Skocz do zawartości

Yamaha Midnight Star (Roadliner, Stratoliner)


johny
 Udostępnij

Midnight Star  

250 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Oceniam jako:

    • ładna
      201
    • brzydka
      34
    • nie mam zdania
      16


Rekomendowane odpowiedzi

Ja docierałem też do 2 tyś obrotów w czasie jazdy - przyśpieszając nie przekraczałem 2,5 tysiąca. Tak postępowałem do przejechania 1600 km czyli 1000 mil. Następne 1000 km zwiększyłem obroty +1000 obr/min, następny 1000 km znowu zwiększyłem obroty +1000 obr/min.

 

Podsumowując:

0-1600 km obroty 2000-2500 obr/min (tu wymiana oleju)

1600-2600 km obroty 3000-3500 obr/min

2600-3000 km obroty 3500-4500 obr/min

powyżej 3000 km ..... max.

 

Te dane są bardzo orientacyjne i nie pilnowałem ich bardzo ściśle.

Czasami - jadąc w chłodną noc w każdym z tych etapów przycisnąłem do 4 tyś obrotów - ale jak napisałem gdy było chłodno i wiedziałem że nie zaszkodzę silnikowi - czyli płynne przyśpieszanie bez szarpania.

Oczywiście całość docierania - w sumie do chwili obecnej (6 tyś km) na oleju mineralnym.

Może zmienię na wiosnę na inny (nie mineralny) - ale nie jestem pewien.

 

Skrzynia na jedynce ani na żadnym innym biegu nie stuka. Idzie cichutko bez szarpania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o samochody to mnie uczono że dla diesla najlepsze obroty to przedział 1500 - 3000 obr/min. Benzyniak 2000 - 3500 obr/min. Jeśli chodzi o benzyniaka, to zamierzam przenieść te parametry na motor.

4500 obr/min i więcej to jak dla mnie piłowanie silnika. Ale oczywiście każdy jeździ jak uważa. Zresztą dzisiejsze nowoczesne silniki potrafią wiele znieść i wiele wybaczyć, praktycznie nie ma możliwości ich zajechania :crossy:.

Żeby nie było niejasności, skrzynia mi nie stuka w trakcie jazdy. Jedynie przy wrzucaniu jedynki motorem lekko szarpnie, a dwójka po prostu wchodzi dość głośno. Zauważyłem że im większe obroty silnika, tym głośniej dwójka wchodzi. Ale po prostu raczej tak ma być, niż jest to jakaś wada :icon_biggrin:

Edytowane przez lr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV1900 przystosowany jest do normalnej eksploatacji w zakresie obrotów od minimum do 5000 obrotów.

5000 obr/min to dokładnie 205 km/h przy 5 biegu. Przy 207 km/h następuje odcięcie czyli to jest lekko ponad 5000 obr/min.

 

Dla tego motocykla prędkość rzędu 180 km/h to normalna prędkość podróżna - oczywiście w karajach i na drogach gdzie przepisy na to zezwalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Dla tego motocykla prędkość rzędu 180 km/h to normalna prędkość podróżna - oczywiście w karajach i na drogach gdzie przepisy na to zezwalają.

 

Tylko że tym motocyklem nie da się jeździć z prędkością > 120 km/h Z prostego powodu. Szyba jest tak durnie wyprofilowana / pochylona że turbulencje za nią trzęsą łbem aż obraz lata. Rozwiązaniem są deflektory na lagi których nie widziałem nigdzie w Polce do kupna, albo tangbag który zmniejsza te zawirowania. Substytutem tankbaga jest wyhodowany własny brzuch :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Ziółku, ja założyłem szybę akcesoryjną niemieckiej firmy MRA. Szyba ta jest mniejsza - tzn węższa troszkę i ustawiona jest równolegle z lagami. Minusem są mocowania szyby do kierownicy - ale to da się przeżyć.

 

W żadnym zakresie prędkości nie odczywam drżenia kierownicy, nawet tak się udało że nie mam efektu rzucania kaskiem. To czysiście jest przypadek zależny od wysokości szyby i wysokości kierowcy (czyli ukształtowania strumienia który owiewa kask).

Mam założony (a`la) tempomat i przy prędkościach "podróżnych" jestem w stanie dwoma rękami obsługiwać aparat fotograficzny.

hi1.jpg

Edytowane przez Soft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam najwyższą szybę i przejechałem na niej około 8 km i ani km więcej z nią nie zrobie. Patrze przez nią, a nie nad i do tego od 80km/h rzuca mi kaskiem... Bez niej jechałem około 170 - 180 i było znośnie, jak na DS 1100 :) Ciekawi mnie jak by było z mniejszą szybą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem turbulencji dotyczy oryginalnych szyb i tworzą się one na kasku kierowcy. Kierownica jest Ok i nie drży.

 

Mam 181cm wzrostu i ...

 

Kombinowałem już jak koń pod górkę.

1 - Kupiłem motocykl wyposażony w najwyższą szybą. Wrażenia: Kiepsko, szczególnie jak pada mżawka to nic nie widać. Turbulencja na kasku > 120 dla mnie nie do zaakceptowania.

2 - Kupiłem tzw średnią... dupa poza widocznością efekty podobne. Dodatkowo przy moim wzroście widoczność na krawędzi szyby.

3 - Obciachałem tę najwyższą o 20 cm ! Jest lepiej ale to jeszcze nie to. Bo turbulencje wynikają też z konta jej ustawienia a nie tylko z wysokości.

 

Yamaha sprzedaje 3 rozmiary tych szyb. Najniższa jest bardzo krótka i moja obecna szyba jest prawie takiej wysokości jak ta najniższa ale to mało daje. Turbulencje są mniejsze jak powietrze na dworze jest spokojne (np wieczorem) ale to rzadkość. Zazwyczaj coś tam nam wieje z boku, przodu itp. Zaznaczam że nie jeździłem z ta najniższą szybą Yamahy bo moja pomimo obcięcia jest jeszcze kilka cm od niej wyższa.

 

Podczas testów w czasie jazdy zauważyłem że powietrze opływające lagi (tuż pod szybą) po nodze kierowcy zakręca do góry obok zbiornika i to ono powoduje zawirowania. Dlatego uważam że przy oryginalnej szybie bez względu na jej wysokość tylko coś w okolicach lag czyli tzw deflektory zmniejszą to zjawisko. :banghead:

 

Soft. Twoja szyba jest mała więc nie zakłóca tak przepływu jak te oryginalne żagle. Zawsze obawiałem się szyb mocowanych na te patyczki do kierownicy bo wydawały się mało stabilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś nie był zadowolony ze swojej oryginalnej średniej szyby do roadlinera, to ja byłbym zainteresowany odkupieniem. W chwili obecnej planuje taką kupić przez ebay z USA. Stamtąd powinno wyjść dużo taniej jak w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ir1, Mam prawie nowy średni wkład do szyby (plastik) ale bez okuć mocujących. Niestety to są bardzo drogie akcesoria. Sam wkład w Yamasze kosztuje 750zł. :icon_eek:

 

Jakbyś miał okucia się zastanów czy cie interesuje. To potargujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie gmoli to polecam te od Kalińskiego.

Mam je już 3 sezon i wszystko jest Ok.

 

Szybę mam średnią i nie ma żadnych problemów .

Zauważyłem jednak że sporo zależy od kasku.

Jak jeździłem w otwartym kasku Caberg Riviera to nie było turbulencji na głowie,

ale zawirowania powietrza czasem potrafiły otworzyć szybkę .

Teraz mam Nolana N90 i nie ma problemów w całym zakresie prędkości .

Latem używam niemieckiego orzeszka i też jest Ok :)

 

No, koniec pisania i idę na moto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dostałem instrukcję obsługi po polsku do motocykla. Mam jednak pewną niejasność. Zacytuję instrukcję: "Po przejechaniu 1000km należy wymienić olej silnikowy olej ... oraz wkład filtra oleju" . Nie wiem co ma oznaczać wielokropek po drugim słowie olej, tak jakby miało być - olej silnikowy, olej jakiś tam, oraz wkład filtra oleju. Mam wrażenie że w miejscu wielokropka coś nie zostało przetłumaczone tym bardziej że w oryginalnej instrukcji po angielsku pisze tak: "After 1000km of operation, the engine oil and transfer case oil must be changed, and the oil filter cartridge or element replaced". Może ktoś wie co oznacza "transfer case oil" bo nie chciał bym czegoś pominąć przy wymianie płynów po 1000km.

 

Nasuwają mi się jeszcze dwa pytania. Olej przekładniowy - piszą żeby kontrolować poziom oleju co 20 000km. A co z wymianą tego oleju :icon_question: Nie wymienia się go :icon_question: O co chodzi jakby :icon_question::icon_eek:.

Natomiast wkład filtra powietrza... pisze żeby wymieniać co 40 000km, a później pisze że należy regularnie go czyścić, ale jako że jest zrobiony z papieru, nie wolno go czyścić sprężonym powietrzem. Czyścicie go w ogóle :icon_question: A jeśli tak, to czym... w jaki sposób :icon_question: A może od wymiany do wymiany po 40 000km do niego nie zaglądacie :icon_question:

Edytowane przez lr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 tyś kilometrów należy wymienić olej w silniku i olej w przekładni oraz filtr oleju silnikowego.

Olej przekładniowy wymienia się bardzo rzadko, gdyż nie jest on narażony na utratę właściwości smarnych.

Pierwsza wymiana - ta po 1 tyś km jest po to, aby usunąć opiłki które się nagromadziły podczas docierania motocykla.

Ten olej wymienia się w podobnej częstotliwości do oleju w skrzyni biegów samochodu.

Jeżeli chodzi o olej przekładniowy trzeba zalać dobry olej w/g spesyfikacji - jego wchodzi bardzo mało - przy wymianie 0,55L.

 

Co do czyszczenia filtra to jeszcze do tematu nie podchodziłem. Z tą sprężarką chodzi prawdopodobnie o to żeby go nie porozrywać.

Jeżeli chodzi nawet o sprawdzenie jego stanu to ochota mi na to przechodzi jak pomyślę o zdejmowaniu zbiornika.

 

Jak coś chcesz wiedzieć to pisz - mam service manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 tyś kilometrów należy wymienić olej w silniku i olej w przekładni oraz filtr oleju silnikowego.

Olej przekładniowy wymienia się bardzo rzadko, gdyż nie jest on narażony na utratę właściwości smarnych.

Pierwsza wymiana - ta po 1 tyś km jest po to, aby usunąć opiłki które się nagromadziły podczas docierania motocykla.

Ten olej wymienia się w podobnej częstotliwości do oleju w skrzyni biegów samochodu.

Jeżeli chodzi o olej przekładniowy trzeba zalać dobry olej w/g spesyfikacji - jego wchodzi bardzo mało - przy wymianie 0,55L.

 

Co do czyszczenia filtra to jeszcze do tematu nie podchodziłem. Z tą sprężarką chodzi prawdopodobnie o to żeby go nie porozrywać.

Jeżeli chodzi nawet o sprawdzenie jego stanu to ochota mi na to przechodzi jak pomyślę o zdejmowaniu zbiornika.

 

Jak coś chcesz wiedzieć to pisz - mam service manual.

 

 

 

Jakie zdejmowanie zbiornika ? ? ? TRZEBA ZDJĄĆ SIODŁO I JUZ ! ! ! ! / MAMY KOREK WLEWU I KONTOLI W JEDNYM /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Jakie zdejmowanie zbiornika ? ? ? TRZEBA ZDJĄĆ SIODŁO I JUZ ! ! ! ! / MAMY KOREK WLEWU I KONTOLI W JEDNYM /

Nie doczytałeś. Chodzi o filtr powietrza a nie o wlew oleju. Żeby sprawdzić/przeczyścić filtr powietrza trzeba zdjąć bak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...