mrmisquamacus Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 (edytowane) witam, moto zx636 - na przodzie Michelin Pilot Power.przebieg oponki ok 8tys, bierznik wiecej niz legalny. w czym problem? otoz mam wrazenie, ze opona stracila swoje wlasciwosci.jej zachowanie przypomina mi gdy konczyla sie jej poprzedniczka Pilot Sport.moto podczas wolnej jazdy zaczyna wezykowac. przy predkosciach srednich i duzych, puszczam kiere i nic sie nie dzieje, nie sciaga nie wezykuje. stabilnosc w zakrecie tez raczej pozostawia sporo do zyczenia, mam wrazenie, ze sie kolo lekko uslizguje, na nierownosciach tez nie jest za dobrze.probowalem tez ostro przyspieszac, aby sprawdzic czy wjedzie w shimmy, ale wszystko bylo ok. teraz pytanie, czy jest mozliwe, ze cos jest z ukladem kierowniczym, czy raczej jest to wina opony i nalezy wywalic parcha i zalozyc nowa? dzieki Edytowane 24 Lipca 2006 przez mrmisquamacus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Obejrzyj czy opona nie jest "wyząbkowana" - czyli czy powierzchnia bieżnika jest równa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrmisquamacus Opublikowano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 witam, moto zx636 - na przodzie Michelin Pilot Power.przebieg oponki ok 8tys, bierznik wiecej niz legalny. w czym problem? otoz mam wrazenie, ze opona stracila swoje wlasciwosci.jej zachowanie przypomina mi gdy konczyla sie jej poprzedniczka Pilot Sport.moto podczas wolnej jazdy zaczyna wezykowac. przy predkosciach srednich i duzych, puszczam kiere i nic sie nie dzieje, nie sciaga nie wezykuje. stabilnosc w zakrecie tez raczej pozostawia sporo do zyczenia, mam wrazenie, ze sie kolo lekko uslizguje, na nierownosciach tez nie jest za dobrze.probowalem tez ostro przyspieszac, aby sprawdzic czy wjedzie w shimmy, ale wszystko bylo ok. teraz pytanie, czy jest mozliwe, ze cos jest z ukladem kierowniczym, czy raczej jest to wina opony i nalezy wywalic parcha i zalozyc nowa? dzieki dobra sugestia, ja wczoraj rzucilem okiem i wydawalo sie, ze sa delikatne schodki.czy to oznacza, ze opona jest juz skonczona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Są dwie opcje :-zaciskasz zęby i jeździsz dalej aż wężykowanie stanie się na tyle mocne że już dłużej z tym nie wytrzymasz ;) -kupujesz nowego kapcia i cieszysz się ponownie stabilnością motocykla :) Oczywiście zanim zmienisz gumę warto przyjrzeć się zawieszeniu (luzy, świeży olej) ale skoro opona jest wyschodkowana to jest to bardzo prawdopodobna przyczyna niestabliności motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrmisquamacus Opublikowano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Są dwie opcje :-zaciskasz zęby i jeździsz dalej aż wężykowanie stanie się na tyle mocne że już dłużej z tym nie wytrzymasz ;) -kupujesz nowego kapcia i cieszysz się ponownie stabilnością motocykla :) Oczywiście zanim zmienisz gumę warto przyjrzeć się zawieszeniu (luzy, świeży olej) ale skoro opona jest wyschodkowana to jest to bardzo prawdopodobna przyczyna niestabliności motocykla. zebow nie bede zaciskal ;) szkoda zdrowia, zacisne zeby za mocno i mnie wysadzi z zakretu w pelnym zlozeniu. opona musi isc do zmiany, tymbardziej, ze jak juz pisalem zrobilem na niej ok 8tys, wiec nie moge narzekac, czyz nie? moto jest z 2004, wiec chyba na olej to jeszcze za wczesnie. kawa byla serwisowana pare miesiecy temu wiec luzow tez nie powinno byc. czy to schodkowanie sie opon, moze byc spowodowane zla geometria zawiechy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Na wymiane oleju w przednim widelcu wlasnie przyszedl czas teraz, jak wyobrazasz sobie "zla geometrie" w tym moto ?Czy jest po dzwonie ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrmisquamacus Opublikowano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 (edytowane) Na wymiane oleju w przednim widelcu wlasnie przyszedl czas teraz, jak wyobrazasz sobie "zla geometrie" w tym moto ?Czy jest po dzwonie ? Adam M. moto nie jest po dzwonie, jezdze nim juz ok roku i wszystko bylo ok.z ta "zla geometria" to chyba pieprznalem troche bez sensu. chodzilo mi o to zabkowanie sie opon, skad to sie bierze. jak juz mowilem, puszczam kiere i nigdzie nie sciaga, kiera nie lapie shimmy. cala impreza odbywa sie na malych predkosciach. producent, podaje zeby sprawdzac poziom oleju w lagach co 12tys km, zakladam ze serwis Kawy to zrobil. ale nie ma zadnych informacji o wymianie. Edytowane 24 Lipca 2006 przez mrmisquamacus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelgsxr Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Mnie opone przednia szybko szlag trafił jak z jednej lagi wyciekł mi olej i własnie jakos tak dziwnie wygladla ta opona-miejscami miała bieznik a miejscami była łysa.Ale jesli ty masz z zawieszeniem wszystko OK. to po prostu zmien opone,może jakies włókna w niej strzelily od naszego super równego asfaltu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Zabrzmi to kuriozalnie, ale za wężykowanie przy jeżdzie na wprost przy dużej prędkości może mieć wpływ pozycja na motocyklu, lużna kurtka i parę innych spraw działających jak żagiel. Za złą stabilność w zakręcie może brać odpowiedzialność Twoja psychika, która Ci mówi, że jest żle, a w rzeczywistości jest dalego od granicy przyczepności. Amor skrętu wyleczy twą paranoję, sprawdzone! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Jak cos strzeli to widac golym okiem ( gula sie robi ).Opone trzeba wymienic, a jesli chodzi o oleju to spusc sobie troche ze sruby spustowej, lub zaczerpnij od gory przez korek wlewowy i zobacz jak wyglada.Przetrzyj miedzy palcami. Jak ma konsystencje wody i kolor blota to jest zuzyty i gotowy do wymiany. Olej w przednim widelcu zuzywa sie o wiele szybciej niz ludzie mysla ze sie zuzywa :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrmisquamacus Opublikowano 25 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Jak cos strzeli to widac golym okiem ( gula sie robi ).Opone trzeba wymienic, a jesli chodzi o oleju to spusc sobie troche ze sruby spustowej, lub zaczerpnij od gory przez korek wlewowy i zobacz jak wyglada.Przetrzyj miedzy palcami. Jak ma konsystencje wody i kolor blota to jest zuzyty i gotowy do wymiany. Olej w przednim widelcu zuzywa sie o wiele szybciej niz ludzie mysla ze sie zuzywa :icon_rolleyes: Adam M. bylem dzis, spece rzucili okiem na widelce, opone, lozyska i...i nic :icon_mrgreen:mowia, ze wszystko ok, koles sie przejechal i stwierdzil, ze ta lekka niestabilnosc moze byc spowodowana roznica profili w oponach (tyl Pilot Road, przod Pilot Power) i tyle. czyli moze faktycznie olej w lagach :icon_razz: dzieki za wszystkie rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.