Skocz do zawartości

Motocyklem na rondzie HELP!


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Humor mi dopisuje, bo odkopano temat z wakacji, gdy byłem zbyt zajęty dokładnym czytaniem forum, o odpisywaniu nie wspominając. Z uwagi na chęć pójścia spać, pozwolę sobie jedynie na odpowiedź na pytanie nurtujące Ciebie.

Otóż, o ile dobrze pamiętam budowę i organizację ruchu na wspomnianym rondzie w Wyszkowie, dochodzą tam po dwa pasy wyznaczone i odchodzą także po dwa wyznaczone. Zaś na samym rondzie pasy ruchu nie są wyznaczone. Zwróciłeś uwagę na fakt zajeżdżania Ci drogi (próby zepsucia Twoich lewych drzwi i nie tylko) przez auta opuszczające rondo. Jeżeli z prawego pasa przed rondem, zamierzasz pokonać skrzyżowanie w lewo, to popełniasz wykroczenie. W lewo skręcamy z pasa lewego. Tak samo, wykroczenie popełniają kierujący zajeżdżający Ci drogę w momencie opuszczenia skrzyżowania przez nich, gdy Ty kontynuujesz jazdę po rondzie. Tyle faktów.

Pozostaje mi jedynie, zaproponować Ci rozpoczynanie skrętu w lewo lub zawracania na rondzie, tylko z lewego pasa, trzymając się bliżej wysepki do momentu gdy znajdziesz się o ćwiartkę ronda przed jego opuszczeniem. W tym momencie włączasz prawy kierunkowskaz, zmieniasz położenie na bliżej zewnętrznej i opuszczasz rondo.

Celowo nie wspominam teraz o wszystkich aspektach kierunkowania na rondzie, bo jest to materiał na elaborat niczym o przegazówce. Idę spać. Pozdrawiam serdecznie.

Najspokojniekszy Instruktor We Wsi :icon_mrgreen:

Edytowane przez Tomek Kulik

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz mam niezły mętlik :icon_biggrin: . Mnie na wszelkich kursach dokształcających uczono nieco inaczej - że skręt w lewo z prawego pasa (oczywiscie w przypadku ronda) jest dozwolony a co więcej, że jest to najszybszy sposób pokonania takiego skrzyżowania. Zwłaszcza w przypadku jazdy czymś co waży kilkanascie ton i ma długość kilkunastu metrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek coś chyba żle zrozumiałem. Nie wolno mi zająć przed rondem pasa prawego chcąc skręcic na rondzie w lewo?? Wjeżdzając na Rondo wolno mi zająć każdy pas ( oczywiście jeśli nikomu nie utrudnie lub nie spowoduje zagrożenia). Zjeżdzając z Ronda pierszeństwo ma ten który zajmuje prawy pas ruchu. Czyli lepiej zająć od poczatku prawy pas i jechac nim na zewnętrznym pasie ruchu. Tak będzie bezpieczniej. Można również pokonać do pewnego stopnia rondo na pasie lewym a póżniej zmieniać pas i zjechac z ronda ale czasem można się zdziwić jak ktos inny będzie jechał pasem prawym wkoło ronda. Co do sygnalizowania zamiaru zmiany pasa ruchu lub kierunku jazdy to mozna i przed rondem a w momencie zjeżdzania z ronda wrzucić prawy albo tylko w momencie zjazdu z ronda. Nigdzie nie jest nakazane, że trzeba tak czy tak. jest tylko zapis, że przy każdej zmianie pasa lub kierunku jazdy.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ostatnio dorobiłem sobie literke D do prawka duzo kręciłem po rondach i niektore zajmowałem prawie całe :clap: , mój instróktor właśnie na to był uczulony jeśli ktos jechał po rondzie bez kierunka i miał zamiar skręcać w lewo nawet przy zawracaniu kazał mi sie pakować autobusem w sam środek tamtego :icon_mrgreen: używając przy tym doś niewybrednych słów

-jego zdaniem jazde na rondzie trzeba cały czas sygnalizować a jazda bez kierunu jest jazdą na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie na kursie nauczyli wlaczac te kierunki w lewo przy skrecaniu w lewo i zawracaniu na skrzyzowaniu o ruchu okreznym :) Tak na egzaminie robilem i zdalem.

 

Co jednak chcialem powiedziec. Z wlasnych obserwacji - o ile nie denerwuje mnie, ze ktos nie daje kierunku w lewo, to sa tacy, ktorzy daja ten kierunek w lewo, a wylaczaja dopiero po zjechaniu juz z ronda !! :) O prawym kierunku to oni chyba nie slyszeli nigdy. I to wcale nie jest incydentalne zachowanie, a dosc duzo slupskich kierowcow tak postepuje... Do czego to prowadzi chyba nie musze pisac...

 

Pzdr

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swierzak to ja jestem motocyklowy tylko.

1/ wjazdu nikt nie sygnalizuje bo innego wyjscia wjezdzajacy nie ma. poza tym, na niektorych rondach, moze to byc odebrane jako, zbyt wczesna, sygnalizacja zjazdu z niego.

2/ sygnalizowanie zjazdu ulatwia zycie tym za Toba i jest sensowne z tego wzgledu. jak nie zasygnalizujesz to nie skrecisz? ale w d00pe ci moga wjechac bo mysleli ze prosto(?) polecisz.

3/ sie wynalazly ronda ktorych nie ma praktycznie, tak male sa i nawprost mozna je przeleciec, i na nich to ja lewy kierunkowskaz zawsze przy skrecie w lewo. jak na skrzyzowaniu.

4/ moze nie zalapalem, ale przy zmianie pasa, ZAWSZE, kierunkowskaz wczesniej.

5/ dobrze kukac w lusterka bo wiekszosc nie umie sie na rondzie znalezc i mysli tylko jak skrecic na droge do domu (pracy) i z wewnetrznego pasa wali nawprost. i z lewego pasa mozesz goscia wpoprzek zalapac.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...