mortis Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Witam niedawno kupilem honde xr400r jako ze to motocykl uzywany postanowilem wymienic w nim olej ,jestem laikiem w tych sprawach ale czytac umiem no i oczywiscie serwisowke posiadam. Z tego co wiem jest tam sucha miska olejowa i olej znajduje sie w ramie , przez takie rozwiazanie stan oleju sprawdza sie gdy silnik jest na chodzie (jezeli sie myle prosze o sprostowanie) . Stan oleju byl gdzies tak na 1/5 zakresu . Ochoczo zabralem sie do pracy , rozgrzalem silnik , nastepnie odkrecilem jeden kurek spustowy znajdujacy sie z przodu na ramie , jednak tego oleju to za duzo nie polecialo , ledwo zakrylo dno w misce , z tego co wyczytalem jest jeszcze drugi , znajduje sie blsko przekladni biegow no i tu zaczely sie schody , jest umieszczony w takim miejscu ze bardzo ciezko go odkrecic a do tego zeby bylo weselej sruba jest juz troche zjechana ,popsikalem wd40 ale dalej nic , boje sie troche krecic na maksa zeby sruby nie ukrecic . Włascicieli lub znawcow xr prosze o jakies rady w zwiazku z moim problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 (edytowane) PORZĄDNY KLUCZ NASADOWY!! oczokowym czy tym bardziej płaskim tylko pogorszysz sprawe , dostep jest naprawde trudny wiec tylko dobra nasadka + odkręcenie "na zryw", czyli uderzeniem a nie równomierną siłą (mam nadzieje, że wiesz o co chodzi) śruby w XR dokręcaj z wyczuciem, bo aluminium zaciska Z tego co wiem jest tam sucha miska olejowa i olej znajduje sie w ramie , przez takie rozwiazanie stan oleju sprawdza sie gdy silnik jest na chodzie (jezeli sie myle prosze o sprostowanie) olej sprawdza sie na rozgrzanym silniku ale po jego zgaszeniu !! Stan oleju byl gdzies tak na 1/5 zakresu 1/5 zakresu ??? pewnie masz tak jak ja w 600-ce czyli 2 otworki na bagnecie czyli poziom minimalny i maxymalny - lej raczej bliżej maxa Ochoczo zabralem sie do pracy , rozgrzalem silnik , nastepnie odkrecilem jeden kurek spustowy znajdujacy sie z przodu na ramie , jednak tego oleju to za duzo nie polecialo , ledwo zakrylo dno w miscew ramie znajduje sie 3/4 ilosci oleju czyli wychodzi na to że miałes bardzo mało a wskazanie na bagnecie było oszukane ps. w związku z tym, że mi pali dużo oleju i kontroluje /dolewam co każdą jazde zauważyłem, że najlepiej od razu po powrocie z trasy sprawdzic olej - wtedy silnik jest dobrze rozgrzany i wskazania są najbliższe prawdy pozdro i radosci z XR-y :) Edytowane 25 Sierpnia 2006 przez robak Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E-mil Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Sprostowanie :) Klucz nasadowy ale 6-kątny :D Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mortis Opublikowano 7 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Dziekuje za odpowiedzi z wymiana oleju i filtra juz sobie poradzilem.Mam jeszcze jedno pytanie, moto ciezko zapalalo jak byl zimny silnik(3min zabawy) jak sie rozgrzalo to od pierwszego kopa ,jednak ostatnio zrobilo sie to bardziej uciazliwe i do tego jak juz wylacze ssanie chodzi jakies 10 sekund i gasnie , kopie od nowa zapala i znow gasnie chyba ze mu lekko gazuje wtedy jest ok .Czym moze to byc spowodowane ? I jak to mozna naprawic? Postanowilem przeczyscic lub ewentualnie wymienic swiece no i tu znow pojawia sie problem , mam klucz do swiec 18 ale on nie pasuje ,probowalem sprawdzic jakims zwyklym kluczem jaki rozmiar bedzie potrzebny ale to tez nie wyszlo (czy w tym motorze wszystko musi byc tak pochowane aby nie bylo dostepu?) teraz udalo mi sie znalezc w instrukcji ze tam jest chyba 12 ,ale jakos tak dziwnie malo .Jak ktos wie co tam dokladnie pasuje to bede wdzieczny za pomoc bo nie chce mi sie kupowac wszytkich rozmiarow kluczy . Dopiero raczkuje w tych sprawach i wiem ze musze jechac do pozadnego mechanika na dokladny przeglad ale na poczatek musze moto zarejestrowac a to troche czasu zajmuje, poniewaz najblizszy,dobry, mechanik jest 40 km drogi a przewiezc moto nie mam czym , wiec na razie musze radzic sobie sam .Za wszystkie podpowiedzi i rady z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Wedlug mnie problem jest z gaznikiem... Sprobuj go dokladnie przemyc i wyregulowac. To dlatego na niskich obrotach moze gasnac. Co do tego ssania to moze musisz przekrecic kranik na RES :bigrazz: Mialem identyczne objawy. Na pozycji ONmoto palilo tylko na ssaniu i tak jezdzilo a przy zmianie na RES wszystko bylo wporzadku. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 wydaje mi sie, że to sprawa gaźnika. na poczatek spróbuj go przeczyscic klucz do swiec to chyba 16-stka o ile dobrze pamietam , jest nietypowa, ja mam dorobioną przez poprzedniego własciciela ps. jesli juz jestesmy przy gaźniku i XRce to poszukaj głębiej w internecie, czy 400-ki miały problem z pękającymi membranami od ssania -> 600-ki miały, ja sie dowiedziałem niestety po fakcie i kawałek wpadł do komory spalania ... mogło to narobic duuużo strat, naszczescie miałem ogromne szczescie i skonczyło sie tylko na zdjeciu głowicy i wywaleniu tego elementu Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aqualatus Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 olej sprawdza sie na rozgrzanym silniku ale po jego zgaszeniu !! yy? Czy to prawda?Ja mam okienko w swojej XJ900 i sprawdzam poziom oleju w zimnym silniku, bo sądziłem, że tak to ma właśnie wyglądać. Nie jestem na 100% pewny, ale zdaje mi się, że wyjaśniałem to tutaj kiedyś.. Jeśli się mylę, to znaczy że non stop jeżdżę ze zbyt małą ilością oleju :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 to sie tyczy pojazdów z sucha miską olejową gdzie poziom sprawdzasz w zbiorniku a nie w silniku. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Co do odpalania to duże single są dość wredne pod tym względem czasem nawet przy prawidłowo wyregulowanym silniku trzeba się na skakać żeby odpalił. Musisz po prostu nauczyć się jak go palić używać dekompresatora itd. Zazwyczaj wszystko jest dobrze jak sprzęt jest dość często i ostro jeżdżony problemy są wtedy gdy odpalamy go na krótka chwile i gasimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 olej sprawdza sie na rozgrzanym silniku ale po jego zgaszeniu !!... tylko w silnikach z które mają olej w ramie tak jak własnie Honda XR spij spokojnie :notworthy: Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.