Gość marcpol Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 (edytowane) Witam, chciałem rozebrać silnik, spuściłem olej, usunąłem sprzęgło, tryb na wale, elementy zmieniacza biegów, magneto i wszystko co sie dało, potem przystąpiłem do odkręcania śrub, okazało się, ze są one bardzo mocno dokręcone (chyba kluczem dynamometrycznym), wiec poprosiłem drugą osobę o pomoc w postaci trzymania silnika i odkręcałem śruby przy użyciu 1 metrowej rurki. Niestety przy jednej śrubie klucz (imbusowy) prześlizgnął się i nie dało sie jej odkęcić. Zatem przystapiłem do jej rozwiercania. Męczyłem się z tym cały dzień, stopiłem 4 nowe wiertła i nic, w głąb przewierciłem się na kilka mm, ale śróby nie rozwierciłem zbyt wiele (jakieś 0.5 mm). Znajomy powiedział mi, ze jest to śróba utwardzana (powiedział że to śruba 8/8 - utwardzana) Co mam robić? Pomocy Edytowane 22 Lipca 2006 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 Jesli wystaje na zewnatrz troche tej sruby, jezeli masz dobre dojscie. To proponuje przyspawac do tej sruby, druga srube. I wykrecic... Czasem miewalem takie przypadki to wlasnie tak robilem... Albo mozesz kupic wykretak i sprobowac tym urzadzeniem :icon_exclaim: ale z doswiadczenia wiem ze jesli sruba perfidnie trzyma to te wykretaki poprostu sie lamia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 (edytowane) Dojścia tam prawie nie ma, nie wiem czy spaw wytrzyma jeśli dospawam druga srubę. Nie wiem tez czy spawając nie uszkodzę karterów Edytowane 22 Lipca 2006 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 (edytowane) aleś se chłopie narobił :icon_exclaim: najprostrzym rozwiązaniem na obrobiony imbus to jest wbić torxa w 99% przypadków zawsze sie da wykręcić ale jak rozwierciłeś to powodzenia życze w dalszym rozwiercaniu osiowym względem otworu Edytowane 22 Lipca 2006 przez hz10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 No wlasnie. Nie potrzebnie rozwiercales. TORX?? Co to jest TORX?? :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 Nie wiedziałem, ze nie należy rozwiercać, w romecie zawsze to skutkowało, torx to chyba sruby jakimi sa skręcane skutery peugeota, wygląda to jak klucz oczkowy. Spróbuje zawieść silnik do tokarza, może on cos wymysli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 ' date='22 Lipiec 2006 - 14:03' post='671436']No wlasnie. Nie potrzebnie rozwiercales. TORX?? Co to jest TORX?? :icon_exclaim:torx to rodzaj klucza do śrób takich jak imbus tylko 12 kątny :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 Udało sie! Znajomy tokarz mi rozwiercił. Dostałem od niego ładny opieprz za rozwiercenie. Uważał, że śrube na pewno dało się wykręcic. Okazało sie, ze wiercąc w twardym materiale należy uzywac wolnych obrotów, ja na maksymalnych stopiłem 4 wiertła. :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 Okazało sie, ze wiercąc w twardym materiale należy uzywac wolnych obrotów, ja na maksymalnych stopiłem 4 wiertła. :icon_exclaim: szybko wiercić to można w drewnie, w metalach zawsze powolutku Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 Niestety za późno się o tym dowiedziałem, ale teraz mam kolejny problem opis jest tutaj: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=52225&hl= Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 Czlowiek uczy sie na wlasnych bledach. Bedziesz pamietal co zrobic nastepnym razem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spman Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 To ja się podłacze... odkrecałem owiewke prawa i wszystko szło bez problemu, tylko jedną srube ktos tak mocno dokrecał ze widocznie przekrecil w niej klucz imbusowy i nie sposob jej odkrecic :evil: Wiem ze mozna to spawac, ale boje sie ze jak przyspawam cos do tej sróby to mi owiewke stopi temperatura i bedzie rozpacz:( Wbijalem torxa i dupa, tez sie krecil, to myslalem ze natne brzeszczotem, ale podejscia nie ma bo sruba troche w głebi owiewki. Nagle wpadłem na barbarzyński sposób ze odkrece tą srubke "ruskim kluczem" i zrobilem rowek na jej brzegu srubokretem i bije w srubokret mlotkiem zgodnie z kierunkiem odkrecania, ale srubka ani drgnie :evil: :evil: Macie jakieś inne koncepcje?A moze spawanie nie uszkodzi owiewki i np przyspawam srube M6 na klcz i odkrece napewno :) ;) Pozdro ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 jeśli nie idzie przecinakiem i młotkiem to będzie trzeba ją rozwiercić Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax-r Opublikowano 28 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2006 Zdaje się, że rozwiercanie śruby pozostaje - w ostatniej ostateczności... Czasem ludziska wkręcają super mocno i to jeszcze na różne kleje. p.s: w moim sprzęcie ciekło z pod dekla z lewej strony - niemiec postanowił więc dokręcić śruby i tak je dokręcił, że wszystkie zostały rozbite. A to pęknięta uszczelka była... Co ja miałem roboty ;) Wszystkie jednak udało mi się odkręcic imbusową gwiazdką (wbijałem ją w główki śrub), a już stałem z wiertarką i zbrodnią w oczach :icon_mrgreen: pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.