CosmoSquig Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 to oczywiste, czym jest komfort. rzecz w tym, ze wibracje, halas i im podobne (np. przeziernosc i deformacje w owiewce) nierzadko sa wykluczane z caloksztaltu komfortu. dzieki przeciwwadze (nie chce mi sie grzebac w polskiej terminologii - chodzi mi o countershaft) maly gs bardzo nie wibruje, ale jednak. po szesciu godzinach we lbie mialem dzwony, a w palcach dloni brak czucia mimo, ze siodlo bylo znosnie wygodne.Hmm, nie wiem jak to tłumaczyć, ale ja też latałem na GSsie zwykle na zasadzie, że jak rano wsiąść, to do wieczora nie zsiadać i nie narzekałem na wibracje. Może rzecz w tym, że wcześniej latałem na bardziej offroadowych sprzętach, stąd F650 był dla mnie wzorem komfortu. do wszystkich niemal thumperow. no moze z wyjatkiem klr (nie mam cyfr, ale tez pewnie wazy), bo nawet640 adv jest sporo lzejszy, by nie wspomniec o drz i reszcie. wciaz jednak dakar to sprzet calkiem offroadowy. wspominam z rozrzewnieniem, gdy jade czarna mamba.Ja zwykle porównuję do motocykli z podobnej klasy pojemnościowej i cenowej. F650 tu raczej uchodzi za turystyczne enduro w stylu Transalpa - i choć te motocykle mają zupełnie różne silniki, to ich zastosowanie jest zbliżone. to mnie dziwi, bo sam nie mialem nigdy najmniejszej usterki (jedynie rozne, przez siebie zawinione zlamania, zwichniecia i otarcia. ale tez poza drobnymi problemami z mapami we wczesnych modelach, nie spotkalem raczej wielu ludzi, ktorzy by narzekali.To były właśnie te wczesne modele. Mój był z pierwszego roku produkcji nowej wersji. http://yarrai.smugmug.com/gallery/718617Fotki fachowe jak zawsze :biggrin: stay in touch! :bigrazz: :buttrock: :banghead: Nie zapomnij o Euro ADV meeting 2007 :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
data7 Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Nie zapomnij o Euro ADV meeting 2007 :biggrin: Cosmos, daj linka do watku o tym na advrider, chetnie sie wybiore :biggrin: p.s. czy w tym roku nie mialobyc/bylo to spotkanie w polsce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Joł, masz wiadomość :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hodon Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Co do momentu zakupu - najlepiej kupić na wiosnę egzemplarz z poprzedniego roku - bierzesz z 4-5 tys pln rabatu i masz nowego sprzęta. Jednak jeśli teraz jakiś salon da Ci taki rabat, to też warto kupić. Z Vstromami nie jest to jednak takie proste, bo te sprzęty sprzedają się jak świeże bułki, więc najprawdopodobniej teraz super rabatu nie dostaniesz, a na wiosnę będą już tylko sprzęty wyprodukowane w 2007.Tak więc popytaj po salonach. Jeśli teraz rabat będzie mniejszy niż np. 3000 pln, to moim zdaniem lepiej poczekać do wiosny. Ja kupowałem sztormiaka na wiosnę i dostałem rabat ok. 2000pln (z zastrzeżeniem, że mam tę kasę wydać na akcesoria do motocykla - ale te i tak bym kupił). A motocykl po zimie to już nie to samo co nówka prosto z salonu (nie wspominając o kwestii wartości sprzęta przy odsprzedaży). Tylko ja raczej myślę o kupnie używki (nie jestem pewien, czy w przyszłym sezonie nie przesiądę się na inny sprzęt, wtedy dużo straciłbym przy odsprzedaży). 2003 albo 2004 BMW można znaleźć już za ok 20 tys. Myślę, że w tej sytuacji też lepiej kupić na wiosnę bo analogicznie cena rocznika 2004 w przyszłym roku powinna być niższa??? Przymierzałem się do wersji Dakar, ale jest jeden mankament. Jest o ok 3 cm za wysoka i do ziemi dotykam tylko połową stopy. Czy nie myślisz, że może to być problem w codziennej jeździe np. po mieście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
data7 Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Siemka, Ja o wysokosci dakara, a sprawdzales w najnizszym ustawieniu amora? Ile masz wzrostu? Ja mam 175 i tez ledwo siegam (a jezdze w najwyzszym ustyawieniiu:> ) i nie mam problemu :biggrin: Dakarem spokojnie pojezdzisz w terenie, poskakac niewysoko mozna itp. Przy odsprzedazy beemki bardzo malo traca i to jest ich duza zaleta. Akecsoriow jest od metra po prostu itp. Jak juz wczesniej pisalem, dla mnie jest to idealne moto, a po wyprawie do Rumunii gdzie byla i jazda po asfaltach i po gorskich drogach, moge stwierdzic, ze ten sprzet zostanie ze mna jeszcze troche czasu :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 (edytowane) Cosmos, a nawiązując do postu o V-stromie to GS 650-ka jest przykładem gdzie dla zachowania symetrii optycznej zrobiono drugi tłumik, czyli dopakowano zbędne kilogramy. Edytowane 22 Września 2006 przez Hun996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
data7 Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Na pewno jest to jakos technicznie uzasadnione :biggrin: a tak serio, to wolal bym, zeby zamiast prawego wydechu przedluzyli zbiornik paliwa dodajac, 2-3 litry. To by bylo bardziej przydatne niz dodatkowy komin :biggrin: z jednego z reszta i tak nic prawie nie leci a w modelach 2005-6 jest zatkany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 Wszystko jest uzasadnione - w drugiej rurze jest katalizator, który równie dobrze mógłby być gdzie indziej :biggrin: No ale F650 to nie jest wyczynowa maszyna, więc styl usprawiedliwia dodatkowe kilogramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyorker Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 (edytowane) Cosmos, a nawiązując do postu o V-stromie to GS 650-ka jest przykładem gdzie dla zachowania symetrii optycznej zrobiono drugi tłumik, czyli dopakowano zbędne kilogramy. nie bardzo rozumiem kwestie dlugiego tlumika. zdaje mi sie, ze duzy strom ma dwa kominy, a maly jeden. stad wnioskuje, ze suzuki przechodzac z 1000 do 650 raczej zrzucilo kilogramy, niz dodalo. och, to o gs... zgadza sie, w lewej rurze jest katalizator. masa niefabrycznych wydechow na rynku do f650. w tym jeden z falszywa rura, ktora miesci schowek. Edytowane 22 Września 2006 przez nyorker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Mialem swego czasu GS-650 z 2002 roku i powiem pare rzeczy:- o problemach z rejestracja maszyn nie slyszalem(zawsze biore maszyny z Ameryki:-)) )- jak sie ma potrzebne do tego kwity-to no problemo!!-z wielkoscia i masa maszyny sobie radzilem- trza zrobic test na poczatku(zreszta to dobre dla wszystkich motocykli)- polozyc motocykl na boku np na oponach i sprobowac postawic go samemy na kola- jak sie test przejdzie mozna dalej rozm. o kupnie-jedyna wada BMW to to ze ma slabe zawieszenia do nadazania w terenie za np. DRZ 400, - a tak pozatym same zalety: szybki(115mph!!, ) niezle przyspiesza(trzymal sie z Ducati 620 IE), malo spala(mniej niz moja dawna WSK!!)mi udalo sie od 3,2-do 5,5(przy MAX. zylowaniu)- obnizyc zawieszenia nie ma problema z przodu popuscic deko w polkach(nie za duzo by kolem nie walic w plastiki), z tylu pokretlem zminiejszyc na max i tyle.A swego sprzeta sprzedalem za ok 17000 i tego samego dnia wzialem motocykl firmy o ktorej marzylem od 1982 roku- Ducati 748 S :-))).A w przyszlym roku zbuduje chyba sobie jaka endurke(chce zrobic krzyzowke triala z enduro) Pozdr. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyorker Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 -jedyna wada BMW to to ze ma slabe zawieszenia do nadazania w terenie za np. DRZ 400, - a tak pozatym same zalety: szybki(115mph!!, ) zgadzam sie, ze showa'y sa nieco cherlawe. dziwi mnie to 115mph. istotnie, taka predkosc bmw podaje w katalogach, ale mnie samemu nigdy nie udalo sie pojsc szybciej, niz 101mph. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 zgadzam sie, ze showa'y sa nieco cherlawe. dziwi mnie to 115mph. istotnie, taka predkosc bmw podaje w katalogach, ale mnie samemu nigdy nie udalo sie pojsc szybciej, niz 101mph.Mnie F650GS (nie dakar) wykręcił licznikowe 188km/h, czyli ok. 118mph. Wiadomo, licznik kłamie, ale raczej nie o 20% :buttrock: Choć zapewne to kwestia egzemplarza, paliwa, wiatru, opon... DL650 doszedł przedwczoraj do ok. 198km/h licznikowego, ale to nie było jeszcze jego ostatnie słowo... No i to było z kufrem :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyorker Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Mnie F650GS (nie dakar) wykręcił licznikowe 188km/h, czyli ok. 118mph. Wiadomo, licznik kłamie, ale raczej nie o 20% :buttrock: Choć zapewne to kwestia egzemplarza, paliwa, wiatru, opon... DL650 doszedł przedwczoraj do ok. 198km/h licznikowego, ale to nie było jeszcze jego ostatnie słowo... No i to było z kufrem :icon_mrgreen: cisnalem dakara, jak moglem i we wszystkich okolicznosciach przyrody. (101mph to odczyt z garmina.) na przegladach za to cisnalem mechanikow, ale zawsze zapewniali mnie, ze z moca wszystko ok. chociaz przybieralem pozycje embrionalna, to musi byc wzrost albo cos... ze dl poleci wiecej, to zaden cud. ponoc nie ustepuje wiele litrowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 ... trza zrobic test na poczatku(zreszta to dobre dla wszystkich motocykli)- polozyc motocykl na boku np na oponach i sprobowac postawic go samemy na kola- jak sie test przejdzie mozna dalej rozm. o kupnie... mojego sprzeta sie nie da niestety samemu co do BMW to ma super niskie spalanie, nie nadaje sie do ostrzejszej jazdy ale przeciez to nie cross, ale nadaje sie do turystyki, ogolnie fajny sprzecik tylko z tego co slyszalem serwisy beemek sa strasznie drogie ale to moze tylko dotyczylo gwaranycjnych... ktore z zalozenia sa drogie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hodon Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Witam! Pewnie mojej rady nie wezmiesz zbytnio pod uwage, bo jestem baba, ale ... zrobilam na GSie troszke km - choc jako plecak - ale powiem, ze na zadnym sie tak dobrze nie jezdzi ... a na pewno nic nie trzesie. Po lesie pojezdzisz, ale z piachu to trudno wyjechac, jest za ciezki w taki teren. Jednak na dalekie podroze jest rewelacyjny. Pozdr i bezawaryjnych wypraw zycze! Żartujesz :buttrock: każdą radę biorę pod uwagę. A że jestes "baba" z Poznania to mam też nadzieję, że pośmigamy razem. :icon_mrgreen: Tylko chyba już w przyszłym sezonie. Siemka, Ja o wysokosci dakara, a sprawdzales w najnizszym ustawieniu amora? Ile masz wzrostu? Ja mam 175 i tez ledwo siegam (a jezdze w najwyzszym ustyawieniiu:> ) i nie mam problemu :buttrock: Dakarem spokojnie pojezdzisz w terenie, poskakac niewysoko mozna itp. Przy odsprzedazy beemki bardzo malo traca i to jest ich duza zaleta. Akecsoriow jest od metra po prostu itp. Jak juz wczesniej pisalem, dla mnie jest to idealne moto, a po wyprawie do Rumunii gdzie byla i jazda po asfaltach i po gorskich drogach, moge stwierdzic, ze ten sprzet zostanie ze mna jeszcze troche czasu :lalag: Mam 180 wzrostu, ale byłem przymierzyć się do moto w salonie i sprzedawca powiedział mi, że jedyne co mozna zrobić żeby go obniżyć to wymiana kanapy. Przy okazji dowiedziałem się od niego jeszcze jednego. Chodzi o te drgania na trasie. Od połowy 2003 roku produkowana jest wersja "twin spark". Ten gość twierdzi, że w tych modelach nie odczuwa się już tak bardzo drgań na trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.