LukeUrb Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Witam wszystkich forumowiczów!! We wrześniu zamierzam kupić swój pierwszy motocykl. Do wydania będę miał 5-6 tys. zł jeśli się sprężę to może za 7 ;) ). Mam 194 cm. wzrostu i 93 kg. wagi. Nowy sprzęt ma mi głownie służyć do podróżowania leśnymi i polnymi drogami, a od czasu do czasu dalsze wypady turystyczne po asfalcie.Podobne tematy były już poruszane, ale chciałbym wiedzieć jak jest z trwałością oraz częściami zamiennymi starszych maszyn, jakie sobie upatrzyłem. Wiadomo że dużo zależy od eksploatacji i dbałości o sprzęt, ale przy jakim przebiegu w tych modelach powinno się myśleć o remoncie silnika a kiedy po prostu dać sobie z danym motocyklem spokój ;) ): -Honda XL 600 Transalp z tego co mi wiadomo trwałe motocykle, jednak za moje pieniądze ciężko będzie coś dobrego kupić.-Honda NX 650 Dominator wydaje mi się że zarówno jeśli chodzi o moje finanse jak i upodobania jest idealny, ale słyszałem ze ich silniki nie są zbyt trwałe (a na dodatek wymiana oleju co 3 000 tys. o której poprzedni właściciele mogli zapomnieć :icon_exclaim: ) Czy warto kupić taki z przebiegiem 60- 70 tys?- Suzuki DR 650 RS- nic mi nie wiadomo o ich wytrzymałości. Oraz rezerwowo:-Yamaha XTZ 660 -Kawasaki KLE 500 -może jakieś inne propozycje? Zdaje sobie sprawy, że za 6 tys. cudów nie będzie, pogrzebać prze sprzętach też lubię, ale nie chcę się wpakować w worek bez dna. Co mi polecicie? Pozdrowienia!!! :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NaczelnyFilozof Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 We wrześniu zamierzam kupić swój pierwszy motocykl. Do wydania będę miał 5-6 tys. zł jeśli się sprężę to może za 7 ;) ). Zdaje sobie sprawy, że za 6 tys. cudów nie będzie, pogrzebać prze sprzętach też lubię, ale nie chcę się wpakować w worek bez dna. Co mi polecicie? Miałem podobny wątek klik tuuu..Też czegoś takiego będe szukać... Wstępnie oblukiwałem allegro/otomoto jak co ile stoi kasy. Ale im wiecej widze, tym mniej wiem :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarcio Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Nie żebym zniechęcał, ale może w tej sytuacji (małych zasobów finansowych) może warto zaczekać na spadek cen do zimy i kupić coś z myślą o sezonie następnym? Chociaż gdyby miała w tym roku być tzw. złota polska jesień - to faktycznie byłoby szkoda resztek sezonu obecnegoSorki, że trochę obok tematu :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek_Czeladź Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=121634277 polecam mojego gg7814090 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrymek Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Polecam Honda XL 600 Transalp, a potem Yamaha XTZ 660, ale wybór należy do Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeUrb Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Motocykl kupuje raczej z myślą o przyszłym sezonie, w tym to fakt, że dużo już nie pojeżdżę. Ale w zimie nie będę miał znowu jak przywieźć sprzęta :) Za 6 tys. chyba ciężko mi będzie dostać Transalpa nie rozpadającego się (z tego, co się orientowałem i na necie i na żywo, trzeba mieć tak z 8 tys., aby wyrwać cos sensownego, a wiadomo że do tego musze doliczyć ubranie kask i inne bzdury. Jak na pierwsze moto było by to dla mnie za duże obciążenie finansowe. Mam ten sam problem co kolega NaczelnyFilozof :) i te same pytania, im więcej czytam, oglądam tym mniej wiem (no może poza tym że Transalp jest dobry :) ). Dlatego potrzebuje dokładniejszych informacji: Dlaczego wybrał byś Yamaha XTZ 660, a nie inne? Czy pozostałe moto gorzej wytrzymują próbę czasu? Z góry dzięki wszystkim za rady!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesnik. Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Witam. A może lepiej V-ka? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121918973 Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 To nie V'ka. To R2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 (edytowane) Ta XTZ 750 z allegro to fajna..ale duże prawdopodobieństwo, że pakiet startowy zaraz po zakupie będzie z 1k, czyli moto będzie kosztować 7000 :) :) DR 650 --> dobry sprzęt. Polecam stronkę (forum) o dr' kachAle jest to singiel. Jeśli myślisz o jakiejkolwiek turystyce stanowczo odradzam singla, bo.......to jest mało przyjemne, chyba, że V=100-110 Ci styka. Wg mnie 2 cylindry - mniej awaryjne moto, brak wibracji, większy zakres obrotów, możliwość (względnie) wolnej jazdy na wysokich biegach. (nie chciałem użyć słowa 'elastyczność' bo mnie tu zara zjedzą) :) :) Czyli na Twoim miejscu -->transalp raczej, a jak singiel, to Drka. Dominator....olej co 3000.....lekka przesada, poza tym !chyba! niezbyt trwały. Sławek_Czeladź - coś długa nazwa tego Twojego motocykla na allegro :) ......a potem trzeba omijać ogłoszenia.... Edytowane 20 Sierpnia 2006 przez Michal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeUrb Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Jeśli chodzi o XTZ 750 to fajny potężny motocykl, ale ma dwa poważne minusy: - podobno dużo pali (znalazłem informacje 7-10 l)- chyba troszkę zbyt ciężki W większości mój motocykl będzie wykorzystywany do jazdy drogami leśnymi, często pokrytymi piachem, więc raczej preferował bym coś lżejszego. A u mnie w okolicy piachu pod dostatkiem (pustynie Błędowskie itp. :) ) Jeśli chodzi o turystykę asfaltową będzie to raczej sporadycznie ( wyjazdy do rodziny w góry 160 km, do szkoły 60, i raz w roku na wakacje). Czy w takich warunkach single się sprawdzą? No i pozostaje pytanie czy warto kupić takiego starszego singla z najechanymi np. 60 tys. km. Niewątpliwą zaletą jest to że ich naprawy są tańsze bo wszystko jest po 1 sztuce :) I oczywiście są tańsze w zakupie....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek_Czeladź Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 jako były zadowolony użytkownika Dominatorka mogę Ci tyle powiedzieć:- za 5 6 tys kupisz coś koło 94r może ciut młodszego- ja zrobiłem swoim 8 tys i po za sprzęgłem (części = robota koło 400 zł) i akumulatora nic się nie działo- przelotowa wygodna na asfalt koło 120 km/h spala około 5,5- trasy jakie zaliczałem czasem miewały po 500 km na dziennie i bez problemów dawał sobie radę - brak kłopotów z częściami- bezawaryjny- tylko pamiętaj o oleju 9bo lubi jak każdy singiel trochę go wypić)-dynamika niezła jak na enduro (V max okolo 165 km/h)w teren lekki jest ok, przy piachu lubi przodem węża tropić ale da się to opanować, poprostu gaz pulsacyjnie na maxa i idziesz slejdem :) generalnie polecam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Jeśli chodzi o XTZ 750 to fajny potężny motocykl, ale ma dwa poważne minusy: - podobno dużo pali (znalazłem informacje 7-10 l)- chyba troszkę zbyt ciężki W większości mój motocykl będzie wykorzystywany do jazdy drogami leśnymi, często pokrytymi piachem, więc raczej preferował bym coś lżejszego. A u mnie w okolicy piachu pod dostatkiem (pustynie Błędowskie itp. :) ) Jeśli chodzi o turystykę asfaltową będzie to raczej sporadycznie ( wyjazdy do rodziny w góry 160 km, do szkoły 60, i raz w roku na wakacje). Czy w takich warunkach single się sprawdzą? No i pozostaje pytanie czy warto kupić takiego starszego singla z najechanymi np. 60 tys. km. Niewątpliwą zaletą jest to że ich naprawy są tańsze bo wszystko jest po 1 sztuce :) I oczywiście są tańsze w zakupie....... LukeUrbPo pierwsze, polecam stronę o japońskich motoZnajdziesz tam opisy wielu maszyn - zajrzyj koniecznie. Artykuły w dużej mierze na podstawie ŚM.Poczytaj o spalaniu XTZ.Ciężki jest na pewno..Singlami da się jeździć, ale 2 cylindry są dużo wygodniejsze, ale zawsze cięższe i droższe. Singiel niby tańszy, ale częściej robi się remonty, więc.... :) Jest tak: dla mnie 160 km w jedną stronę to już niezły wyjazd. Do szkoły 60 też w jedną to jak będzie często no to też trochę jest. Po piachu-wiadomo, najlepszy sprzęt jak najlżejszy, ale doświadczeni i XTZ i Africami po piachu latają..Ew. pomyśl na dr 650. Dużo jest tych sprzętów i dobre.Jeśli chcesz dobrej rady, mogę je udzielić - rób jak uważasz :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeUrb Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Wielkie dzięki Sławku za opnie o domiantorze, o którą Cię prosiłem!! Świetna stronka czegoś takiego szukałem Michał :clap: (i doradzaj jak najwięcej :biggrin: )Co do XTZ 750 to podoba mi się to moto, tak jak i Africa, ale według tej strony masa sucha to 226 kg :bigrazz: Rozumiem że doświadczeni motocykliści potrafią nimi jeździć w terenie, ale to ma być pierwsze moto. Kumpel ma Honde X11 która sucha waży 222 kg. (wtedy była zatankowana wiec jakieś 250 kg.) I był to ciężar którym obawiał bym się po asfalcie jeździć, a nie dopiero po leśniej drodze :wink: Jako drugiego sprzęta, będę myślał o czymś takim, no chyba że radzicie inaczej....... A co myślicie na temat Dr650 Rs na necie są wystawione całkiem ciekawe sprzęty za tą cene (przynajmniej na zdjęciach)np: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M242152 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Przede wszystkim polecamy bardzo przydatną na forum opcję 'szukaj'. Wiele jest tematów o DR (może nawet w enduro/cross) i wiele mądrych rzeczy ludzie napisali. Po co pisać to jeszcze raz i komu się chce? ----->szukaj<----- info nt. sprzętów i możesz mieć kilka dni czytania. Jeśli chodzi o DR, to właśnie myślałem o jakimś takim jak w linku. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rof Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Znajomy ma dr 650 rse i troche narzeka na brak mocy zwłaszcza jak chce sie podróżować. Ja obstawiałbym coś z 2 cylindrami. Jeśli transalp silnikowo nie różni sie od NTV to moge jak najbardziej polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.