Skocz do zawartości

co wymienić przy RENOWACJI SILNIKA


buba6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A sprawdzales czy na cylindrze nie ma sladow wyrobienia? Obejrzyj dokladnie tryby w skrzyni biegow, czy nie sa wyrobione. Sprawdz lancuch sprzeglowy i kola na ktorych on chodzi. Korki na tarczach sprzeglowych tez obejrzyj. Spawdz tez czy na przylgni korpusu silnika niema zadr od rozbierania silnika srubokretem na chama. Sprawdz czy na komorze spalania niema wgniecen. Zobacz czy na wale niema luzu. Zreszta zobacz czy walek od kopniaka i od biegow nie maja wzgledem siebie za duzego wyrobienia bo z tamtad bedzie cieklo olejem jak bedzie luz za duzy. I to chyba tyle. Aha jeszcze zebatka zdawcza, zobacz czy nie wyrobiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SZCZERZE MOWIAC TO NA OKO ZA DUZO SIE STWIERDZIC NIE DA.OWSZEM MOZNA ZAUWAZYC WYKRUSZENIA W KOLACH ZEBATYCH, POGIECIA WODZIKOW CZY COS ,CZY NAWET PEETING NA ZEBACH KOL ZEBATYCH.

ALE NA SCISLOSC POTRZEBNY JEST SPRZET.BO JAK MOZNA SPRAWDZIS BICIE CZOPA WALU BEZ UCHWYTU W KŁACH NA TEN PRZYKLAD

 

NO ALE PIERSCIENIE ,(TLOK JESLI TO 2 T) TO NAPEWNO TRZEBA WYMIENIC.

SZLIF .HMM.TRZEBA POMIERZYC,CHYBA ZE 2T TO SZLIFUJEMY NAJPRAWDOPODOBNIEJ

USZCZELKI DO WYMIANY (ZAROWNO SIMMERINGI JAK I PLASKIE )

TARCZE W SPRZEGLE TEZ JAK POWIEDZIAL QLER

KOLA ZEBATE.HMM JESLI NIC NIE WIDAC TO I TAK MOGA BYC DO DUPY BO MOGA NIE MIESCIC SIE W GRANICACH ZALOZONEJ TOLERANCJI

ITD ITD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8) Ogólna zasada (moja) brzmi możliwie naprawić i wymienić wszystko, co zużyte i to co wygląda podejrzanie.

Wiem - problem kasy.

Ale- z doświadczenia - porządnie zrobiony remoncik w domu wykluczy niespodzianki na trasie. Bo nawet jeśli sprzęcik dobrze bzyka po okolicy, to jeśli zostawi sie jakąś niedoróbkę,to przy stałych długotrwałych obiązeniach na trasie wylezie wszystko!

Bezlitosna wibracja zrobi swoje.

Nie wierzycie spróbujcie. Najgorzej tylko jest w tedy,gdy jedzie sie w kilka sprzętów, i 300km zajmuje cały dzień, bo co chwila się coś pie...li. Przestaje to byc przyjemność.

Także nieoszczędzajac na remoncie oszczędzacie: na czasie i kasie w trasie.

tak mi sie rymneło. To było moje trzy grosze.Skrzydlaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał korbowy,czy nie ma luzu na korbowodzie,czy jest dobrze (centrycznie ) zmontowany i sprawdz stan łozysk.Poza tym warto sprawdzic luz na głowce korbowodu i spasowanie sworznia w tłoku. Luźny sworzeń bardzo brzydko "dzwoni"

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie wiecie ile szlif kosztuje ?!
Zalezy od zakladu i od wielkosci cylindra . do osy jeszcze nie probowalem ale do awo wzieli 100 a do junaka( w innym zakladzie i lepiej zrobione) 50 zl wiec jest roznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, ale jak to nie jest warsztat typowo motocyklowy to powiedz zeby dali wiekszy luz miedzy tlokiem a cylindrem, niz w samochodzie, bo nie bedziesz mogl tloka w cylindrze przesunac i ci sie bedzie zacierac oska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dobieraniem luzu montażowego nie jest tak prosto. Wszystko zależy od tłoka. Jeżeli jest rzemieślniczy to lepiej w ogóle go nie wymieniać i jeżeli stary tłok ci cylinder jest dobry to lepiej go zostawić. Tłoki rzemieślnicze sa podłej jakości i puchną niemiłosiernie, a w dodatku osy miały problem z przegrzewaniem się. Tak wiec tłok powinien być wykonany z dobrej jakości materiału i o prawidłowej geometrii-czyli tylko fabryczny. Jeżeli dopadłeś tłok fabryczny to możesz zrobić szlif cylindra. Luz montażowy najlepiej dobrać z oryginalnej serwisówki. Już montażowy mierzy się pomiędzy dolna częścią płaszcza tłoka a średnica cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...