Golas Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 (edytowane) Sprawa wyglada tak mam DNIEPRA i motocykl ten nie jest w najlepszym stanie technicznym szczerze mówiac jest w fatalnym stanie, niby przeszedł remont ale... Z odmy olej leci strugami, w skrzyni biegów coś stuka, sprzegło poszło, wycieki są wszedzie... Co chwila w tym motorze coś się psuje Szukam mechanika albo kogokolwiek z PŁOCKA lub okolic płocka kto by sie znał na takowych sprzetach i powiedział mi czy z tego motocykla coś jeszcze bedzie czy juz tylko złomowisko go czeka Żal mi go bo jest to motocykl zrejestrowany na polskich dokumentach a jak wiadomo o coś takiego dosyć trudno w tym naszym państwie polskim Edytowane 20 Lipca 2006 przez Golas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 Musisz go kolego odbudowac, najlepiej wlasnorecznie.Zakup serwisowke, reszte informacji znajdziesz na forum u kolegow zajmujacych sie tymi motocyklami. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golas Opublikowano 21 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 (edytowane) Więc mam pytanie... - Na co powinienem zwrocić szczegolna uwage, znaczy sie co moze byc w tym silniku zepsute- Uszczelniacze i łożyska to wiem ze trzeba wymienić na nowe, jest coś jeszcze co w tych motocyklach bezwzglednie podlega wymianie ?? Właśnie wpadłem na mały pomysł i mam pytanie... Który silnik jest lepszy ?? URALA czy DNIEPRA ?? Chodzi mi tutaj o awaryjność obu tych sprzętów Moze ktos coś napisac o specyfikach tego silnika ?? Moze sie myle ale czy URAL niema przypadkiem skladanego wału a korbowody są na łożyskach ?? DNIEPR jest na panewkach smarowany podcisnieniem to wiem bo rozbierałem ten silnik kiedyś... No i ile moze kosztowac silnik od Urala ?? Edytowane 21 Lipca 2006 przez Golas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 (edytowane) ural ma korbowody na lozyskach tocznych, a dniepr na slizgowych.Jezeli chodzi o specyfikacje silnika to jest bardzo podobny do dniepra, troszeczke ladniej wyglada, oryginalnie ma troszeczke mniej KM.Z tymi silnikami urala to sa rozne modele: starsze- np m63 ma pradnice 6v i nie ma filtra oleju, nowsze- np m67 ma juz alternator 12V oraz filtr oleju pod ktory latwo mozna podlaczyc chlodnice. Nowsze silniki maja troszeczke wieksza moc ,ale wynika to chyba z innego walka rozrzadu, oraz glowic (wieksze zawory ssace). Silniki starszej daty sa dobre jezeli chodzi o materialy uzyte,wykonanie, a co za tym idzie trwalosc. Problem jest tylko w tym iz trzeba znalezc taki silnik w dobrym stanie i z oryginalnymi czesciami.Jezeli chodzi o cene to napewno duzo zalezy od stanu technicznego, choc zdarzaja sie super okazje gdzie silnik mozna kupic za przyslowiowego litra. Najlepiej kupowac silnik czesciowo rozebrany- do wgladu. Mozna sprawdzic luzy na korbowodach, stan cylindrow, glowic, rozrzadu. A moze, choc to wiekszy wydatek, pokombinowac z silnikiem od BMW ? Edytowane 21 Lipca 2006 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golas Opublikowano 21 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 A moze, choc to wiekszy wydatek, pokombinowac z silnikiem od BMW ? Silnik od BMW ??? No chybe nie mowisz o silniku od R-71 ?? Czy to jest silnik od jakiegoś innego modelu ?? Jeśli od innego modelu to jeszcze czy przypadkiem ze skrzynia i wałem nie bedzie jakiegoś problemu, to znaczy o wpasowanie go w rame, bo ja mam rame od K-750 a silnik to jest DNIEPR ten nowszy z alternatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 nie raczej o R71 nie myslalem :icon_exclaim: , moze R80 ? Najlepiej poczytaj sobie tu:http://www.redmotorz.studioo.pl/technika/BMW-MT/BMW-MT11.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golas Opublikowano 26 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Postanowilem wziac sie za naprawe tego silnika i to od serca.... Próbował ktoś kiedyś dostać sie do koł rozrzadu w ten sposub zeby wyjac przednie kolo i przedni blotnik i bez wyjmowania silnika zdajac tą pokrywe ?? Zastanawialem sie czy za ten olej z odmy nie sa winne pierscienie wiec na wszelki wypadek sprawdzilem cisnieniomierzem i wyszlo na jednym 0,87 MPa a na drugim cylindrze 0,85 MPa wiec to chyba nie jest ani glowica ani pierscienie ?? Jak juz dobiore sie do przeslony to jak sprawdzic czy jest ona sprawna ?? Poprostu wlozyc ja w ten przedni dekiel i sprawdzic czy ma luzy czy jest moze inny lepszy sposób // Znajomy mechanik powiedzial mi ze moze to byc wina filtra odśrodkowego, niech mi ktos wytlumaczy co ma filtr do tego ze wydmuchuje mi ten olej ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 Próbował ktoś kiedyś dostać sie do koł rozrzadu w ten sposub zeby wyjac przednie kolo i przedni blotnik i bez wyjmowania silnika zdajac tą pokrywe ??Wymienialem kola rozrzadu w uralu bez wyjmowania silnika. Trzeba bylo odkrecic sygnal i blotnik opuscic na kolo. Do sciagmiecia samej pokrywy rozrzadu mozliwe ze nie trzeba ruszac blotnika. Jak juz dobiore sie do przeslony to jak sprawdzic czy jest ona sprawna ?? Poprostu wlozyc ja w ten przedni dekiel i sprawdzic czy ma luzy czy jest moze inny lepszy sposób //Najwazniejsze aby w ogole ta przeslona tam byla, kolek na kole rozrzadu byl na swoim miejscu- ten co ja napedza. U mnie luz przyslona/obudowa byl - tak na oko kolo 1mm i zadnych problemow nie ma. Znajomy mechanik powiedzial mi ze moze to byc wina filtra odśrodkowego, niech mi ktos wytlumaczy co ma filtr do tego ze wydmuchuje mi ten olej ??Jesli dobrze pamietam to filtr odsrodkowy ma taki gumowy oring miedzy dwoma polowkami. Mozliwe ze jak filtr tam nie bedzie szczelny to bedzie za duzo rzygac olejem wewnatrz i bedzie wyrzucac odma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.