukcje obslugi, katalogi, schematy i ladne fotki, to zamieszczajcie je w tym dziale

 

p.s.2.

streszczajcie sie ze sciaganiem pliku (280 mb), bo nie polezy on za dlugo na serwerze (max 2tyg).

chyba ze ktos przerzuci to np na megaupload

 

P.S.3.

Kto w ogóle na tym forum składa i interesuje się DeKaWkami ?

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za puche zaplacisz pewnie cos kolo 300 zl. w NZ 250 wchodzi SP 12 o ile sie nie myle?

znajomy za stacyjke w zbiorniku zaplacil 250euro, ale to do NZ 350.

jaki licznik cie interesuje? VDO czy DKW?

 

 

ja mam troche inna liste brakow:

 

- puszka prądów SP 10 - moze byc bez flakow

- wkład lampy przedniej

- lampka tylna cygaro (z mocowaniem rejestracji)

- skrzynka narzędziowa

- blacha laczaca amortyzator cierny skretu z bakiem

- akumulator 6V

- tarczki cierne amortyzatora ciernego skrętu

- odprężnik (dzwignia przy kierownicy) gaszenia

- wodzik laczacy mechanizm zmiany biegow przy baku z drazkiem przy silniku

- podnóżki kierowcy(2 sztuki)

- 2 x sprężyna siodła przedniego

- napęd licznika (przy przednim kole)

- linka gazu, linka hamulca przedniego, linka licznika

 

masz moze dojscia do ludzi dorabiajacych czesci do dykty?

kiedys na allegro jakis klient odlewal z mocnego zeliwa podnozki kierowcy -za pare krzyczal 50 zl

nie wiesz z czego zrobic tarczki cierne?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dwie dykty. jedna to DKW 350 sport z 1932 z biegami na dźwigni wyprowadzanej ze skrzynki biegów jak w BMW R35 na przykład; walcem Boscha oraz wytłaczaną kierownicą (w ŚM był taki model opisywany niedawno tylko mój ma 4 biegi:D), a druga to 300 Luxus, z charakterystyczną użebrowaną komorą łączącą cylinder z rurą wydechową i kołem zamachowym na wierzchu.

piewsza juz lakierze i czeka na poskładanie (nie mam prądnicy co niej przykręcanej na 3 śrubki do karteru), a druga jeszcze w stanie nietknętym czyli tak jak ją z szopy wyciągnęliśmy od gościa.

Jeszcze NZ 350 kiedyś mieliśmy ale jakoś nasze ścieżki sie rozeszły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MOC tak na marginesie, bo ciekawi mnie to.

1) ile wymienione przez ciebie czesci powinny kosztować (orientacyjnie)?

2) jak ksztaltuje sie u nas rynek z czesciami do rzadszych weteranow typu DKW, BMW, ZUNDAPP; czy jest tego tak mało, ze jak cos sie pojawi to prawie od razu jest sprzedawane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może napiszcie po krótce dlaczego te motocykle powinny wzbudzać tak wielkie emocje kolekcjonerskie? Pytam z ciekawości, bo nikt we mnie czegoś takiego nie zaszczepił i bardzo możliwe, że wiele tracę.

Sokół i Junak to wiadomo... Radziecki boxery, Zabytkowe BMW, Zundappy też sprawa prosta. Brough Superior (mało znana chyba na tym forum firma) - w roku bodajrze 1937r wyprodukował seryjny motocykl gwarantujacy prędkość 160km/h każdemu kto go kupi (BS SS100). W 1939r litrowy, czterocylindrowy, stojący silnik H4 w motocyklu... (Goldem Dream)

A na czym polega legenda, unikatowość, "białokruczyzm" :biggrin: tej marki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech Ci bedzie Wieczny :biggrin:

 

sam nigdy nie jezdzilem na DKW, bo jeszcze swojej nie uruchomilem.

Znana jest jednak opinia, ze samochody DKW to dykta, klej i woda... czyli shit.

Nie mozna tego powiedziec o motocyklach.

 

DKW skupilo sie na produkcji motocykli dwusuwowych o roznych pojemnosciach, np. setki z silnikami Vanderera.

wszystkie przedwojenne DKW mialy sztywny tyl i przod na trapezie

 

popularne sa tez modele KM 200, KS 200, SB 200.

KM to wersje dla biedakow :biggrin: - mialy najmniej ozdobek typu chromy.

SB byla wersja z glebokimi blotnikami, amortyzatorem zrywu na sprzegle (ze po ostrym ruszeniu kolo nie boksowalo - prosty system na sprezynie).

Wersje NZ nie byly wyjatkowo wyrafinowane, jednak tez mialy ladna linie. Wyrozniamy NZ 250, 350, 350-1.

Wersja 350-1 to wersja wojskowa. Malowano ja na 2 kolory: szary WH i piaskowy Sahara.

najwieksze seryjne DeKaWki to SB 500 i NZ 500 - dwucylindrowe, mocne i przepiekne dwusuwy.

Wersje SB mialy jeszcze opcje wiekszego wypasu i nazywaly sie wówczas SB Luxus (w skrocie Lux). Mialy inna lampe z tylu (zamiast cygara byl TAKI ladny klosz). SB 500 Lux miala np 2 reflektory z przodu itp.

 

Na bazie DKW RT 125 - bardzo popularnego modelu produkowanego w latach '40-tych zbudowano pozniej rozmaite motocykle: HD Hummer 125, Yamaha YA1, SHL M04, K-55 albo Mińsk 125.

Iż 49 to zżyn z DKW NZ 350-1.

 

 

DKW osiagnela mase sukcesow sportowych, ktorych nie jestem w stanie wymienic.

Wiodla prym w klasie motocykli dwusuwowych przed i po wojnie.

Trwale i solidne konstrukcje, dzielnie walczace na polu bitwy obok BMW i Zundapp`ow

W duzym uproszczeniu marka DKW wraz z Horch`em, Vandererem i Audi utworzyla Auto-Union.

Pozniej Auto Union sie rozlecial. Logo 4 srebrnych kolek przejelo Audi.

Z DKW zrobila sie IFA DKW, pozniej IFA, pozniej IFA-MZ, a potem MZ. Jakos tak to bylo, ale pewnie sie gdzies pomylilem :biggrin:

 

artykul o NZ 350 ze Świata Motocykli

DKW w wikipedii (ang)

oraz wersja PL

Auto Union (a tu wersja angielska z szerszym opisem, logo itp)

 

 

zapraszam tez na moja amatorska i umierajaca strone o DKW. jest tam historia marki, pare opisanych modeli, troche fotek, troche artykulow itp.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

za wszelkie informacje zawarte w tym poscie nie odpowiadam calym sercem, bo draze temat dekawek dopiero od 3 lat. w dodatku sie ociagam. niedlugo przyjdzie do mnie ksiazka o motocyklach DKW, wiec jezeli szanowne grono bedzie zainteresowane, to wygrzebie jakies ciekawostki

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Student: na pewno. mozliwe ze chodzi o wersje sportowa z chlodzeniem wodnym. DKW to piekne motocykle, a to ze to 2-takty w niczym nie ujmuje im honoru

 

Łukasz89: nie sęp tylko sam cos wrzuc :biggrin:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popularność DKW przekłada się z ilości. Szególnie setek i dwusetek. Armia niemiecka jeździła nie tylko na sacharach ale też na DKW. Do tego dodaj policję pocztę itp. Po wojnie sporo tego sprzętu dostało się w cywilne ręce i stąd w wielu albumach rodzinnych są zdjęcia z nimi. I jak zwykle bywa we wspomnieniach był to najwspanialszy motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...