Skocz do zawartości

Hamowanie chopperem


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od czerwca jak (nie)wiadomo posiadam nowe moto Kinroad XT50Q

 

I pierwszy raz w moto mam tarczówke

 

I tu moje pytanie czy lepiej hamować przodem czy tyłem

 

Jest to chopper

 

Wiem ze o hamowaniu było niejednokrotnie pisane ale nie o chopperach

 

Zawsze uzywam przodu tylni sluzy mi do podpierania stopy :)

 

Ale raz juz mialem szlifa na mokrej nawierzchni zablokowalo mi sie kolo przednie i szliff.

 

Foto 1

Foto 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Od czerwca jak (nie)wiadomo posiadam nowe moto Kinroad XT50Q

 

I pierwszy raz w moto mam tarczówke

 

I tu moje pytanie czy lepiej hamować przodem czy tyłem

 

Jest to chopper

 

Wiem ze o hamowaniu było niejednokrotnie pisane ale nie o chopperach

 

Zawsze uzywam przodu tylni sluzy mi do podpierania stopy :)

 

Ale raz juz mialem szlifa na mokrej nawierzchni zablokowalo mi sie kolo przednie i szliff.

 

Foto 1

Foto 2

\E

W tego typu sprzetach jest problem ze skutecznymi hamulcami. Ja hamuję zawsze dwoma naraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to ja hamowałem w swoim cruiserze dwoma naraz tak jak mówi pepe. Choć z większym naciskiem na tylni hamulec. Przednią też miałem tarczówkę [Jincheng Knight]. Przodem jak hamowałem to wystarczyło trochę piasku i nieszczęście gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej nigdy nie hamuje przodem ( mam do tego uraz i się poprostu boję - przód służy mi tylko do dohamowania ) a tak to tylko tył. Ale podobno przy większych prędkościach nie powinno sie tyłem hamować bo kołem nieźle nosi - wg mnie to tylko jak ktoś na maxa da po hamplach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej nigdy nie hamuje przodem ( mam do tego uraz i się poprostu boję - przód służy mi tylko do dohamowania ) a tak to tylko tył. Ale podobno przy większych prędkościach nie powinno sie tyłem hamować bo kołem nieźle nosi - wg mnie to tylko jak ktoś na maxa da po hamplach.

 

 

Nooo ... ja na twoim miejscu bym wyp* ten hamulec przedni. Dodatkowy do niczego niepotrzeby ciężar.

Ten z tyłu też w zasadzie nie wiadomo do czego, tak naprawdę do hamowania awaryjnego służą buty trące o jezdnię, a jak chce się zwolnić to silnikiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo ... ja na twoim miejscu bym wyp* ten hamulec przedni. Dodatkowy do niczego niepotrzeby ciężar.

Ten z tyłu też w zasadzie nie wiadomo do czego, tak naprawdę do hamowania awaryjnego służą buty trące o jezdnię, a jak chce się zwolnić to silnikiem ...

Może dlatego nie hamuje przednim bo go nie mam :) . A tak na poważnie to wiadomo że czasami się go używa jak jest dobra nawierzchnia (bez żadnego piachu).

 

Może jak doczekam się zmiany na tarczę to zacznę jej używać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem wczoraj na szkole moto i mówił typ,ze sportami przodem(tył mozna zblokować spokojnie zeby uniknąć highside'a) a czoperami tyłem bo z różnych powodów ponoć lepiej ...

 

 

Chyba coś namieszałeś... tył zablokować żeby uniknąć highside ? To chyba właśnie zablokowany tył który ucieka w bok i nagle łapie przyczepność ( puszczamy tylny hamulec ) powoduje highside.

 

Co do hamowania - w starszych konstrukcjach ( np Simson – nie ujmując nic temu sprzętowi ) to trzeba hamować wszystkim co jest dostępne.

 

 

Bardzo dużo motocyklistów nadużywa tylnego hamulca. Fachowcy uczą na kursach, że używając przodu przeleci się przez kierownice... jest to możliwe oczywiście :banghead: Np. wielu zawodników ścigających się na wysokim poziomie nie używa tylnego hamulca do ostrych hamowań. Zabiera to zbyt dużej uwagi potrzebnej gdzie indziej i może spowodować ślizg tylnego koła albo jego podskakiwanie. Obie te rzeczy w pewnym stopniu wyprowadzają motocykl z pod naszej kontroli.

 

Hamowanie silnikiem ? - bzdura. Silnik został zaprojektowany do przyspieszania a nie do hamowania ! Od hamowania są hamulce. Redukcja biegów podczas hamowania nie jest po to żeby zwiększyć skuteczność hamulców. Redukcja biegu ma na celu osiągniecie odpowiednich obrotów silnika żeby gładko i szybko przyspieszać na wyjściu z zakrętu

 

Proponuje test. Rozpędzić się do 60 kph i zahamować tylko przodem , tylko tyłem , oboma na raz i zobaczyć w której sytuacji osiągnęliśmy najlepszy wynik.

 

Ja używam tylko przedniego hamulca. Tylni ciężko mi wyczuć – do pewnego momentu nic się nie dzieje a potem nagle koło zablokowane i śmierdzi spalona gumą... szkoda mi mojej nowej Pirelli Sport Demon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...