buba6 Opublikowano 21 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2003 Remontuje ose i zastanawiam sie co należało by zrobić i wymienić przy remoncie silnika, łożyska i zimeringi napewno, a co jeszcze ?! Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 22 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2003 Pewnie pierscienie. I szlif cylindra jak trzeba. Zreszta wymieniaj to co jest zuzyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 22 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2003 akurat pierscienie i tlok sa jak nowe, wiec chyba zostaje mi tylko lozyska i uszczelki Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 22 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2003 A sprawdzales czy na cylindrze nie ma sladow wyrobienia? Obejrzyj dokladnie tryby w skrzyni biegow, czy nie sa wyrobione. Sprawdz lancuch sprzeglowy i kola na ktorych on chodzi. Korki na tarczach sprzeglowych tez obejrzyj. Spawdz tez czy na przylgni korpusu silnika niema zadr od rozbierania silnika srubokretem na chama. Sprawdz czy na komorze spalania niema wgniecen. Zobacz czy na wale niema luzu. Zreszta zobacz czy walek od kopniaka i od biegow nie maja wzgledem siebie za duzego wyrobienia bo z tamtad bedzie cieklo olejem jak bedzie luz za duzy. I to chyba tyle. Aha jeszcze zebatka zdawcza, zobacz czy nie wyrobiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 22 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2003 SZCZERZE MOWIAC TO NA OKO ZA DUZO SIE STWIERDZIC NIE DA.OWSZEM MOZNA ZAUWAZYC WYKRUSZENIA W KOLACH ZEBATYCH, POGIECIA WODZIKOW CZY COS ,CZY NAWET PEETING NA ZEBACH KOL ZEBATYCH.ALE NA SCISLOSC POTRZEBNY JEST SPRZET.BO JAK MOZNA SPRAWDZIS BICIE CZOPA WALU BEZ UCHWYTU W KŁACH NA TEN PRZYKLAD NO ALE PIERSCIENIE ,(TLOK JESLI TO 2 T) TO NAPEWNO TRZEBA WYMIENIC.SZLIF .HMM.TRZEBA POMIERZYC,CHYBA ZE 2T TO SZLIFUJEMY NAJPRAWDOPODOBNIEJUSZCZELKI DO WYMIANY (ZAROWNO SIMMERINGI JAK I PLASKIE ) TARCZE W SPRZEGLE TEZ JAK POWIEDZIAL QLERKOLA ZEBATE.HMM JESLI NIC NIE WIDAC TO I TAK MOGA BYC DO DUPY BO MOGA NIE MIESCIC SIE W GRANICACH ZALOZONEJ TOLERANCJIITD ITD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 24 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2003 8) Ogólna zasada (moja) brzmi możliwie naprawić i wymienić wszystko, co zużyte i to co wygląda podejrzanie. Wiem - problem kasy. Ale- z doświadczenia - porządnie zrobiony remoncik w domu wykluczy niespodzianki na trasie. Bo nawet jeśli sprzęcik dobrze bzyka po okolicy, to jeśli zostawi sie jakąś niedoróbkę,to przy stałych długotrwałych obiązeniach na trasie wylezie wszystko!Bezlitosna wibracja zrobi swoje. Nie wierzycie spróbujcie. Najgorzej tylko jest w tedy,gdy jedzie sie w kilka sprzętów, i 300km zajmuje cały dzień, bo co chwila się coś pie...li. Przestaje to byc przyjemność.Także nieoszczędzajac na remoncie oszczędzacie: na czasie i kasie w trasie. tak mi sie rymneło. To było moje trzy grosze.Skrzydlaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 25 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2003 Wał korbowy,czy nie ma luzu na korbowodzie,czy jest dobrze (centrycznie ) zmontowany i sprawdz stan łozysk.Poza tym warto sprawdzic luz na głowce korbowodu i spasowanie sworznia w tłoku. Luźny sworzeń bardzo brzydko "dzwoni" Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 26 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 a nie wiecie ile szlif kosztuje ?! Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 26 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 a nie wiecie ile szlif kosztuje ?! Zalezy od zakladu i od wielkosci cylindra . do osy jeszcze nie probowalem ale do awo wzieli 100 a do junaka( w innym zakladzie i lepiej zrobione) 50 zl wiec jest roznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 26 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 nowy tlok kosztuje 12 zł, wiec szlif jest droższy ??!! Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 26 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 no napewno drozszy a dajesz im jeszcze tlok z pierscieniami i sworzniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 26 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 acha i oni to dopasowują Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 26 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 dokladnie, ale jak to nie jest warsztat typowo motocyklowy to powiedz zeby dali wiekszy luz miedzy tlokiem a cylindrem, niz w samochodzie, bo nie bedziesz mogl tloka w cylindrze przesunac i ci sie bedzie zacierac oska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 26 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 dobra znajde jakiś typowo motocyklowy warsztat Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 27 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2003 Z dobieraniem luzu montażowego nie jest tak prosto. Wszystko zależy od tłoka. Jeżeli jest rzemieślniczy to lepiej w ogóle go nie wymieniać i jeżeli stary tłok ci cylinder jest dobry to lepiej go zostawić. Tłoki rzemieślnicze sa podłej jakości i puchną niemiłosiernie, a w dodatku osy miały problem z przegrzewaniem się. Tak wiec tłok powinien być wykonany z dobrej jakości materiału i o prawidłowej geometrii-czyli tylko fabryczny. Jeżeli dopadłeś tłok fabryczny to możesz zrobić szlif cylindra. Luz montażowy najlepiej dobrać z oryginalnej serwisówki. Już montażowy mierzy się pomiędzy dolna częścią płaszcza tłoka a średnica cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.