RudyXJ Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Jak w temacie , pali mi za dużo , ostatnio wyszło 7,8 coś nie tak , na trasie , wsumie nie przekraczałem 150 km/h ,średnio 110-140 , co to moze być ?? czy to coś poważnego ?? Na ile jej wkrecić dawke w gaźniku ??? Prosze o porade , bo szukałem ekonomicznego sprzeta , a tu coś nie tak , z takim spalaniem to mógłbym jezdzić jakimś litrem z 2x wieszką mocą .. Pozdrawiam i prosze o pomoc Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 A jak wygląda sprawa filtra powietrza? Kiedy był sprawdzany - wymienianyDługo masz ten motocykl? Od zawsze tak palił? Może poprzedni właściciel coś grzebał w gaźnikach i wstawił większe dysze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 >Jak w temacie , pali mi za dużo , ostatnio wyszło 7,8 coś nie tak , na trasie , wsumie nie przekraczałem 150 km/h ,średnio 110-140 , co to moze być ?? moja 750 pali max 6,2 srednio 6 wiec twoj wynik prawie 8l jest faktycznei duzo za duzy...u mnei sa gazniki hitachi i one sa bardzo czule na poziom paliwa w gaznikach- wystarczy 1mm roznicy w poziomie i juz spalanie mocno wzrasta i sa problemy z rozruchem na cieplo...IMHO w twoim przypadku radze dokladnei sprawdzic gazniki - czy ssanie sie domyka do konca, czy stan paliwa jest oki, czy zaworki iglicowe ok, itp,itd..i jecsze bym sprawdzil membrane kranika czy przez wezyk podcisnienie silnik nei zasysa z kranika paliwa :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 14 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Maniek , a co masz na myśli mówiąc problem z rozruchem na ciepło , bo u mnie nieraz , własnie na ciepło są takie jaja , ze odpalam , musze troche gazu dodać i jakby nie załapują odrazu wszystkie gary , tzn. odpali ale chodzi nie równo i gdy dodaje gazu nic sie nie dzieje przez jakieś 3 sek. a potem coś zaskoczy isie momentalnie wkręci na obroty takie jak powinny być czyli np 4000 jeśli tak mam gaz otwarty. To moze być poziom paliwa? wiec jeśli tak to czy zwykły mechanik potrafiłby ustawić poziom?jaki powinien on być i jeśli to jest niezdrowe (grzebanie z poziomem paliwa) to po jaką cholere fabryka daje taką możliwosc grzebania>?? PROC co do filtra to jestem pewien , ze jest znakomity , ma jakieś niecałe 2 miesiące - wymieniłem bo tez myslałem ze to jego sprawka , ale na starym tyle samo paliła ... Aha i jeszcze jedno ...świec nie wymieniałem , cholera wie jaki mają przebieg , świece mogą powodować wzrost zużycia paliwa? bo mi sie nie wydaje , ale moze macie inne zdanie na ten temat Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 regulacja i synchronizacja gaznikow z przejrzeniem zworkow itp. Przy 140 nigdy mi nie spalila wiecej jak 6l Odpalac rozgrzany silnik tez musze czasem z gazem. Normalna sprawa. Moja palila by jeszcze mniej ale lekko faluje na biegu jalowym i albo juz regulacja szlag trafil albo membrany sie sa za zdrowe. Najmnie spalila mi 4,67 przy jezdzie do 120 ale w wiekszosci 110. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 >Maniek , a co masz na myśli mówiąc problem z rozruchem na ciepło , bo u mnie nieraz , własnie na ciepło są takie jaja , no wlasnei to mam na mysli :-)m objaw sie szczegolnie nasila gdy moto jest postawione na boczna nozke...cieply czy zimny powinien zapalc bez gazu i bez jakis wiekszych problemow... > wiec jeśli tak to czy zwykły mechanik potrafiłby ustawić poziom?jaki powinien on być i jeśli to jest niezdrowe (grzebanie z poziomem paliwa) to po jaką cholere fabryka daje taką możliwosc grzebania>?? zwykly mechanik znajacy sie choc troche na gaznikach powinien dac rade ;-) tylko przy okazji niech ci sitka pod zaworkami przeczysci :-) a co do drugiej czesci pytania to regulcja stanu paliwa jest bo poprostu musi byc(niedokladnosc wykonania,zuzywanie czesci itp,itd..u ciebie regulacja polega na podgieciu blaszki przy plywaku,ale czasem wykonuje sie ja przez podlozenie dystansow pod sam zaworek....w kazdym razei poziom paliwa w komorach to jeden z wazniejszych parametrow!!! >Aha i jeszcze jedno ...świec nie wymieniałem , cholera wie jaki mają przebieg , świece mogą powodować >wzrost zużycia paliwa? bo mi sie nie wydaje , ale moze macie inne zdanie na ten temat jesli pali ci na wszystkie cylindry i nie strzela,nei krztusi sie to swiece same z siebie nie powoduja wzrostu spalania wiec ten czynnik odrzuc! IMHO podjedz do jakiegos kumatego mechanika i niech ci zrobi full regulacje:czyli zawory, czyszczenie i regulacja gaznikow+ich synchro i bedzie lux malyna :-) no i koniecznei sprawdz kranik!!! czy nei przepuszczaja membrany! sciag cienki wezyk z krocca i zaslep jakas np.srubka a na kraniku daj PRI i troche pojezdzij..jelsi bedzie ok tzn ze ci kranik padl i przez to ci zalewa pszeta.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 A może po prostu agresywnie jechałeś (dużo ostrych przyśpieszeń)? U mnie jak jadę spokojnie (powiedzmy do 130-140 km/h) to spalanie jest poniżej 5 l/100 km a jak zacznę wariowac i ostro przyśpieszac to wychodzi koło 6l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 no wlasnei to mam na mysli :-)m objaw sie szczegolnie nasila gdy moto jest postawione na boczna nozke...cieply czy zimny powinien zapalc bez gazu i bez jakis wiekszych problemow...No wlasnie nie kazdy i nie jest to jakis niepokojacy obaw. Jak to kiedys napisam forumowy spec-mechanik z jakis przyczyn nastepuje wzbogazenie mieszanki i musisz dodac powietrza zeby odpalac mimo prawidlowej regulacji. Stara xjta tak ma a diversion juz nie. Poprostu niektore konstrukcje tak maja i w niektorych instrukacj obslugi nawet pisze o odpalaniu z gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 kolega ma diversiona 94 i tez musi odpalać z gazem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 (edytowane) Ja bym zaczął od rzutu okiem na świece i jak która czarna to w tym gażniku zaczynam szukać problemu.Jeżeli świece masz czarne to sprawdż czy aby na pewno domykają ci sie zaworki od ssania.Miałem kiedyś taki patent że mi sie fiuty nie domykały i na zimno bezproblemowo zapalał sprzęt a na gorąco już gorzej(przy włączonym ssaniu na gorąco moto może sie zalać).Gażniki są skonstruowane przeważnie w taki sposów że podniesienie przepustnicy(dodanie gazu) redukuje wzbogacanie mieszanki przez ssanie co może wyjaśniac potrzebe dodania gazu żeby zapalił na gorąco.Poziom paliwa w gazniku jest skomplikowaną sprawą i za wysoki objawia sie dużym zużyciem bajury a za niski niemożliwością osiągnięcia prędkości maxymalnej.Ustawianie to dośyć śliska sprawa, lepiej z tym grzać do serwisu.Druga sprawa , sprawdz czy nie masz za ciasno luzów zaworowych poustawianych.Jak świece będą siwe a moto tyle żre może to oznaczać że zaworki na gorąco sie nie domykają.Skutek:spada kompresja ,wraz z nią moc no i żeby jechać szybciej musisz mocniej odkręcić = większe spalanie, do tego problemy z odpalaniem na gorąco z powodu małej kompresji .Za ciasne luzy zaworowe objawiają sie strzałami w tłumik ewentualnie w gażniki ale wcale tak być nie musi. Pozdro. PSzresztą kolega maniek naświetlił sprawe wystarczająco dokładnie :icon_biggrin:.Ide walczyć z koreańskim ,plastikowym pierdolotem pt: "pepper" z tesco :wink: Edytowane 17 Lipca 2006 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 (edytowane) oprocz regulacji ktore bym zrobil to mam pakie pytanie. Tankujesz w jednym miejscu??? Jak zatankowalem shit-95 to jadac spokojnie moja xjta wszamala mi 6l. Zmienilem stacje i jadac szybciej spalila 5,7. Ostatnio zatankowalem jeszcze gdzies indziej (stacja pewna ale nie najtansza i na niej bede tankowal) i jadac jeszcze szybciej niz w poprzednich przypadkach i wyszlo 5,12. Przelotowa 140km/h a z 380km jakies 150km po gorskich winklach. Jak zatankowalem na stronie slowackiej na slovnafcie to jeszcze mniej mi palila ale w sumie powrot juz byla mniej krety ale nonstop 140 oraz proba v-max, ktora stanela na 180km/h bo pojawil sie zakret. Przewiduje (jeszcze nie tankowalem wec nie wiem dokladnie)ze na dystansie 540km wyszlo srednio bardzo blisko 5l/100km a na slowackiej beznynie palila chyba lekko ponizej 5l. Edytowane 17 Lipca 2006 przez bekriss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.