Lucack Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Witam.Moja gorąca prośba do Was dotyczy informacji:- jakie elementy silnika M 10 nie będą pasowały do silnika M 07, wiem że napęd iskrownika bywa mocowany na cztery śruby, że pokrywa miski olejowej ma inny kształt oraz że jest nieco inne sprzęgło wraz z koszem sprzęgłowym - ale tu nie znam szczegółów.Chciałbym się dowiedzieć, które części będę musiał mieć oryginalne od silnika M 07 a które da się zastąpić elementami z M 10, oraz czy nie jest tak że te unikalne części są niedostępne.Określenia M 07 i M 10 używam oczywiście umownie ponieważ to oznaczenie nadwozia.Uprzejmie proszę o wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m67 Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Długo by opisywać. Zaleć sobie na stronę Jacota. To skarbnica wiedzy junaczej. Tam znajdziesz odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 (edytowane) Częsci pasujące od M10 do M07 to: cała skrzynia biegów,rozrząd + pokrywka, cylinder, kopniak, pompa olejowa, może i jeszcze inne drobne ale nie sposób je pamiętać tyle ich jest. Napewno nie pasuje (oczwiście większość części bedzie pasowało ale mówimy tu o oryginlanym silnku M07) : zmienacz biegów (okrągły), iskrownik a dokładniej przystawka na 4 śruby, inny kształt głowcy (dokładnie to przy mocowaniach magistrali olejowej), misa olejowa, dekiel od rozrządu (umieszczona jest w nim odma), kosz sprzęgłowy, zebatka na wale.Najcieżej ze zdobyciem może być oryginalnej przystawki na 4 śruby. Miałem taką kiedyś ale sprzedałem :clap: Edytowane 11 Sierpnia 2006 przez GaCek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 (edytowane) Witam.Moja gorąca prośba do Was dotyczy informacji:- jakie elementy silnika M 10 nie będą pasowały do silnika M 07, wiem że napęd iskrownika bywa mocowany na cztery śruby, że pokrywa miski olejowej ma inny kształt oraz że jest nieco inne sprzęgło wraz z koszem sprzęgłowym - ale tu nie znam szczegółów.Chciałbym się dowiedzieć, które części będę musiał mieć oryginalne od silnika M 07 a które da się zastąpić elementami z M 10, oraz czy nie jest tak że te unikalne części są niedostępne.Określenia M 07 i M 10 używam oczywiście umownie ponieważ to oznaczenie nadwozia.Uprzejmie proszę o wskazówki. Witam, nie znam się natym, więc jedyne co mogeci polecić, to szukanie informacji w różnych źródłach.Chociażby takich jak to. Edytowane 11 Sierpnia 2006 przez stasiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucack Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Długo by opisywać. Zaleć sobie na stronę Jacota. To skarbnica wiedzy junaczej. Tam znajdziesz odpowiedź. Miły Bracie. Sam sobie tam zaleć !!! Bo ja zaleciałem. Strona wspaniała i pełna bogatej treści. Lecz odpowiedzi na moje pytanie tam nie znajdziesz. A jak znajdziesz to pubicznie walne się w pierś aż Ci się miło zrobi i piwo jeszce postawię gdy zechcesz mnie odwiedzić.Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m67 Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 rzeczywiście nie ma może tego jasno opisanego, ale zawsze choć trochę można znaleźć. Cytuję Jacota:" "Siódemki" pierwszej serii oprócz wspomnianego baku różniły się także szeregiem szczegółów, miedzy innymi karterkiem iskrownika mocowanym na 4 a nie 3 szpilkach, inaczej wykonanym, półzamkniętym koszem sprzęgła, nieco inną węższą głowicą charakterystyczną m.in. innym osadzeniem końców osi dźwigienek, odpowietrzaniem karteru wyprowadzonym wprost przez przedni uchwyt silnika.Dość istotnie odmienne rozwiązania zastosowane były w układzie smarowania silnika: filtr oleju wmontowany był pod pokrywką przykręcaną trzema śrubami od spodu zbiornika przy czym filtr umieszczony był w innym punkcie obiegu. Nadto w układzie smarowania były te wszystkie wspominane w części warsztatowej zaworki a i samo wykonanie lewego dekla z kanałami magistrali również odbiegało od stosowanych później - kanały były wiercone stąd widoczne zaślepienia. Niezmiernie ciekawe było wykorzystanie rozwiązania od "starszego brata" - Sokoła 600: doprowadzenie oleju pod ciśnieniem bezpośrednio na gładź cylindra osobnym kanalikiem od magistrali." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucack Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 rzeczywiście nie ma może tego jasno opisanego, ale zawsze choć trochę można znaleźć. Cytuję Jacota:" "Siódemki" pierwszej serii oprócz wspomnianego baku różniły się także szeregiem szczegółów, miedzy innymi karterkiem iskrownika mocowanym na 4 a nie 3 szpilkach, inaczej wykonanym, półzamkniętym koszem sprzęgła, nieco inną węższą głowicą charakterystyczną m.in. innym osadzeniem końców osi dźwigienek, odpowietrzaniem karteru wyprowadzonym wprost przez przedni uchwyt silnika.Dość istotnie odmienne rozwiązania zastosowane były w układzie smarowania silnika: filtr oleju wmontowany był pod pokrywką przykręcaną trzema śrubami od spodu zbiornika przy czym filtr umieszczony był w innym punkcie obiegu. Nadto w układzie smarowania były te wszystkie wspominane w części warsztatowej zaworki a i samo wykonanie lewego dekla z kanałami magistrali również odbiegało od stosowanych później - kanały były wiercone stąd widoczne zaślepienia. Niezmiernie ciekawe było wykorzystanie rozwiązania od "starszego brata" - Sokoła 600: doprowadzenie oleju pod ciśnieniem bezpośrednio na gładź cylindra osobnym kanalikiem od magistrali." Publicznie walę się w pierś, bah.i zapraszm kiedy na kufel. Jeśli to jest na stronie Jacota to nie wiem jak mogłem to przeoczyć - może późno już było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Lucack, kompletujesz M07, ja rowniez posiadam takoweo tylko niestety juz silnik jest nowszy, chcetnie obejzalbym to twoje cacko jesli bedziesz mial czas i wymienil cennymi informacjami. Ja do swojeo poszukuje wciaz zegara i dobrze byloby trafic oryinalny silniczek ale z tym to ciezko, rowniez kierownica jest usilnie poszukiwana.... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 rowniez kierownica jest usilnie poszukiwana.... :) WitamJeśli szukasz kierownicy do M07, to poszukaj u państwa Mroczków.Jeśli nic się nie zmieniło, to chromowana kierownica do M07 kosztuje u nich ok 150 zł. Tu masz telefon - 0501-438-219 dobrze byloby trafic oryinalny silniczek jak chcesz, to mam dobre kartery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m67 Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 (edytowane) A do ilu były wyskalowane liczniki VDO w siódemce. Mam taki do 140km/hA co do kufla to jak najbardziej na Rotorze 2007. Edytowane 12 Sierpnia 2006 przez m67 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucack Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 hej chłopaki ja bardzo cenię to że kompletujecie oryginały, i zresztą to jest zrozumiałe bo nikt nie wymyśli nic lepszego niż to co wyszło z rąk konstruktorów. Dziś jestem już dojrzałym facetem i to rozumiem.Ja niestey dysponuję tylko całą piwnicą gratów, mój junak to ewoluująca od kilkudziesięciu lat wydumka, czytaj rama cięta i spawana, jeden silnik remontowany jak tylko mogłem i pare innych silników które chciałbym skompletować i oddać w dobre ręce. i tyle.Natomiast szczerze mówiąc zapaliłem się do wersji GPX - paradoks !!! zobaczcie aukcję http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=120159126jeżeli można to doposkładać na bazie M 10 to mógł bym w to wejśćjeżeli możecie mi to odradzić to bardzo Was o to proszępozdrawiam Lucack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 To nie jest zaden GPX, to dopiero podstawa do zgiepeixowania.O tyle dobra ze ma zrobiony niezle wygladajacy aluminiowy cylinder zamiast pokracznie wygladajacego garbusowego. Pytanie jak dobrze cylinder jest wykonany. Istota GPXa to odpowiednia przerobka tloka garbusowego, aby uzyskac wieksze cisnienie sprezania niz w oryginale. Zostawienie tego tak jak jest nie wplynie na poprawe osiagow junakowego silnika. Musisz sie dostac na liste Dziki Junak, zeby zrobic dobrze chodzacego GPXa. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 A to wiadomo kolega nie chce składać silnika od M07 tylko złożyć pochlasta o pojemności 500 na karterach od M07. Chociaż te kartery raczej nie pochodzą od rasowej M07 tylko Przejściówki. Niech kolega szykuje się na problemy z wałem mając taką pojemnośc. Przy oryginalnej pojemności 350 wał potrafi zatrzeć się a co dopiero 500ccm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 A do ilu były wyskalowane liczniki VDO w siódemce. Mam taki do 140km/hA co do kufla to jak najbardziej na Rotorze 2007. Jezeli jest to od M07 to chetnie bym go od Ciebie odkupil ;) bo wlasni ejestem w poszukiwaniu jego ;) BYla aukcja na allegro i kurcze napisalem do faceta czy w sklad lampy wchodzi rowniez VDO, ale ani odzewu ani aukcji a pisal ze nie isprzedaje poza allegro :) CO do kierownicy i namiarow na nia to wielkie dzieki :P jesli chodzi o silnik to interesuje mnie w miare kompletny nie same kartery.... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucack Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 A to wiadomo kolega nie chce składać silnika od M07 tylko złożyć pochlasta o pojemności 500 na karterach od M07. Chociaż te kartery raczej nie pochodzą od rasowej M07 tylko Przejściówki. Niech kolega szykuje się na problemy z wałem mając taką pojemnośc. Przy oryginalnej pojemności 350 wał potrafi zatrzeć się a co dopiero 500ccm.Poczułem w Twojej wypowiedzi odcień sarkazmu, ale chyba nie ma w tym co robię nic złego, ponieważ nie niszczę części orygnalnych. Co już pocięto to już się raczej nie zcali. Dziesięć lat temu miałem super oryginalną przejściówkę oraz oryginał M10. Miałem też pięknego iż 49 i dkw nz 350. Od kopania mam zniszczone kolano... Potem pozbyłem się tych motocykli, ponieważ taka była potrzeba chwili. Teraz kiedy internet zbliża ludzi i poszerza horyzonty widzę dopiero jak wiele osób ceni te motocykle w postaci jak fabryka je stworzyła. Żałuję że wtedy nie nakryłem ich płachtą by odkryć je na nowo po latach ale nie mogę odwrócić biegu wydarzeń.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.