Skocz do zawartości

Aajaj potwierdziły się moje nagorsze obawy


Tobik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dziś odebrałem moto. Jade sobie kulturalnie, a tu po jakiś 10km mi siknęło ze zbiorniczka wyrównującego. Więc myśle , że przerąbane. Jade dalej, patrze na wskaźnik temp. a tu bardzo wysoka temperaura. Ale nie jeszcze nie czerwone. Pokonałem trase jakieś 20km zajeżdzam do domu. Poczekałem aż wystygł , potem zaczęłem troszke grzebać. Co się okazało, że to chyba jednak uszczelki na głowicy :biggrin:

 

Jak przyjechałem to odkręciłem boczek i patrze na zbiornik wyównujący, a tam bardzo wysoki poziom, więc wydmuchuje mi płyn. Potem w miare czasu wrócił do normalnego poziomu. Przejechałem się jakies 3 km i popatrzyłem znowu, tym razem w normie. Wnioskuję więc , że na dystanse powyżej 10km nie ma co sie wybierać bo wywala płyn. Ale mysle , że to jest wina uszczelek, a nie że jest pęknięta głowica. Co o tym sądzicie? Do sklepu moge jechać. Ale nie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dziś odebrałem moto. Jade sobie kulturalnie, a tu po jakiś 10km mi siknęło ze zbiorniczka wyrównującego. Więc myśle , że przerąbane. Jade dalej, patrze na wskaźnik temp. a tu bardzo wysoka temperaura. Ale nie jeszcze nie czerwone. Pokonałem trase jakieś 20km zajeżdzam do domu. Poczekałem aż wystygł , potem zaczęłem troszke grzebać. Co się okazało, że to chyba jednak uszczelki na głowicy :biggrin:

 

Jak przyjechałem to odkręciłem boczek i patrze na zbiornik wyównujący, a tam bardzo wysoki poziom, więc wydmuchuje mi płyn. Potem w miare czasu wrócił do normalnego poziomu. Przejechałem się jakies 3 km i popatrzyłem znowu, tym razem w normie. Wnioskuję więc , że na dystanse powyżej 10km nie ma co sie wybierać bo wywala płyn. Ale mysle , że to jest wina uszczelek, a nie że jest pęknięta głowica. Co o tym sądzicie? Do sklepu moge jechać. Ale nie dalej.

 

zacznij od sprawdzenia czy ci sie wentylator wlancza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niechce siać fermetu ale sprawdz jeszcze drożność układu chłodnicego!! może coś się zatkało i niemoże tego przepchać pąpa i zamiast krązyć poprostu robi ciśnienie i wywala!!Mam nadzieje że głupoty nienapisałem ale jak niezgadzacie się ze mną to piszcie!(niemiałem takiego problemu).Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może miałeś wlane za dużo płynu i pod wpływem temperatury wywaliło jego nadmiar. Zagrzej moto i obczaj.

 

Nie nie. To raczej odpada. Płyn jest nalany w dobrej ilości. Jak się zrobi dystans tak z 10-12 km to zaczyna wdmuchiwać do zbiorniczka. O zapowietrzaniu też chyba raczej można zapomnieć, mechnik sprawidził to raczej. Hmm ja bym tu właśnie obstawiał na uszczelki. Ktoś się może orientuje ile kosztują uszczelki pod głowice?? Sam nie zrobie wymiany, bo to czarna magia dla mnie :biggrin: więc wydaje mi sie że pewnie sama robocizna więcej bedzie kosztować niz same uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może ci sie termostat blokuje :icon_exclaim: wywal go i dopiero zobacz i pamiętaj rozbieranie silnika to ostateczność :biggrin: a najlepiej podjedź do mechanika który dysponuje płynem reagującym ze spalinami w chłodziwie wtedy bedziesz miał 100% pewności co do stanu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....spokojnie ostatnio kolega miał podobny przypadek , wycharatało z pół litra płynu w mieście , tez się wystarszył, po dolaniu płynu objawy ustąpiły i nic się nie dzieje od tamtego momentu kilkaset km zrobione , kilkadziesiąt w ekstremalnych warunkach... co sie stało nie wiadomo do tej pory.. ja podejrzewam że to właśnie termostat się przyblokował i nie otwarł się... :icon_exclaim: nie ma się co łamać , może nie jest tak źle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....spokojnie ostatnio kolega miał podobny przypadek , wycharatało z pół litra płynu w mieście , tez się wystarszył, po dolaniu płynu objawy ustąpiły i nic się nie dzieje od tamtego momentu kilkaset km zrobione , kilkadziesiąt w ekstremalnych warunkach... co sie stało nie wiadomo do tej pory.. ja podejrzewam że to właśnie termostat się przyblokował i nie otwarł się... :icon_exclaim: nie ma się co łamać , może nie jest tak źle...

 

Dzięki za wsparcie.

Hmm dziś coś pośmigałem troszeczke i zauważyłem następujące rzeczy. Od strony korka od chłodnicy widac na plastiku i na przewodach małe kropki zielonego płynu chłodniczego. A jak zgasłem moto to było od strony tego korka słychać lekkie syczenie. Czy możliwe ,że po prostu puszcza powietrze ten korek i układ się zapowietrza? Całkiem możliwe. Ale czy jakby takie coś miało miejsce to myślicie że to właśnie powoduje wdmuchiwanie mi płynu do zbiornika wyrównującego??

Aha dodam , że temperatura przez jakieś 10km była mniej jak połowa, tak połowa z połowy :biggrin: A potem jak przyjechałem , zostawiłem moto na 10 minut, potem znowu pojechałem jakies 2-3 km i skoczyła do połowy.

Edytowane przez Tobik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HHmm.

1.Czy w zbiorniczku dostrzegasz jakies brazowe plamy?? Albo piane, cokolwiek. Wszystko co sie rozni kolorem od plynu chlodniczego. Jesli tak, to oznacza ze wydmuchalo ci uszczelke spod glowicy co nie bedzie tanim zabiegiem.

2. Tak jak wczesniej koledzy pisali, moze byc to termostat(z tym ze napisales ze wetylator sie wlacza to znaczy ze termostat pewnie jest dobry)

3.Sprawdz przy odpalonym silniku czy przewod wylotowy z chlodnicy nagrzewa sie tak samo jak ten wlotowy.

4.Jak bedzie cieply przygazuj troszke i sprawdz czy przypadkiem wskazowka temperatury nie opadla troszeczke.

 

5* Jak juz to sprawdzisz to przyjdz i powiedz jak ma sie cala sprawa. Bedziemy myslec dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...