Vatzeque Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 dociskajac bak kolanami....Klucz do sukcesu. Przy usemce kluczem jest balans ciałem, gdy nogi mamy luźne na nic się zdaje nasze gimnastykowanie, gdy nie potrafimy przenieść balansu przez biodra na motocykl. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwek Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 patrzec sie na pacholek lub na wewnetrzna linie a nie przed kolo motocykla. Na poczatku wydaje sie troche nie naturalne ale tak jest wlasnie OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bacher Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Kolega chyba nie czytał dokładnie, chodzi o kręcenie osemek. Znaleźć mi kozaka który w osemki wchodzi przeciwskrętem.Nie przeczytałeś dokładnie mojego posta :biggrin: Mówiłem o ratowaniu sytuacji gdy czujesz, że jakimś cudem nie zmieścisz sie w ósemce. Myślę, że takie rozwiązanie w tym wypadku jest odpowiednie :biggrin: A co do wchodzenia i pokonywania całej ósemki przeciwskrętem to powiem Ci, że próbowałem (chyba jeszcze w czerwcu) i efekt po chwili ćwiczeń był bardzo fajny :icon_razz: Błyskawicznie przechodzisz z jednego boku na drugi :icon_razz: Hehe...tylko bardzo szybko mnie to potrafiło zmęczyć, bo musiałem się bardzo mocno skupić.Zaznaczam, że na egzamin sie to zdecydowanie nie nadaje (zbyt agresywne), ale dostarcza wielu ciekawych doświadczeń i mnóstwo radości :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gusto Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Moj sposob to:- siedziec prosto, klejnoty przycisniete do baku :icon_razz:- nogi przycisniete do baku- lapki mocno na kierowniku, jak czujesz, ze Ci moto leci to troszke gazu. Pierwotnie za cholere nie udawalo mi sie skrecac w prawo na osemce, w lewo jak po szynach, a w prawo za cholere, musialem sie podpierac. Nie wiem OCB, pewnie chodzi o to, czy ktos jest "prawo-nozny" czy "lewo-nozny" (jak na nartach, hehe :icon_razz: Aha, i polecam czwiczyc na starej, malej osemce (jesli masz mozliwosc). Wtedy przejscie na nowa, duza bedzie dosyc luzne (wiadomo, na egzaminie dochodzi stresik, i te osemki sie niejako "mniejsze" robia :biggrin:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silencium Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Ja na kursie ten manewr ćwiczyłem na starej ósemce, która jest mniejsza. Jeździłem na niej tak długo, aż mi się już rzygać chciało :icon_razz: Jeździłem na dwójce bez dodawania gazu . Po takim treningu większą ósemkę na egzaminie przejechałem z palcem w nosie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filon89 Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 hmm ja miałem technike mocnego pochyłu ...ale... Mój instruktor powiedział mi że w WORDzie dadzą mi chopperka bo tylko taką 125 ccm mają. No i teraz co zrobić taką maszynką to zbytnio sie nie pochyle więc co? Dał mi dobrą rade "jedź najwolniej jak potrafisz niech wyprzedza Cie żółw z kulawą nogą i zamiast sie pochylać skręcaj kierownicą jak tylko możesz." i miał racje to pomogło na egzaminie było jeszcze 4 gości i wszyscy oblali bo sie pochylali i nie wychodziło im to. Spróbuj tej techniki może pomoże. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adu Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Co poniektórzy z Was wypisują tutaj takie głupoty, że aż mi się nóż w kieszeni otwiera. Ja ćwiczyłam na ósemce z ,,edycji" numer jeden czyli baaaardzo mała. Ta obowiązująca, to ,,edycja nr3". Najlepiej jechać sobie na pierwszym biegu, bo po co Ci więcej na egzaminie. Do tego jak jeszcze dochodzi stres, to będziesz się trząsł jak galareta. Musisz mięć jeszcze czas na wrzucanie kierunków i kręcenie głową. Także spokojnie i powoli. Ósemkę bierzesz od zewnętrznej, w połowie łuku zaczynasz zjeżdżać do wewnętrznej. Przy takim sposobie nawet jak będziesz miał moto z wysokimi czy z niskimi obrotami-zawsze się wyrobisz. Na kursie możesz jeźdźić wyregulowanym sprzętem, a na egzaminie nigdy nic nie wiadomo, co za padakę dostaniesz. Po to właśnie się ćwiczy ósemki, aby w późniejszej jeździe po ulicach nie mieć problemu z jazdą po zakrętach. Także zapamiętaj! Najpierw od zewnętrznej, w połowie zakrętu wtedy kiedy już wiesz jak mniej więcej wygląda zakręt odkręcasz manetkę. Motocykl wtedy łapie lepszą stabilność i pięknie kładzie się w zakręcie. Tylko nie trenuj tego na ósemkach! Ta rada to na później :icon_razz::) Obowiązkowo dosiad! Czyli tak jak na koniu-trzymasz mocno nogi przy baku, bo to Ty masz mieć panowanie nad motocyklem a nie motocykl nad Tobą. Trzymając nogi luźno, motocykl będzie robił, co będzie chciał, a to Ty masz być jego panem przecież Dobrze, żebyś najpierw poćwiczył właśnie jazdę w terenie. Wtedy będziesz wiedział, że niemożliwością jest NIE TRZYMANIE baku (motocykla) udami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fenix69 Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 - lapki mocno na kierowniku, jak czujesz, ze Ci moto leci to troszke gazu. Ja tam bym radził trzymać ręce na kierownicy :););) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McGriff Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Tez zdawalem na choperku na A1 i sie pochylalem i tak smigalem po tej ósemce ze dostalem opieprz od egzaminatora ze to nie wyscigi tylko egzamin :) ale zdalem i dostalem pochwale za wyjatkowo dynamiczna jazde hehe ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filon89 Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Tez zdawalem na choperku na A1 i sie pochylalem i tak smigalem po tej ósemce ze dostalem opieprz od egzaminatora ze to nie wyscigi tylko egzamin :) ale zdalem i dostalem pochwale za wyjatkowo dynamiczna jazde hehe :flesje:to miałeś dobrego egzaminatora bo mój nie wiedział jak moto uruchomić i za to że sie "wymądrzyłem" i pokazałem mu jak to sie robi za1 razem mnie uwalił a za 2 zdałem :biggrin: ale wiele os. zdaje a wypadki są coraz częstsze (chodzi mi o tych beznadziejnych kierowców katamaranów co to te wypadki powodują ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 (chodzi mi o tych beznadziejnych kierowców katamaranów co to te wypadki powodują icon_evil.gif )Dziecko, przykro czyta się Twoje posty. Jednak trzeba Ci to wybaczyć, jesteś jeszcze w buntowniczym wieku :] Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin17Tbg Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 No fajnie przyciera się podnóżkami na ósemce Hondą Custom :) Ale według mojego instruktora "jest to bardzo niebezpieczne" i nie mogę tak jeździć :/ A myślałem że zedrę całe podnóżki o asfalt :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 OT Wstydzę się za mój haniebny post z 13go o 21:10. 8 napisałem przez "u". Wszystkich za nieprzyjemny widok przepraszam. Musiałem być nieświadomy swoich poczynań.koniec OT Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SALAMANDRA Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Co poniektórzy z Was wypisują tutaj takie głupoty, że aż mi się nóż w kieszeni otwiera. Ja ćwiczyłam na ósemce z ,,edycji" numer jeden czyli baaaardzo mała. Ta obowiązująca, to ,,edycja nr3". Najlepiej jechać sobie na pierwszym biegu, bo po co Ci więcej na egzaminie. Do tego jak jeszcze dochodzi stres, to będziesz się trząsł jak galareta. Musisz mięć jeszcze czas na wrzucanie kierunków i kręcenie głową. Także spokojnie i powoli. Ósemkę bierzesz od zewnętrznej, w połowie łuku zaczynasz zjeżdżać do wewnętrznej. Przy takim sposobie nawet jak będziesz miał moto z wysokimi czy z niskimi obrotami-zawsze się wyrobisz. Na kursie możesz jeźdźić wyregulowanym sprzętem, a na egzaminie nigdy nic nie wiadomo, co za padakę dostaniesz. Obowiązkowo dosiad! Czyli tak jak na koniu-trzymasz mocno nogi przy baku, bo to Ty masz mieć panowanie nad motocyklem a nie motocykl nad Tobą. Trzymając nogi luźno, motocykl będzie robił, co będzie chciał, a to Ty masz być jego panem przecież Dobrze, żebyś najpierw poćwiczył właśnie jazdę w terenie. Wtedy będziesz wiedział, że niemożliwością jest NIE TRZYMANIE baku (motocykla) udamiCzytam , czytam i............śmiech mnie ogarnia........Czy Ty wiesz na czym obecnie zdaje sie prawko? Jazda na pierwszym biegu robiąc 8 jest niemozliwa- za małe obroty! Poza tym trzymanie nóg przy baku? To nie śmiganie ponad dwie paki po autostradzie, wiec trzymanie się sztywno kolanami baku.......odpada..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micza 125 Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 (edytowane) Ja nie rozumiem problemu, dla mnie 8 było nudne i monotonne, mój wspaniały pan instruktor zostawiał mnie na placu i kazał robić 8 na Hondzie CG 125 bądź Mz 250, bywało że przez godzinę robiłem po 8 ok 25 km...w tej cg nie raz zdarzało mi się przytrzeć podnóżkami o asfalt, ogólnie to żadna filozofia, a zwłaszcza na tej nowej,wielkiej 8. O ile dobrze pamiętam jeździłem bliżej zewnętrznej, ale to jakoś samo idzie i nigdy się nad jakąś konkretną techniką nie zastanawiałem...P.S. Jeszcze pytanko do mojej przedmówczyni, co miała na myśli mówiąc ża na jedynce są mniejsze obroty niż na dwójce? Da się jeździć tak i tak tyle że na małym 4T lepiej wrzucić 2 i tak nie szarpać silniczkiem wordowskiego pryka.. Edytowane 20 Sierpnia 2006 przez micza 125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.