Skocz do zawartości

Regulator napięcia


babyy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie odnosnie regulatora. Wiem ze nie raz juz bylo i przejrzalem stare tematy ale chce sie upewnic.

Sprawa wyglada tak ze padl mi regulator tzn jezdzil bez objawow az nagle po nocy zapalilem moto i wszystko bylo normalnie ruszylem i po ujechaniu okolo 100m moto zgaslo. Sciagnolem szybko siodlo i poczylem ten charakterystyczny zapach palonej instalacji. Co sie okazalo przepalil sie regulator tak ze az pekl ten czarny material ktorym jest zalany a jak potem probowalem go usunac to trzeba bylo mlotka do stubokreta urzyc i przepalil sie bezpiecznik glowny dlatego zgaslo moto. Kupilem nowy regulator (podrobke orginalnego) przykrecilem go dobrze na paste termoprzewodzaca, naladowalem akumulator i na drugi dzien pomierzylem napiecia i tak:

- sam akumulator mial 13,20V

- na swiatlach zszedl do 12,30V

- zapalilem i wlaczylem swiatlo 12,5V

-dodalem gazu na 4-5tys i pokazal prawie 17V

- znow na wolnych obrotach i juz pokazywal jakies 13,80V a na 4-5 tys prawie 17V.

 

nie jest to chyba normalne chce sie upewnic bo jak nie to pojade zeby mi wymienili regulator.

A moze ktos wie dlaczego tak nagle sie spalil stary??

 

Pozdrawiam

Edytowane przez babyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż bezpiecznik od ładowania.

Naładuj akku do pełna prostownikiem i pomierz jescze raz napiecia.Jeżeli dalej bedzie 17 V lub więcej, to cos z reglem nie tak.

Czy wraz zobrotami napięcie rośnie powyżej tych 17V ??

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz znalezc przyczyne spalenia poprzedniego regulatora, bez tego dosc szybko pozegnasz sie z nastepnym. W dodatku nikt z forum nie powie ci dlaczego sie spalil,bo niestety nikt z nas nie jest jasnowidzem.

Mozemy ci tylko o tyle pomoc, zeby wskazac gdzie przede wszystkim szukac:

- masowanie samego reglera, jak jest zrobione przez obudowe, czy ktoryms z przewodow ? Jezeli przewod to dobrze zeby byl bezposrednio podlaczony do minusa baterii, jesli obudowa to musi byc to stuprocentowe polaczenie do ramy, zadnej rdzy czy farby po drodze.

- polaczenie miedzy altkiem i reglerem, bylo o tym wczoraj. Kostka musi byc w dobrym stanie a nie zgrzana czy skorodowana, przewody w niej miekkie i z niezmienionym kolorem.

- polaczenia masowe miedzy rama a silnikiem i jakiekolwiek masowe w lampie czy jej okolicach musza byc rozkrecone, wyczyszczone i zabezpieczone, niezaleznie od tego jak dobrze wygladaja z zewnatrz.

To samo okolice tylnych swiatel. Dla porzadku rozlacz i sprawdz wszystkie kostki laczace instalacji i przemyj plynem do polaczen elektrycznych, zloz spowrotem na smar diaelektryczny.

- radzilbym rowniez przejrzec przelaczniki na kierownicy, ale to ryzykowna rada bo wystaczy jeden zly ruch i masz w reku soro drobnych czesci i sprezyn, ktore nie wiadomo gdzie ida. Sprobuj chociaz przemyc je plynem do polaczen, specjalnie w miejscach gdzie sa masowane.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh no tak mysle ze nikt jasnowidzem nie jest i nie liczylem na dokladna odpowiedz tylko wlasnie o wskazówki i za to wielkie dzieki. :icon_twisted:

 

Podejrzewam ze stary spalil sie z przegrzania bo byl tylko przykrecony do blachy aluminiowej( kto widzial FZR ten wie) ten nowy wypolerowalem i przykrecilem na paste termoprzewodzaca i dorobilem jeszcze radiator ale mimo tego nagrzewa sie on podczas jazdy. Nie zeby byl goracy ale wyraznie czuc cieplo.

 

Posprawdzam wszystkie styki i kable ale zwarcia chyba nie ma bo akumulatora nie rozladowywuje. wogole zrobilem 4kkm na starym reglu i ani razu nie musialem ladowac ani uzupelniac elektrolitu az nagle padl :buttrock: .

 

A nie podłączałeś jakiś neonków lub innyrz rzeczy do moto?

Zadnych neonkow ani tego typu bajerow nie mam bo mnie to nie bawi tylko standardowe odbiorniki.

 

Sprawdż bezpiecznik od ładowania.

co miales na mysli?? Prad rosnie od jakis 13,5V na wolnych obrotach do 17V przy okolo 5000 dalej nie krecilem.

 

Pozdrawiam i wielkie dzieki za wskazowki

Edytowane przez babyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po mojemu zle dobrany regler

 

Hmm byc moze ale ja chcialem do mojego modelu wiec sprzedawca nawalil :buttrock:

Tak czy siak jutro moto zaworze do sklepu/serwisu gdzie kupilem regiel niech sprawdza sobie przymierza inne regulatory. Jak to nic nie da wtedy postapie jak radzi Adam M. bo widze ze gosc naprawde zna sie na rzeczy i najwazniejsze chce pomagac jak zreszta wszyscy za co wielkie dzieki :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie ile kabli i w jakich kolorach z tego reglera wychodzi ?

 

Adam M.

 

do regulatora dochodzi 4 kable 3 biale z alternatora i 1 czerwony do aku i na obudoe jest podana masa tez kablem.

 

dzis moto bylo w serwisie i zmienili mi regiel na orginalny yamahy tyle ze uzywany i nie od fzr ale mocowanie pasowalo i jest teraz takze na wolnych obrotach i zapalonym swietle napiecie wynosi 14V ale po dodaniu gazu spada :P tak ze przy 4-5 tysiacach ma jakies 13,5V. Ja nie bylem w serwisie bo nie moglem byl ojciec i mu tlumaczyli ze jak aku jest naladowane to odcina prad zeby nie przeladowac akumulatora. Czy ich wersja jest prawdziwa czy tez to wielka sciema dla glupiego klienta??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciema, ten regler ma walnieta jedna z diod prostowniczych. Mozna to sprawdzic wracajac na wolne i mierzac napiecie - zaloze sie ze znowu wroci na 14V. Nie znaczy to ze regler jest zepsuty, ale jak mowie nadgryziony i moze poleciec w miare szybko.

Wydaje mi sie ze poprzedni nie mial ograniczenia pradowego z prawdziwego zdazenia.

Jezdzilem jakis czas na reglerze dajacym do 20V na wyzszych obrotach i aku wytrzymal, ale nie wiem jak dlugo wytrzyma.

Niech znajda uzywany ale dobry.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jest jak piszesz. Na wolnych 14V jak obroty wzrastaja to napiecie spada a po powrocie do biegu jalowego ma znowu 14V. Czyli musze jeszcze raz sie do nich udac :clap: Jak mnie denerwuja tacy fachowcy i teraz pewnie bede musial sie klucic zeby mi kase oddali bo wiecej innych chyba juz nie maja.

a moze byc taki objaw jesli powiedzmy nie laczylby jakis pzewod jeden z alternatora?? albo inne przyczyny?? bo jeszcze nie sprawdzalem tych polaczen masowych i calej instalacji ale napewno bedzie cos do zrobienia tylko teraz czasu nie mam. Moze lepiej poczekac zrobic ta instalacje i potem dopiero do nich pojechac jak nie bedzie efektu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...