Skocz do zawartości

Jakie starsze turystyczne enduro??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!!

 

We wrześniu zamierzam kupić swój pierwszy motocykl. Do wydania będę miał 5-6 tys. zł

jeśli się sprężę to może za 7 ;) ). Mam 194 cm. wzrostu i 93 kg. wagi. Nowy sprzęt ma mi głownie służyć do podróżowania leśnymi i polnymi drogami, a od czasu do czasu dalsze wypady turystyczne po asfalcie.

Podobne tematy były już poruszane, ale chciałbym wiedzieć jak jest z trwałością oraz częściami zamiennymi starszych maszyn, jakie sobie upatrzyłem. Wiadomo że dużo zależy od eksploatacji i dbałości o sprzęt, ale przy jakim przebiegu w tych modelach powinno się myśleć o remoncie silnika a kiedy po prostu dać sobie z danym motocyklem spokój ;) ):

 

-Honda XL 600 Transalp z tego co mi wiadomo trwałe motocykle, jednak za moje pieniądze ciężko będzie coś dobrego kupić.

-Honda NX 650 Dominator wydaje mi się że zarówno jeśli chodzi o moje finanse jak i upodobania jest idealny, ale słyszałem ze ich silniki nie są zbyt trwałe (a na dodatek wymiana oleju co 3 000 tys. o której poprzedni właściciele mogli zapomnieć :icon_exclaim: ) Czy warto kupić taki z przebiegiem 60- 70 tys?

- Suzuki DR 650 RS- nic mi nie wiadomo o ich wytrzymałości.

 

Oraz rezerwowo:

-Yamaha XTZ 660

-Kawasaki KLE 500

-może jakieś inne propozycje?

 

Zdaje sobie sprawy, że za 6 tys. cudów nie będzie, pogrzebać prze sprzętach też lubię, ale nie chcę się wpakować w worek bez dna. Co mi polecicie?

 

Pozdrowienia!!! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

We wrześniu zamierzam kupić swój pierwszy motocykl. Do wydania będę miał 5-6 tys. zł

jeśli się sprężę to może za 7 ;) ). Zdaje sobie sprawy, że za 6 tys. cudów nie będzie, pogrzebać prze sprzętach też lubię, ale nie chcę się wpakować w worek bez dna. Co mi polecicie?

 

 

Miałem podobny wątek klik tuuu..

Też czegoś takiego będe szukać...

 

Wstępnie oblukiwałem allegro/otomoto jak co ile stoi kasy. Ale im wiecej widze, tym mniej wiem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym zniechęcał, ale może w tej sytuacji (małych zasobów finansowych) może warto zaczekać na spadek cen do zimy i kupić coś z myślą o sezonie następnym? Chociaż gdyby miała w tym roku być tzw. złota polska jesień - to faktycznie byłoby szkoda resztek sezonu obecnego

Sorki, że trochę obok tematu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl kupuje raczej z myślą o przyszłym sezonie, w tym to fakt, że dużo już nie pojeżdżę. Ale w zimie nie będę miał znowu jak przywieźć sprzęta :)

Za 6 tys. chyba ciężko mi będzie dostać Transalpa nie rozpadającego się (z tego, co się orientowałem i na necie i na żywo, trzeba mieć tak z 8 tys., aby wyrwać cos sensownego, a wiadomo że do tego musze doliczyć ubranie kask i inne bzdury. Jak na pierwsze moto było by to dla mnie za duże obciążenie finansowe.

 

Mam ten sam problem co kolega NaczelnyFilozof :) i te same pytania, im więcej czytam, oglądam tym mniej wiem (no może poza tym że Transalp jest dobry :) ). Dlatego potrzebuje dokładniejszych informacji:

 

Dlaczego wybrał byś Yamaha XTZ 660, a nie inne?

Czy pozostałe moto gorzej wytrzymują próbę czasu?

 

 

Z góry dzięki wszystkim za rady!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta XTZ 750 z allegro to fajna..ale duże prawdopodobieństwo, że pakiet startowy zaraz po zakupie będzie z 1k, czyli moto będzie kosztować 7000 :) :)

 

DR 650 --> dobry sprzęt. Polecam stronkę (forum) o dr' kach

Ale jest to singiel.

 

Jeśli myślisz o jakiejkolwiek turystyce stanowczo odradzam singla, bo.......to jest mało przyjemne, chyba, że V=100-110 Ci styka. Wg mnie 2 cylindry - mniej awaryjne moto, brak wibracji, większy zakres obrotów, możliwość (względnie) wolnej jazdy na wysokich biegach. (nie chciałem użyć słowa 'elastyczność' bo mnie tu zara zjedzą) :) :)

 

Czyli na Twoim miejscu -->transalp raczej, a jak singiel, to Drka. Dominator....olej co 3000.....lekka przesada, poza tym !chyba! niezbyt trwały.

 

Sławek_Czeladź - coś długa nazwa tego Twojego motocykla na allegro :) ......a potem trzeba omijać ogłoszenia....

Edytowane przez Michal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o XTZ 750 to fajny potężny motocykl, ale ma dwa poważne minusy:

 

- podobno dużo pali (znalazłem informacje 7-10 l)

- chyba troszkę zbyt ciężki

 

W większości mój motocykl będzie wykorzystywany do jazdy drogami leśnymi, często pokrytymi piachem, więc raczej preferował bym coś lżejszego. A u mnie w okolicy piachu pod dostatkiem (pustynie Błędowskie itp. :) ) Jeśli chodzi o turystykę asfaltową będzie to raczej sporadycznie ( wyjazdy do rodziny w góry 160 km, do szkoły 60, i raz w roku na wakacje). Czy w takich warunkach single się sprawdzą? No i pozostaje pytanie czy warto kupić takiego starszego singla z najechanymi np. 60 tys. km. Niewątpliwą zaletą jest to że ich naprawy są tańsze bo wszystko jest po 1 sztuce :) I oczywiście są tańsze w zakupie.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako były zadowolony użytkownika Dominatorka mogę Ci tyle powiedzieć:

- za 5 6 tys kupisz coś koło 94r może ciut młodszego

- ja zrobiłem swoim 8 tys i po za sprzęgłem (części = robota koło 400 zł) i akumulatora nic się nie działo

- przelotowa wygodna na asfalt koło 120 km/h spala około 5,5

- trasy jakie zaliczałem czasem miewały po 500 km na dziennie i bez problemów dawał sobie radę

- brak kłopotów z częściami

- bezawaryjny

- tylko pamiętaj o oleju 9bo lubi jak każdy singiel trochę go wypić)

-dynamika niezła jak na enduro (V max okolo 165 km/h)

w teren lekki jest ok, przy piachu lubi przodem węża tropić ale da się to opanować, poprostu gaz pulsacyjnie na maxa i idziesz slejdem :)

 

 

generalnie polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o XTZ 750 to fajny potężny motocykl, ale ma dwa poważne minusy:

 

- podobno dużo pali (znalazłem informacje 7-10 l)

- chyba troszkę zbyt ciężki

 

W większości mój motocykl będzie wykorzystywany do jazdy drogami leśnymi, często pokrytymi piachem, więc raczej preferował bym coś lżejszego. A u mnie w okolicy piachu pod dostatkiem (pustynie Błędowskie itp. :) ) Jeśli chodzi o turystykę asfaltową będzie to raczej sporadycznie ( wyjazdy do rodziny w góry 160 km, do szkoły 60, i raz w roku na wakacje). Czy w takich warunkach single się sprawdzą? No i pozostaje pytanie czy warto kupić takiego starszego singla z najechanymi np. 60 tys. km. Niewątpliwą zaletą jest to że ich naprawy są tańsze bo wszystko jest po 1 sztuce :) I oczywiście są tańsze w zakupie.......

 

 

LukeUrbPo pierwsze, polecam stronę o japońskich moto

Znajdziesz tam opisy wielu maszyn - zajrzyj koniecznie. Artykuły w dużej mierze na podstawie ŚM.

Poczytaj o spalaniu XTZ.

Ciężki jest na pewno..

Singlami da się jeździć, ale 2 cylindry są dużo wygodniejsze, ale zawsze cięższe i droższe. Singiel niby tańszy, ale częściej robi się remonty, więc.... :)

Jest tak: dla mnie 160 km w jedną stronę to już niezły wyjazd. Do szkoły 60 też w jedną to jak będzie często no to też trochę jest. Po piachu-wiadomo, najlepszy sprzęt jak najlżejszy, ale doświadczeni i XTZ i Africami po piachu latają..

Ew. pomyśl na dr 650. Dużo jest tych sprzętów i dobre.

Jeśli chcesz dobrej rady, mogę je udzielić - rób jak uważasz :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Sławku za opnie o domiantorze, o którą Cię prosiłem!!

 

Świetna stronka czegoś takiego szukałem Michał :clap: (i doradzaj jak najwięcej :biggrin: )

Co do XTZ 750 to podoba mi się to moto, tak jak i Africa, ale według tej strony masa sucha to 226 kg :bigrazz: Rozumiem że doświadczeni motocykliści potrafią nimi jeździć w terenie, ale to ma być pierwsze moto. Kumpel ma Honde X11 która sucha waży 222 kg. (wtedy była zatankowana wiec jakieś 250 kg.) I był to ciężar którym obawiał bym się po asfalcie jeździć, a nie dopiero po leśniej drodze :wink:

Jako drugiego sprzęta, będę myślał o czymś takim, no chyba że radzicie inaczej.......

 

A co myślicie na temat Dr650 Rs na necie są wystawione całkiem ciekawe sprzęty za tą cene (przynajmniej na zdjęciach)

np: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M242152

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim polecamy bardzo przydatną na forum opcję 'szukaj'. Wiele jest tematów o DR (może nawet w enduro/cross) i wiele mądrych rzeczy ludzie napisali. Po co pisać to jeszcze raz i komu się chce?

----->szukaj<----- info nt. sprzętów i możesz mieć kilka dni czytania.

Jeśli chodzi o DR, to właśnie myślałem o jakimś takim jak w linku. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...