Skocz do zawartości

BMW F650GS ( F 650 GS ) - wybór motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka !

 

Polecilym Ci Continental TKC

 

pozdrawiam

 

:icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

Polecilym Ci Continental TKC

 

pozdrawiam

 

:icon_twisted:

 

Sam zastanawialem sie nad tymi oponkami. Jak jest z ich zywotnoscia na asfalcie? Jak trzymaja sie mokrego asfaltu? Z tego co widze bieznik zacheca do jazdy terenowej.

Jezdzilem juz na MITASach E07 i HEIDENAU K60. Sa nienajgorsze w terenie ale na asfalcie sliskie i szybko znikaja. Teraz mam zalozone MICHELINy SIRAC ale sa jak dla mnie zbyt szosowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zastanawialem sie nad tymi oponkami. Jak jest z ich zywotnoscia na asfalcie? Jak trzymaja sie mokrego asfaltu? Z tego co widze bieznik zacheca do jazdy terenowej.

 

Szczerze mowiac to Endurakiem malo jezdze ca. 1 000 - 1 500 km rocznie. Jest to moje drugie moto ktorego urzywam wlasciwie po sezonie od czasu do czasu na torze lub bedos w PL wlasnie na wypady po bezdrozach, laki, bywalo lesne drogi - nie sciolka i nie wariowanie.

 

Jezeli radykalne jestem zwolennikiem opon nowych i nieurzywanych to w przypadku Enduro musze sie przyznac ze moje oponki maja juz w sumie 4 lata. Bierznik ( wlasnie bylem zmierzyc ) 8,8 mm. Opony trzymaja sie b. dobrze asfaltu. Nawet na mokrej nawierzchni i w zimie ( oczywiscie nie tak dobrze jak w lecie ale daja rade.

 

naprawde moge je polecic. Gdy bede zmienial enduraka napewno przy tych oponach zostane.

 

pozdrawiam

 

:D

 

p.s. znalazlem jeszcze testy opon terenowych. ( zamieszczone w PL motocyklu duzo pozniej niz moje opony byly kupione.

 

1. Conti TKC

2. Michelin T 63

3. Metzeler MCE Karoo

4. Pirelli MT 21

5. Maxxis C 6006

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Conti TKC

2. Michelin T 63

3. Metzeler MCE Karoo

4. Pirelli MT 21

5. Maxxis C 6006

 

Ja tez uznaje wyzszosc nowych nad uzywkami dlatego wolalbym dokonac wlasciwego wyboru stad to pytanie. Moze niebardzo pasuje do tego tematu ale skoro juz mowa o oponach... Ostatnie zakupione to MITASy E07. Moze nie jakas wysoka polka ale nowki.

Poszukam sobie tego testu skoro byl w Motocyklu. Nie chce mi sie wierzyc zeby CONTINENTAL byl lepszy w terenie od Karoo ale pewnie test byl przeprowadzany na roznych nawierzchniach i jest srednia.

 

Ps Nie widzialem zeby ktos sprzedawal uzywane lub lezakowane TKC80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie mialem zalozone Meclery turansy- zadnych problemow z nimi na asfalcie nie mialem- z tym ze moj mial ABS- wiec na mokrym nie bylo problema- gorzej w terenie- ciezki teren pokonuje sie glebokimi uslizgami i tempo jazdy znacznie spada- w kopnym piachu oponki nie zdaja dobrze zadania- ratowalem sie tylko szprycami gazowymi i dobieraniem na czas przelozen, znowu na twardym szutrze - jak na asfalcie- z tym ze zakrety pokonywalem hamujac przodem , a w gorze szutrowego zakretu dokladalem gazu by przy wyjsciu dawac pelnym gazem- czyli tak samo jak na asfalcie. To dlatego ze tylny hamulec z ABS czy bez ch.... o pracuje- najlepiej odlaczyc ABS i wyregulowac dobrze dzwignie hamulca...

Mialem jedna niegrozna glebe w kopnym piachu- dlatego ze jeszcze nie zmodyfikowalem zawiasow i na kopnych muldach amorki "zglupialy" wyrzucilo mnie w kosmos- polozylem motorek a sam lbem zarylem po szyje w piach- moto natychmiast zgaslo- a ja wylazlem z piachu bez szwanku- otrzepalem sie i pojechalem dalej- brat troche sie smial- widzial cale zdarzenie(DRZ 400), ale to wszystko.

Kiedys wracalem w ulewny deszcz z kumplem(tez DRZ 400) po szutrze i aby za nimnadazyc dawalem ostro po gazie - to jak troche skrecilem lbem w lewo albo w prawo to widzialem prawie swoją tablice rejestracyjna,no i cala droga byla moja, ale sie nie dawalem, a co :icon_twisted: .

Mimo ze moj sprzet byl wiekszy i ciezszy spalil na calej trasie mniej niz wspomniany DRZ- oto co moze wtrysk paliwa...

To chyba tyle przyjedz kiedy do Jedwabnego to podpowiem co nieco n/t modyfikacji i exploatacji. Pozdr. Janek Klekotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie mialem zalozone Meclery turansy- zadnych problemow z nimi na asfalcie nie mialem- z tym ze moj mial ABS- wiec na mokrym nie bylo problema- gorzej w terenie- ciezki teren pokonuje sie glebokimi uslizgami i tempo jazdy znacznie spada- w kopnym piachu oponki nie zdaja dobrze zadania- ratowalem sie tylko szprycami gazowymi i dobieraniem na czas przelozen, znowu na twardym szutrze - jak na asfalcie- z tym ze zakrety pokonywalem hamujac przodem , a w gorze szutrowego zakretu dokladalem gazu by przy wyjsciu dawac pelnym gazem- czyli tak samo jak na asfalcie. To dlatego ze tylny hamulec z ABS czy bez ch.... o pracuje- najlepiej odlaczyc ABS i wyregulowac dobrze dzwignie hamulca...

Mialem jedna niegrozna glebe w kopnym piachu- dlatego ze jeszcze nie zmodyfikowalem zawiasow i na kopnych muldach amorki "zglupialy" wyrzucilo mnie w kosmos- polozylem motorek a sam lbem zarylem po szyje w piach- moto natychmiast zgaslo- a ja wylazlem z piachu bez szwanku- otrzepalem sie i pojechalem dalej- brat troche sie smial- widzial cale zdarzenie(DRZ 400), ale to wszystko.

Kiedys wracalem w ulewny deszcz z kumplem(tez DRZ 400) po szutrze i aby za nimnadazyc dawalem ostro po gazie - to jak troche skrecilem lbem w lewo albo w prawo to widzialem prawie swoją tablice rejestracyjna,no i cala droga byla moja, ale sie nie dawalem, a co :icon_twisted: .

Mimo ze moj sprzet byl wiekszy i ciezszy spalil na calej trasie mniej niz wspomniany DRZ- oto co moze wtrysk paliwa...

To chyba tyle przyjedz kiedy do Jedwabnego to podpowiem co nieco n/t modyfikacji i exploatacji. Pozdr. Janek Klekotek.

Na TOURANCE'ach w terenie mozna ale te opony zupelnie sie do tego nie nadaja... Mnie sie na nich kiepsko jezdzilo.

ABSu nie mialem juz od poczatku. Nad reszta modyfikacji pracuje. Na poczatek spezyny progresywne, podwyzszenie kierownicy i szersze podnozki. Co dalej zobaczymy. Marzenie to zawiecha WP. Niestety takie gadzety sporo kosztuja. Na razie mam zamiar pozwiedzac w tym sezonie i nawinac troche km. Jesli dojde do wniosku ze odpowiada mi takie moto i bede chcial je zostawic u siebie na kilka lat to byc moze zaczne sie bawic w kolejne przerobki.

Edytowane przez Mutomb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na TOURANCE'ach w terenie mozna ale te opony zupelnie sie do tego nie nadaja... Mnie sie na nich kiepsko jezdzilo.

ABSu nie mialem juz od poczatku. Nad reszta modyfikacji pracuje. Na poczatek spezyny progresywne, podwyzszenie kierownicy i szersze podnozki. Co dalej zobaczymy. Marzenie to zawiecha WP. Niestety takie gadzety sporo kosztuja. Na razie mam zamiar pozwiedzac w tym sezonie i nawinac troche km. Jesli dojde do wniosku ze odpowiada mi takie moto i bede chcial je zostawic u siebie na kilka lat to byc moze zaczne sie bawic w kolejne przerobki.

 

 

Dzieki wszystkim za podpowiedzi! Zdecydowalem sie na turansy, bo teren dla mnie to lesne i polne druzki i sadze ze sobie poradza, a na asfalcie zapewnia mi wiecej bezpieczenstwa a o to w tym wszystkim przeciez chodzi. Moze wiecie gdzie moge dostac serwisowke po polsku do F650GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem Dakara z 2002 roku- musialem sprzedac bo nie mialem kasy na wymarzonego Duca- jak nie mialbym takich problemow- w zyciu bym nie sprzedal- najszybsza 1 cylindrowka- 119 mph lecialem!!

W Motostodole Jedwabne stoi BM-ka z przebiegiem 45000 i zero problemow- silnikowo mniej awaryjny od podobnego silnikowo(jednak nie takiego samego!) Aprilii 650- tutaj wystepowaly problemy z luszczeniem sie materialu na walkach rozrzadu ze wzgledu na 5 zaworow- krzywki ustawione pod katem i stad te problemy- w BMW 4 zawory i walki innej konstrukcji i z lepszego materialu, takich problemow niet.

Po 45000 spalanie oleju na 1000 km- 0,000 litra- oooooo :D

No i nie japonia wielki ++++ . W teren troche za ciezki wymaga modyfikacji-zwiekszenie skoku z przodu z tylu i wymiana sprezyn o z przodu i z tylu, zmiana przelozenia (3 zeby wiecej z tylu lub 1 zab mniej z przodu), wzmocnienie przedniego kaczego blotnika i tylnej podstawki pod tablice, no i opony- moto troche ciezkie do tereny ale dawalem rade trzeba jednak pamietac ze nie ma 120 kg a 175 a z paliwem 190, za to spalanie u mnie nigdy nie przekroczylo 6 /100, a rekord nie pobity przez nikogo- 3,2/100 km, ale corka na rowerzyku mnie przeganiala:-)))).Jak jakies jeszcze pyt. to prosze . Pozdr.Janek-Klekotek.

 

nic dodac, nic ujac.

 

 

Moze ktos podpowie tez mi jakie najlepiej wybrac ogumienie 70% asfalt - 30% teren. Mam zamiar kupic Metzeller Tourance albo Enduro Sahara 3. Dzieki za wszelkie podpowiedzi, moze kogos uzytkujacego ten model

 

w moim przekonaniu sahary to byly znakomite opony na kazdy rodzaj nawierzchni poza kopnym piachem (nawet z blota jakos moglem sie wygrzebac, choc bylo to - coz - nieco zmudne zajecie). poza tym, sadze ze metz'y byly zmieszane z komponentow w calkiem niezlych proporcjach. wystarczajaco miekkie na asfalcie, by przytrzec podnorzki (a dakar ma je calkiem wysoko) i wystarczajaco twarde, by miec w sobie dosc zycia na 10k mil.

 

Sam zastanawialem sie nad tymi oponkami. Jak jest z ich zywotnoscia na asfalcie? Jak trzymaja sie mokrego asfaltu? Z tego co widze bieznik zacheca do jazdy terenowej.

Jezdzilem juz na MITASach E07 i HEIDENAU K60. Sa nienajgorsze w terenie ale na asfalcie sliskie i szybko znikaja. Teraz mam zalozone MICHELINy SIRAC ale sa jak dla mnie zbyt szosowe.

 

tkc sa swietne na asfalt suchy (bo miekkie) i niezle na mokry, ale szybko sie wycieraja (bo miekkie). czytalem tez wiele raportow o usterkach/peknieciach przednich osiemdziesiatek (w rozmiarze 21").

ze sa swietne na asfalt nie znaczy oczywiscie, ze komfortowe i stabilne przy wiekszych predkosciach. wciaz sa to kostki.

 

karoo sa nieco bardziej miekkie i zyja nawet krocej. mniej komfortowe na asfalcie, ale duzo lepsze w terenie (wciaz chyba jednak mieszcza sie w proporcji 70/30). no i trzeba pamietac jak to jest z detkami pomiedzy tymi dwiema oponami. sam juz nie pamietam. jedna jest bezdetkowa, druga nie, czy jakos tam na odwrot. pamietam, ze cos kiedys namieszalem, bo nie doczytalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za to spalanie u mnie nigdy nie przekroczylo 6 /100, a rekord nie pobity przez nikogo- 3,2/100 km, ale corka na rowerzyku mnie przeganiala:-)))).

 

No właśnie. Już gdzieś czytałem że takie BMW jest najoszczędniejszym turytsycznym enduro? Czy to prawda? Czy jakieś bajki?

 

Czy różnica w spalaniu do DR650? NX650? Transalp600? jest jakaś wielka?

 

W sumie czemu to ma mało palić? Superlekkie nie jest :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Już gdzieś czytałem że takie BMW jest najoszczędniejszym turytsycznym enduro? Czy to prawda? Czy jakieś bajki?

 

Czy różnica w spalaniu do DR650? NX650? Transalp600? jest jakaś wielka?

 

W sumie czemu to ma mało palić? Superlekkie nie jest :smile:

 

zdawalo mi sie, ze bylo ciezkie. ale i w moim przypadku, spalanie ledwie przekraczalo 3/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mozna porownywac silnikow sieczkobrzdekowatych DR 650, NX 650 z ultranowoczesnym silnikiem BMW F 650- pelnym czujnikow, swiec zaplonowych i sond, ale i tak bylem bardzo zdziwiony jak zatankowalem do pelna zb. paliwa(17,5 l) i jezdzilem 2 tygodnie bez tankowania- a zrobilem ok 500 km, ale motocykl ten ciezkim jest i wszystkie manewry w terenie musza byc przemyslane...

Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mozna porownywac silnikow sieczkobrzdekowatych DR 650, NX 650 z ultranowoczesnym silnikiem BMW F 650- pelnym czujnikow, swiec zaplonowych i sond,

 

Właśnie mnie to dziwi. Bo zakładając że motocykle mają podobną mase / moc to powinny też palić podobnie. Może BMW wyniszcza środowisko naturalne przez spalanie ubogich mieszanek a mając ultranowoczesne zawory nie niszczy ich :icon_mrgreen:

 

A ta jednocylindrówka (porównując jednak do tych sieczek DR650 NX650 ETC650 ITD650) jak pracuje? Bo z tego co wiem jednocylindrówki nie lubią jazdy spokojnej na niższych obrotach (szarpanie). BWM też to dotyczy? A może tam jest ultranowoczesne koło zamachowe ( :bigrazz: ) i można spokojniej jeździć mniej paląc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta jednocylindrówka (porównując jednak do tych sieczek DR650 NX650 ETC650 ITD650) jak pracuje? Bo z tego co wiem jednocylindrówki nie lubią jazdy spokojnej na niższych obrotach (szarpanie). BWM też to dotyczy? A może tam jest ultranowoczesne koło zamachowe ( :) ) i można spokojniej jeździć mniej paląc?

Szarpanie?? Jakie szarpanie ;P. Mysle ze sprawe szarpania rozwiazuje wtrysk i cala masa czujnikow o ktorych juz ktos wczesniej pisal. Jak rozbieralem moto to sie zdziwilem ile tam tego upchali. Motocykl liniowo rozwija moc w calym zakresie obrotow. Czasami nawet zbyt "spokojnie". Za to lancuch wytrzyma pewnie dluzej...

Spalaniem tez bym sie zbytnio nie ekscytowal jesli komus zalezy na oszczednosciach bo za to na innych rzeczach sie doklada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...