Skocz do zawartości

sruby gaznika jawa 50 + co to za gaznik?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem w tym ze jestem swiezy i mlody, co za tym idzie mam błahe problemy...

 

Załączyłem zdjęcia gaznika z jawki 50 typ 20 (skuter) 1975r. z tego co się orientuję typ silnika 223, ale co to za gaznik? Jak się nazywa, typ? i wiem ze silnik był wymieniany (albo szlifowany w 86 roku) w latach 90-06 jawa stała w garazu nieruszana.

 

http://img300.imageshack.us/my.php?image=j...ilnik5v2yn4.jpg

http://img300.imageshack.us/my.php?image=j...ilnik3v2su4.jpg

 

Do czego służą poszczególne sruby? Ta stalowa prawdopodobnie jest oporową od przepustnicy, a więc od obrotów spoczynkowych.

 

Czy sruba "powietrze" to to samo co "mieszanka"?

Czy dodając "powietrza" odejmuje benzyny (to jest cos jak balans w sprzecie audio)?

 

W tej chwili jawa ledwo pali a sruby sa ustawione:

1. 1 obr od zakreconej (to chyba powietrze)

2. prawie odkrecona na ful (opor przepustnicy)

3. zakrecona (niewiem do czego)

 

Na założonym filtrze powietrza, po zdjeciu wogle nie daje zycia.

 

Jak po odkreceniu manetki gasnie zamiast wkrecic sie, to za mało powietrza za duzo benzyny?

jak rusza i gasnie po 3...5sek, to za duzo powietrza za malo benzyny?

 

Z gory dzieki zo odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei:

Sruby

nr 1- dysza wolnych obrotow (musi byc dokrecona do konca)

nr 2- regulacja obrotow biegu jalowego (musisz nia tak regulowac ze gdy silnik pracuje a Ty puscisz manetke gazu to moto powinno spokojnie "pyrkac"

nr 3- dysza wysokich obrotow (musi byc dokrecona do konca)

"Sterowanie" mieszanka odbywa sie w innym miejscu, a raczej w dwoch miejscach. Przejedz kawalek na moto tak zeby zgaslo. Zatrzymaj sie i odkrec pokrywe gaznika (tam gdzie wezyk ze zbiornika dochodzi). Twoim oczom ukaze sie plywak. Jesli w tej komorze bedzie sporo paliwa to nic nie zmieniaj, jesli zas bedzie malo to na tej przykrywce ktora odkrecisz bedzie taka blaszka - podegnij ja (tylko czasem nie odginaj do siebie) tylko podegnij ;). Druga regulacja znajduje sie na iglicy. Odkrec pokrywke gaznika tam gdzie jest przepustnica. Latwo to znajdziesz bo tam wchodzi linka gazu. Odkrecasz pokrywke i wyciagasz ja. Wraz z pokrywka wyciagniesz przepustnice zachaczona na sprezynie. Odchaczasz z przepustnicy linke gazu tak zeby miec w reku tylko przepustnice (w niej znajduje sie iglica, a na iglicy blaszka). Wlasnie owa blaszka jest odpowiedzialna za stosunek paliwa i powietrza. Oczywiscie blaszka jest ruchona na iglicy wiec odpowiednia ustawiasz w zaleznosci czy chcesz dac wiecej paliwa czy mniej. (Z wlasnego doswiadczenia powiem Ci ze ta blaszka to tylko teoria. Niestety musisz ja ustawic metoda prob i bledow- nieraz pol dnia to trwa :/, ale innej opcji nie ma. Aha i jesli moto dziala to w zadnym razie NIE REGULUJ TA BLASZKA BO ZAWSZE JEST KWAS Z TYM.

A tak na powaznie to z tego co piszesz to mi szybciej wyglada na zle wyregulowany zaplon. ( Niestety w jawce to kolejna bolaczka ktora ustawiasz metoda prob i bledow, tylko ze blaszka to mozesz sam regulowac, a z zaplonem radzilbym udac sie do kogos kto ma pojecie)

Jak nie bedziesz czegos wiedzial to pisz na priv - dawno bo dawno ale taka jawke jeszcze prawe lat temu co tydzien szykowalem bo prawda jest taka z jawkami - tydzien jezdzisz, tydzien naprawisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wykład. czyli srubki o złudzenie optyczne? wkrecic i nie ruszac, tylko blaszki. co do pływaka to sam doszedłem przedwczoraj. o tej przepustnicy nie wiedziałem spróbuję.

 

objawy. moto nie odpala nigdy z kopa tylko z pychu. Trzeba na jedynce mocno rozpedzic, puscic sprzegło poprzedzajac to rozkreceniem manety na full. potem mozna popuszczac.

 

puki jawa jedzie jest ok czasem pyrka 2-3 sekundy i gasnie ale rzadko. mam droge tylko 100m wiec dlugiego dystansu nie zrobie.

 

nie mozna nigdy postawic ja na sprzeglo. zawsze gasnie nawet jak maneta ostro krece.

 

nigdy nie ruszy z miejsca bo zgasnie. tak jakby silnik potrzebował zamachu w postaci masy pojazdu.

 

mimo wszystko doskonale wkreca sie na obroty, chwila i wyje. na wysokich pracuje można powiedziec rownomiernie, niskich nigdy nie złapie bo zgasnie wczesniej, ogólnie niestabilnie.

 

zapłon regulowała inna osoba, ale ja sufmiarka zmierzyłem ze ustawiony jest 2mm przed GMP +-0.4mm. Iskra jest ładna niebieska (nie jakastam czerwona) na swiecy F95, czasem jednak ją zalewa.

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

EEE SORY BARDZO ALE ISKRA POWINNA BYć CZERWONA I TO BARDZO

1.Iskra powinna byc niebieska.

2. wykreć dysze jałowych obrotów nr1 i ja wyczysć kazdą dziureczke w tej sróbce najlepiej drucikiem od szczotki drucianej nie ma wtedy mozliwosci rozkalibrowania.

3. Czy sprzęgło chodzi poprawnie postaw na stopkach i odpal(ręką pokrec kołem jak odpali wcisnij sprzegło wtedy koło nie powinno sie obracać.

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, i dziekuje za odpowiedzi.

 

Sprzegło działa poprawnie, jednak nie mozna postawic jej na luz (ani sprzegło) bo gasnie w ciagu 2 sek. Nic tu nie pomaga zwiekszanie obrotow maneta. gasnie w 10/10 przypadkow.

 

Mati. W tej jawie odpalanie z pychu polaga na rozpedzeniu jej do predkosci biegu (ok 10km/h), rzuceniu sie na siodło i puszczeniu sprzegła i odkreceniu manety na ful (na 1 sek). tak wiec nie da sie jej zapalic pokrecajac reka koło. wiem jednak ze sprzegło działa

 

Wiesz to dobry pomysł. przyniose dzis na hate caly gaznik i zaczne go rozbierac, umieszcze fotki itd. bedzie łatwiej

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece koledze wykrece z yamahy heh ucieszy sie kolega.

 

przynioslem gaznik do domu bede go rozpracowywal. wysle kilka zdjęć. a moze ten gaznik to nie jest jikov 2917 jak we wszystkich jawach 50 czeskich tylko tak jak na nim pisze TS 2739. Jest napewno wyprodukowany w czechosłowacji. Pisze to bo widze roznice miedzy opisem w necie na forum a tym co mam w reku.

 

http://img215.imageshack.us/my.php?image=mixri0.jpg

 

1. wylot dyszy olnych obrotów jest zakonczony mosiezna dysza. Dla wysokich obrotow takiej dyszy brak, jest poprostu wyjscie z aluminium. Czy tak powinno byc czy ona wypadła i to jest przyczyna? widac to na foto.

 

2 Ja mam chyba inny zaworek przy pływaku niz w standardowym gazniku z jawy 50. jest w formie sruby. Czy to prawda? Tez widac na foto.

 

3. Wszyscy piszą o srubach ze sa do powietrza. tymczasem mosiezna sruby przytykaja kanały wychodzace z komory pływaka. Jedna od duzej dyszy głównej druga od obrotów jałowych.

 

4. Pozatym ja na iglicy mam 4 ząbki a nie 3 jak jet napisane przy regulacji jawy w necie.

 

5. srednica gardzieli wynosi 16.5mm, a nie tak jak myslalem ze w jawach jest 9mm. cos nie tak. haha

 

pozdrawiam i prosze o odpowiedz czy moje spostrzezenie ze gaznik jest inny niz ten o którym piszecie.

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo napisalem text posta i otworzylem drugie okno. ale oczywiscie musialem sie pomylic i zapisalem oba okna, czego skutkiem sa dwa takie posty.

 

Gaznik rozpracowalem, wyczyscilem zaloze wleje olej do skrzyni, bo ostatnio jak bylem to spuszczalem i czyscilem skrzynke od srodka.

 

Dopiero wtedy bede mogl odpalic moto. zobacze czy sie nie smazy po tych 100m. potem konczy sie alejka, a nie sposob zawrocic. trzeba na 3 a wtedy gasnie bo na sprzeglo nie da sie go postawic nawet manetke trzymajac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...