Skocz do zawartości

Mechanik potrzebny...


Golas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wyglada tak mam DNIEPRA i motocykl ten nie jest w najlepszym stanie technicznym szczerze mówiac jest w fatalnym stanie, niby przeszedł remont ale...

 

Z odmy olej leci strugami, w skrzyni biegów coś stuka, sprzegło poszło, wycieki są wszedzie...

 

Co chwila w tym motorze coś się psuje

 

Szukam mechanika albo kogokolwiek z PŁOCKA lub okolic płocka kto by sie znał na takowych sprzetach i powiedział mi czy z tego motocykla coś jeszcze bedzie czy juz tylko złomowisko go czeka

 

Żal mi go bo jest to motocykl zrejestrowany na polskich dokumentach a jak wiadomo o coś takiego dosyć trudno w tym naszym państwie polskim

Edytowane przez Golas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc mam pytanie...

 

- Na co powinienem zwrocić szczegolna uwage, znaczy sie co moze byc w tym silniku zepsute

- Uszczelniacze i łożyska to wiem ze trzeba wymienić na nowe, jest coś jeszcze co w tych motocyklach bezwzglednie podlega wymianie ??

 

Właśnie wpadłem na mały pomysł i mam pytanie...

 

Który silnik jest lepszy ?? URALA czy DNIEPRA ?? Chodzi mi tutaj o awaryjność obu tych sprzętów

 

Moze ktos coś napisac o specyfikach tego silnika ??

 

Moze sie myle ale czy URAL niema przypadkiem skladanego wału a korbowody są na łożyskach ??

 

DNIEPR jest na panewkach smarowany podcisnieniem to wiem bo rozbierałem ten silnik kiedyś...

 

No i ile moze kosztowac silnik od Urala ??

Edytowane przez Golas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ural ma korbowody na lozyskach tocznych, a dniepr na slizgowych.

Jezeli chodzi o specyfikacje silnika to jest bardzo podobny do dniepra, troszeczke ladniej wyglada, oryginalnie ma troszeczke mniej KM.

Z tymi silnikami urala to sa rozne modele: starsze- np m63 ma pradnice 6v i nie ma filtra oleju, nowsze- np m67 ma juz alternator 12V oraz filtr oleju pod ktory latwo mozna podlaczyc chlodnice. Nowsze silniki maja troszeczke wieksza moc ,ale wynika to chyba z innego walka rozrzadu, oraz glowic (wieksze zawory ssace). Silniki starszej daty sa dobre jezeli chodzi o materialy uzyte,wykonanie, a co za tym idzie trwalosc. Problem jest tylko w tym iz trzeba znalezc taki silnik w dobrym stanie i z oryginalnymi czesciami.

Jezeli chodzi o cene to napewno duzo zalezy od stanu technicznego, choc zdarzaja sie super okazje gdzie silnik mozna kupic za przyslowiowego litra. Najlepiej kupowac silnik czesciowo rozebrany- do wgladu. Mozna sprawdzic luzy na korbowodach, stan cylindrow, glowic, rozrzadu.

 

A moze, choc to wiekszy wydatek, pokombinowac z silnikiem od BMW ?

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze, choc to wiekszy wydatek, pokombinowac z silnikiem od BMW ?

 

Silnik od BMW ??? No chybe nie mowisz o silniku od R-71 ?? Czy to jest silnik od jakiegoś innego modelu ?? Jeśli od innego modelu to jeszcze czy przypadkiem ze skrzynia i wałem nie bedzie jakiegoś problemu, to znaczy o wpasowanie go w rame, bo ja mam rame od K-750 a silnik to jest DNIEPR ten nowszy z alternatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowilem wziac sie za naprawe tego silnika i to od serca....

 

Próbował ktoś kiedyś dostać sie do koł rozrzadu w ten sposub zeby wyjac przednie kolo i przedni blotnik i bez wyjmowania silnika zdajac tą pokrywe ??

 

Zastanawialem sie czy za ten olej z odmy nie sa winne pierscienie wiec na wszelki wypadek sprawdzilem cisnieniomierzem i wyszlo na jednym 0,87 MPa a na drugim cylindrze 0,85 MPa wiec to chyba nie jest ani glowica ani pierscienie ??

 

Jak juz dobiore sie do przeslony to jak sprawdzic czy jest ona sprawna ?? Poprostu wlozyc ja w ten przedni dekiel i sprawdzic czy ma luzy czy jest moze inny lepszy sposób //

 

Znajomy mechanik powiedzial mi ze moze to byc wina filtra odśrodkowego, niech mi ktos wytlumaczy co ma filtr do tego ze wydmuchuje mi ten olej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbował ktoś kiedyś dostać sie do koł rozrzadu w ten sposub zeby wyjac przednie kolo i przedni blotnik i bez wyjmowania silnika zdajac tą pokrywe ??

Wymienialem kola rozrzadu w uralu bez wyjmowania silnika. Trzeba bylo odkrecic sygnal i blotnik opuscic na kolo. Do sciagmiecia samej pokrywy rozrzadu mozliwe ze nie trzeba ruszac blotnika.

 

Jak juz dobiore sie do przeslony to jak sprawdzic czy jest ona sprawna ?? Poprostu wlozyc ja w ten przedni dekiel i sprawdzic czy ma luzy czy jest moze inny lepszy sposób //

Najwazniejsze aby w ogole ta przeslona tam byla, kolek na kole rozrzadu byl na swoim miejscu- ten co ja napedza. U mnie luz przyslona/obudowa byl - tak na oko kolo 1mm i zadnych problemow nie ma.

 

Znajomy mechanik powiedzial mi ze moze to byc wina filtra odśrodkowego, niech mi ktos wytlumaczy co ma filtr do tego ze wydmuchuje mi ten olej ??

Jesli dobrze pamietam to filtr odsrodkowy ma taki gumowy oring miedzy dwoma polowkami. Mozliwe ze jak filtr tam nie bedzie szczelny to bedzie za duzo rzygac olejem wewnatrz i bedzie wyrzucac odma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...