Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy Magna razem ( Honda VF 750 , VF750 )


Mr.DiPi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie gdzie kupujecie filtr powietrza do Magny na rok 97, na allegro i w larsonie mają tylko K&N, a wole założyć zwykły papierowy. Sprawdzałem ile oszukuje mi licznik i przy 100km/h licznikowe rzeczywista wynosi 130km/h, a czym szybciej jedziemy tym bardziej oszukuje. Ma może ktoś do sprzedania dobry licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

mam problem ze swoja Magna. Jest to Honda Super Magna 750 z 1988r. OD jakiegos czasu miałem problem z przegrzewaniem sie silnika oraz wyrzucaniem płynu spod korka aż w końcu padła mi uszczelka pod głowicą. Wymieniłem uszczelki pod głowicami splanowałem głowice przeczyściłem i sprawdziłem cały układ chłodzenia. A nadal nie wiadomo skąd mam ciśnienie w chłodnicy i teraz wywala mi korek i płyn ze zbiorniczka wyrównawczego oraz troche spod korka od chłodnicy. Czujnik temperatury tez wymienialem, wentylator sie załącza. Pompa wody sprawna. NAprawde nie mam juz pomysłu co może być nie tak, bede wdzieczny za pomoc i dobrą rade.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

mam problem ze swoja Magna. Jest to Honda Super Magna 750 z 1988r. OD jakiegos czasu miałem problem z przegrzewaniem sie silnika oraz wyrzucaniem płynu spod korka aż w końcu padła mi uszczelka pod głowicą. Wymieniłem uszczelki pod głowicami splanowałem głowice przeczyściłem i sprawdziłem cały układ chłodzenia. A nadal nie wiadomo skąd mam ciśnienie w chłodnicy i teraz wywala mi korek i płyn ze zbiorniczka wyrównawczego oraz troche spod korka od chłodnicy. Czujnik temperatury tez wymienialem, wentylator sie załącza. Pompa wody sprawna. NAprawde nie mam juz pomysłu co może być nie tak, bede wdzieczny za pomoc i dobrą rade.

 

pozdrawiam

Witam,

obawiam się że masz pękniętą głowice a uszczelka była już tylko rezultatem przegrzewania silnika, niestety moim zdaniem głowice do zdjęcia i sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co to znaczy "sprawdziłem"? oceniłeś wizualnie czy oddawałeś do sprawdzenia ciśnieniowego?

czy są spaliny w układzie chłodzenia , czy płyn wywala natychmiast po uruchomieniu czy dopiero jak sie zagrzeje?

skąd masz pewność że pompa wodna jest sprawna i wymusza obieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak oddałem głowice do sprawdzenia ciśnieniowego...płyn wywala dopiero po rozgrzaniu...dzis zauważyłem jeszcze że przewód odprowadzający nadmiar płynu ze zbiorniczka był zagięty i w ogóle nie puszczał płynu teraz nie wywala mi korka zbiorniczka tylko wywala płyn przez przewód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie odpuśćmy sprawę przedmuchu spalin( pewnie byś zauważył ) , a czy sprawdziłeś termostat?

możliwe że się zacina i dlatego barak wystarczającego chłodzenia.

Wymontuj termostat, sprawdź czy się będzie gotował bez termostatu, oczywiście jak już wyjęty to sprawdź przy okazji w jakiej temperaturze się otwiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie gdzie kupujecie filtr powietrza do Magny na rok 97, na allegro i w larsonie mają tylko K&N, a wole założyć zwykły papierowy. Sprawdzałem ile oszukuje mi licznik i przy 100km/h licznikowe rzeczywista wynosi 130km/h, a czym szybciej jedziemy tym bardziej oszukuje. Ma może ktoś do sprzedania dobry licznik.

tylko dealer Honda. Zamienników nie ma a K&N bez regulacji gaźników i sie nie nadaje (przetestowałem - za dużo powietrza łyka, dławi sie moto) U deala w tym roku zapłaciłem za filtr powietrza 203 zł...

Pozdr.

 

Coś za dużo Ci pali moją dzisiaj podkręcałem ostro powyżej 7-8 i wyszło 7,4 l/100km a masz rocznik który powinien mieć takie samo spalanie. Kolega ma 94r i też pali tyle co moja. Przy spokojnej jeździe do 120km ok. 5 litrów/100km. Spr filtr powietrza świece i synchro gaźników

Zgadzam sie, moja (96 rocznik) pali ok 5 l przy 120 km/h. Powinnien zrobić delikatną regulację gaźników ale trochę boję sie ruszyć bo nie chce popsuć spalania...

Przy jakich przebiegach robicie panowie regulacje gaźników? Albo jak to sie objawia że już trzeba? I czy mechanicy w ogóle wiedzą jak ter V4 regulować bo mam wrazenie że niektórzy sie boją poprostu gdy to widzą.

Od roku nad tym sie głowie. Jeden mechanik mówi żeby nie ruszać jeszcze (ciężki dostęp do gaźników i raczej nie chce sie robić) inny że już pomału można. Moja ma o 26 tyś przebiegu, zmieniłem filtr pow. i świece i jest delikatnie lepiej.

Podzielcie sie Panowie w tej kwesti swoim doświadczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie odpuśćmy sprawę przedmuchu spalin( pewnie byś zauważył ) , a czy sprawdziłeś termostat?

możliwe że się zacina i dlatego barak wystarczającego chłodzenia.

Wymontuj termostat, sprawdź czy się będzie gotował bez termostatu, oczywiście jak już wyjęty to sprawdź przy okazji w jakiej temperaturze się otwiera.

 

termostat sprawdzałem a nawet ostatnio go wyjąłem i nie ma żadnych zmian...dziś zauważyłem że wyrzucił mi cały płyn z chłodnicy przez zbiorniczek i nie potrafi z powrotem zassać płynu do chłodnicy???już nie wiem o co chodzi:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie sprawdziłeś wszystko.

Płynu nie zassie bo układ się zapowietrza.

Upewnij się jeszcze czy pompa pompuje płyn, podłącz ja bezpośrednio do jakieś bańki i będziesz widział, jeżeli to też nie to a układ jest drożny no to nie ma siły musi dmuchać kompresja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat sprawdzałem a nawet ostatnio go wyjąłem i nie ma żadnych zmian...dziś zauważyłem że wyrzucił mi cały płyn z chłodnicy przez zbiorniczek i nie potrafi z powrotem zassać płynu do chłodnicy???już nie wiem o co chodzi:/

 

 

Witam. Przypadek rzeczywiście ciężki. Napisz czy na gorącym, w momencie jak wywala płyn to dobrze odpala silnik na wszystkie cylindry. Sprawdź czy uklad chlodzenia jest szczelny. Byc może w momencie gdy płyn ulega ochłodzeniu do układu zasysane jest powietrze i później robią się takie cuda. Spróbował bym zalac od nowa płyn i odpowietrzyc - sprawdzic czy po rozgrzaniu będzie ok. Jeśli tak to zgasic i poczekac aż ostygnie. Następnie uruchomic i rozgrzac znowu - jeśli będzie źle to szukałbym gdzieś nieszczelności. Mimo sprawdzenia głowicy - nie jest wykluczone, że gdzieś jest walnięta - np na prowadzeniu trzonka zaworu. Powinno byc wtedy widac jakieś oczka oleju w płynie. Zakładam, że pompa daje płyn i obiegi płynu są drożne.Zobacz czy w momencie gdy nie ma termostatu - czyli chłodzenie jest na dużym obiegu jest ciśnienie w układzie chłodzenia w momencie gdy silnik pracuje, ale jest jeszcze zimny. Przypomnij sobie czy przed pierwszą awarią były jakieś objawy - może coś wymieniałeś, jakieś ubytki płynu. Jakaś opaska, jakiś przewód gumowy? Czasami sami jesteśmy winni awarii bo coś "usprawnimy" lub o czymś zapomnimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

mam problem ze swoja Magna. Jest to Honda Super Magna 750 z 1988r. OD jakiegos czasu miałem problem z przegrzewaniem sie silnika oraz wyrzucaniem płynu spod korka aż w końcu padła mi uszczelka pod głowicą. Wymieniłem uszczelki pod głowicami splanowałem głowice przeczyściłem i sprawdziłem cały układ chłodzenia. A nadal nie wiadomo skąd mam ciśnienie w chłodnicy i teraz wywala mi korek i płyn ze zbiorniczka wyrównawczego oraz troche spod korka od chłodnicy. Czujnik temperatury tez wymienialem, wentylator sie załącza. Pompa wody sprawna. NAprawde nie mam juz pomysłu co może być nie tak, bede wdzieczny za pomoc i dobrą rade.

 

pozdrawiam

W zdecydowanej wiekszości tajemniczych objawów związanych z grzaniem się silnika wina leży po stonie pękniętej głowicy lub uszczelki.

Proponuję jeszcze sprawdzić czy na zimnym silniku pojawia Ci się płyn w cylindrach. Jeśli stwierdzisz płyn ,to masz też odpowiedź.

Nie wiem jak wygląda próba ciśneniowa głowicy,ale tu mam szereg pytań co do tego na ile ona jest miarodajna:

1.czy rozkład naprężeń w testowanej jest taki sam jak w zamontowanej w silniku

2.czy w testowanej występują drgania jak w pracującym silniku,

3,czy test jest prowadzony w temp. pracy silnika,itd.

 

Czy nie zmieniałes korka od chłodnicy ( albo ktoś Ci podmienił)?Ciśnienie zanim pojawi się w zbiorniczku musi pokonać opór sprężyny korka i przez przelew idzie do zbiorniczka wyrównawczego.

Edytowane przez K132
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie Wszystkich zakochanych w Madzi ...... był transalp,Varadero 1000 , intruder vl 1500 .... i coś było z nimi nie tak ..Jak to mówią do prawdziwego motocykla trzeba dorosnąć , i tak się stało jest Magna 750 C z 1996 roku .Kilkadziesiąt kilometrów wystarczyło by się zakochać .Jest naprawdę świetna - transalp mułowaty , varadero krowiaste,intruder słoń na kołach , a Magna sprytna lekka --fajna- Tyle by było na wstępie od nowego .

Kilka pytań do kolegów mam ?

Po dwuch dniach jazdy po Warszawie miałem problem z niebieskimi .Przywalili się do wydechów - za głośne- są to oryginalne hondowskie cztery rury , jak je wyciszyć co zrobić by jeżdzić i nie oglądać się na niebieskich ?może koledzy z Warszawy podpowiedzą co zrobić jak rozebrać , czym owinąć a może coś dospawać ?

zakupiłem lihgtbary pytanie moje czy można je bezpośrednio pod akumulator z przekażnikiem podpiąć czy trzeba coś kombinować by akumulatora nie rozładowywało (w intruderku trzeba było kabelek dodatkowy z regulatora do aku podciągnąc z tąd moje pytanie )

Było by na tyle w pierwszym poście , proszę o wyrozumiałość i pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...