Skocz do zawartości

Nagła awaria proszę o pomoc


Immortal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z gaźnikami w Kawasaki GPZ 600R. :) Świece zapłonowe wszystkie zalewa, są czarne, motor czasem nie pracuje na wszystkie gary, wkręca się dobrze na obroty ale wtedy dymi na czarno jak diabli, w trasie przy spokojnej jezdzie pali ponad 10 litrów na 100 km. ;) przez te świece nie wkręca się na maksa, ale tylko gdy jest ozgrzany silnik. na zimno kręci do końca. sprawdzałem membrany, pływaki i zaworki pływakowe czy może nie są wyrobione i nic. jedną ważną rzecza jest to ze motocykl ma zabrudzony bak i z biegiem czasu zatkał się filtr paliw. poprzedni właściciel usuną ten filtr i tak syf po syfie sciekał do gaźników. może przyczyna tkwi właśnie w tych syfach, nie wiem poprostu nie wiem. Proszę was o pomoc bo ja już pomysłów nie mam a wy może spotkaliście się juz z takim przypadkiem. sezon ucieka, taka ładna pogoda, aż się serce kraja!! Pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Ci pisałem na gg:

1. Sprawdź jak wygląda filtr (zobacz jak chodzi bez niego)

2. Jeżeli jeszcze nie założyłeś, to założ filltr paliwa.

3. To że zaworki wydają Ci na pierwszy rzut oka ok, nie znaczy że tak jest :)

4. Jeżeli leciał syf do gażników, to przydałoby się je porządnie wyczyścić. (rozebrać w drobny mak, crbucleaner i sprężone powietrze to min. Więcej zresztą w domu raczej nie zrobisz)

5. Kup nowe świece, ale najlepiej jak znajdziesz przyczynę zalewania, bo inaczej będziesz codziennie nowe kupował.

 

dopisane: w pkt 1 oczywiście chodzi o filtr powietrza ;)

Edytowane przez roger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisze już o tym chyba dziesiąty raz... też miałem taką kawkę i też bez filterków w baku i inaczej być nie może, muszą syfy pod zaworki podłazić i efekt jest taki jak opisujesz. Sprawa jest prosta czyszczenie gaziorów i założenie filterków .W maluchu chyba był taki w gaznkiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zrób dokładnie tak jak mówią koledzy zdemontuj bak następnie gaźniki.

Bak najlepiej wypłukać skręcić i założyć filtry a gaźniki kolejno demontować myć i następnie przedmuchać sprężonym powietrzem i złożyć. Musisz pamiętać że każda z części musi wrócić na swoje miejsce.

Jak to zrobisz to musi byś oki . Mam nadzieję że dasz sobie radę

pozdrawiam Jarek

ps. gdy to nie pomoże musisz ustawić gaźniki na przyżądy(warsztat motocyklowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził na początku filtr powietrza.

Czrne świece i czarny dym z rury oraz to że na zimnym chodzi dobrze ( BTW nie powinno się kręcić silnika na zimno do wysokich obrotów )

Świadczy o tym że mieszanka jest znacznie wzbogacona.

Sprawdź filtr powietrza czy nie jest znacznie zabrudzony.

Poza tym przy nieszczelnych zaworkach iglicowych i przy pozostawianym otwartym kraniku paliwa ( przy podciśnieniowych na PRI ) paliwo przedostaje się do cylindrów a stamtąd do oleju.

Sprawdź poziom oleju , jego konsystencje, i czy nie śmierdzi benzyną.

Bardzo często przy takich wypadkach – zwiększenie się poziomu oleju poprzez rozcieńczenie go benzyną, odma wyrzuca jego nadmiar na filtr powietrza kompletnie zmniejszając jego przepustowość.

 

 

Czasem zamiast czyszczenia gaźników wystarczy spuścić osad przez zaworki spustowe z komór pływakowych.

No i filtr paliwa koniecznie do założenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis ogladalem dokladnie filtr powietrza. tak jak pisaliscie jest bardzo brudny, tłusty jednym słowem zmienił kolor z zółtego na CZARNY :D . mysle ze to moze byc to. Kranik paliwa jest w pozycji RES chyba oznacza to rezerwe. jak wyczyszcze gaźniki zmienie filtr i swiece oraz założe filtr paliwa to odezwe się i powiem o efektach. narazie wielkie dzięki wszystkim za porady a w szczególności dla Rogera za dane regulacyjne do gaźników. Pozdrawiam wszystkich!!! :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opalilem kawe bez filtra powietrza, ale jeszcze nie zmnienilem swiec zaplonowych bo dopiero zamowilem. rozgrzalem ja do odpowiedniej temperatury i zaczalem ja wkrecac na obroty. dalej puszcza czarny dym, z tym ze juz mniej i tylko wtedy gdy zchodzi z obrotow, czasem strzeli w komin ale to juz raczej przez padniete swiece. nie wiem moze trzeba poprostu wyregulowac sklad mieszanki paliwowo-powietrznej, tylko trzeba to chyba robic przy pomocy wakuometrow? co o tym myslicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wakuometry sa do synchronizacji a nie do regulowania składu mieszanki. spróbuj najpierw wkrecić troszke śruby od regulacji mieszanki i zobacz czy nadal kopci . mysle ze go poprostu przelewa, wiec wkrecenie śrubek powinno pomuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkręcić śruby od regulacji?? to chyba jeszcze bardziej wzbogaci mieszankę i wtedy dopiero się zacznie jazda z czarnym dymkiem. poza tym cztery gaźniki i cztery śruby regulacji składu mieszanki. skąd mam wiedziec której się czepić? zauważyłem dziś że lewa para gaźników która ma wspólny wężyk od nadmiaru puszcza paliwo tak jakby się gdzies pływak lub zaworek przepuszczal paliwo. tylko że wszystkie świece są czarne. już mnie trafia, bo jest taka ładna pogoda a ja sobie w Bieszczady miałem pojechać i pozawijać trochę po serpentynach :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

usunales polowe swego problemu ( latwiejsza ) wymieniajac filtr powietrza, druga polowa to niefiltrowane paliwo zasyfiajace ci gazniki. Musisz wmontowac przelotowy filtr paliwa w wezyk paliwowy, bez tego co chwile bedziesz mial problemy z przelewajacymi gaznikami.

Nastepnie co najmniej trzeba spuscic paliwo z komor plywakowych gaznikow, a wlasciwie dac je do czyszczenia ( jezeli masz w Lubaczowie czy Przemyslu warsztat z prawdziwego zdarzenia ). W miedzyczasie trzeba by oczyscic i zabezpieczyc wnetrze zbiornika paliwa. Dopiero potem mozesz zaczac jezdzic.

Tak ze jeszcze sporo kasy i roboty przed toba - bez zrobienia tego bedziesz mial ciagle klopoty nie mowiac o potencjalnym niebezpieczenstwie zniszczenia silnika rozcienczonym przez benzyne olejem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam witam, i ogłaszam koniec problemu. nowe swiece, filtr powietrza i czyszczenie gaznikow pomoglo. moto jak dawniej hula, tak wiec wszystkim ktorzy znalezli chwile by mi pomóc WIELKIE DZIĘKI i mam nadzieje ze może i ja kiedyś do czegos się Wam przydam! w szczególności dziękuje Rogerowi za czas mi poswiecony i za cierpliwość. :) a teraz W DROGĘ!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...