Skocz do zawartości

ETZ 301...mechaniku zgłoś się....bez odbioru...pszzzz


Pastor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Muszę kupić nowy tłok do swojej eci więc pomyślałem, czemu nie kupić tłoka większego. 251 ma tłok o średnicy 69,00mm a 301 75,50mm, ktoś już to zrobił z mz-clubu, ale nie mozna sięz nim skontaktować. mam dwa cylindry więc jeden można przeszlifować. Tylk oteraz co zrobić z tłokiem , za normalny tzreba dać ok.100zł z niemiec. Wiem że tłok od wartburga? ma taką samą średnicę. Tylko czy tłoki takie różnia się wysokością i średnicą tulei od sforznia? To jest mój jedyny problem. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musu sue zgadzac,wysoskosc,zamki sworzen,wysokosc od srodka sworznia do denka tloka.mysle ze nie bedzie pasil od wartburga.natomiast napewno dostaniesz taki tlok Vertexa,wosnera itd itp tylko zaplacisz za niego nieeesamowicie duzo :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz , zaraz!Tłok , tłokiem ale jeśli chcesz zwiększyc pojemność cylindra , to musiałbyś wstawić również większą tuleję - nie wiem , czy to się da zrobić z cylindrem od 251 bo stara nie da się przeszlifować na nowy rozmiar tłoka - jest za mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie dlaczego on ma cylinder od 251?Pisał, że taki właśnie da się wyszlifować, chyba połowę materiału trzeba zeszlifować czy coś.

 

Nie wiem , na czym polegały jego przeróbki ale jedyne logiczne rozwiązania , które przychodzą mi do głowy , to albo wymiana całego cylindra na oryginalny od ETZ 301 , albo rozwiercenie tego od 251 do rozmiaru , który pozwoli na wstawienie nowej , większej tulei.Ta . Która jest oryginalnie w 251 , może byc rozwiercona maksymalnie o 2 milimetry , a do wstawienia tłoka od 301 potrzeba około 6 mm.Z pozostałymi elementami silnika nie powinno być problemu – skok tłoka jest taki sam , cała reszta chyba też , może być konieczna inna regulacja gażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A silnik nie bedzie zbyt obciążony po wymianie cylindra+tłoka na wiekszy?

Silnik od ETZ 301 jest chyba troszke lepiej wzmocniony niz orginalna 251.

Zdaje mi sie, że korbowód i inne elementy silnika dostaną troszke po głowie....

Powodzenia w przerabianiu :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie ale jednak okazało się, że nie msuzę wymieniać tłoka bo wszystko jest ok, tylko luz montażowy między tłokiem a gładzią cylindra wynosił 0,1mm :icon_exclaim: a powinien 0,04mm. Na szczęście miałem drugi cylinder i wszystko jest ok teraz luz wynosi 0,03mm więc po dotarciu powinna mieć lepszego kopa.Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...