sabestian Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 http://video.google.pl/videoplay?docid=451...25&q=motorcycle Czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na pytanie dlaczego ten motorek sam, bez pomocy jeźdźca tudzież kierowcy, wyprowadza się za takich uślizgów (naprzemienne high&lowside) i dalej jedzie? Przecież siły występujące tam są takie same (tylko mniejsze odpowiednio) jak te które nas zrzucają z siodła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=Mefisto=- Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Witam, mam wrażenie, że jest to coś w styly odpowiedniego środka ciężkości...wyważenia (przeciwwagi :icon_rolleyes: )....która poruszając się w środku motocykla zawsze stawia go do pionu... Ale jak to bardziej fachowo ująć, wytłumaczyć...nie wiem...może kto inny :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 (edytowane) jeśli to tego samego typu model, jaki już się tu pojawiał na filmikach (a na to wygląda), to steruje się kierowcą :icon_rolleyes: znaczy jeździec wychyla się na lewo i prawo. stąd pewna nerwowość jazdy, bo wychylenie jest zawsze takie samo. na pozycję w siodle wraca pewnie za pomocą jakiejś sprężynyw tamtym filmiku na początku facet trzymał model między stopami i pokazywał właśnie "schodzącego na kolanko" jeźdźcajsz Edytowane 26 Lipca 2006 przez jeszua Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Moim zdaniem może być w tym zasługa kół i opon. Na TVN turbo było wspomniane w Automaniaku chyba o takich samochodzikach. Do sedna. Rozmiar kółek i szybkość ich obracania chyba ma też wpływ na utrzymanie równowagi... zasada żyroskopu, coś w tym stylu. BTW. Przecież kierowca siedzi tam :) Nie słyszeliście o liliputach xDDD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemekB Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Przecież siły występujące tam są takie same (tylko mniejsze odpowiednio) jak te które nas zrzucają z siodła... może dlatego ,że tam nikt fizycznie nie siedzi w siodle nie nie ma kogo zrzucić i dlatego jedzie dalej? ;) Ze mnie żaden ekspert ale te "potwory" mają chyba lepszy ciąg od gixera :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mierzwa2 Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Filmik jest naprawdę świetny, fajnie to wygląda ale nie mam zielonego pojęcia dlaczego on sie nie wywróci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemekB Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 oglądam sobie już dłuższy czas ten filmik i czy nie jest to przypadkiem tak, że stosunek mocy do wagi tego pojadu jest tak poteżny, że gdy wpada w uślizg to dodanie "gazu" pcha go z impetem do przodu powodując zmianę działania sił bocznych (spadek) i wyprowadzaniem go do pionu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgadza się samochodziki o których wspominałem miały coś koło 2-2,6 s do 100 :) Silniki chyba 3ccm do 8ccm. Moc do 1,6 konia mechanicznego ;) Masakra :) Tyle co człowiek :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sabestian Opublikowano 26 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgadza się samochodziki o których wspominałem miały coś koło 2-2,6 s do 100 ;) Silniki chyba 3ccm do 8ccm. Moc do 1,6 konia mechanicznego :wink: Masakra :D Tyle co człowiek :)No tak, ale przecinaki też mają poniżej 3 sek do setki... A może rozwiązaniem jest przypięcie się pasami do siedzenia? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxv Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 ;) brawo już wiem na co zmienie w pszyszlym sezonie moja Cebulę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zierek Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 A nie wiecie gdzie takie coś kupić? :-] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na koło Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Znając życie to kosztuje góre siana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aristo6 Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Prawda jest taka, ze motocykl - w tym przypadku model w wiekszosci przypadkow sam powraca do stanu rownowagi jesli uslizg nie trwal zbut dlugo. W tym wypadku nie ma jezdzca, ktory moze byc zrzucony, czy tez przeszkodzic ukladowi w powrocie do stanu rownowagi walczac z kierownica lub odejmujac instynktownie gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 29 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2006 ...przecież w normalnej walce na torze takie shimmy czy powerslidy tez nie zawsze kończą się glebą... to raz a 2 to to że ten ludzik tam przyklejony pewnie kropelką i nie ma sły żeby go wysadzić... a 3 to silniczek który steruje kierownicą pełni rolę zajebistego "aktywnego" amortyzatora skrętu .. aktywnego bo nie tylko przytrzymuje kiere ale rownież zakłada kontre... w normalnej jeździe przy czymś takim amor może tylko wytłumić bo rider juz zachowuje się wtedy jak worek ziemniaków i ogląda moto z lotu ptaka.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Ciekawa zabaweczka, czętnie bym sprawdził co to potrafi.To, że się utrzymuje w pionie to tylko balans masą, musi tam się przesuwać jakiś ciężarek podczas skrętu, no i do tego lekki ruch kierownicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.