Pastor Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 Witam!Muszę kupić nowy tłok do swojej eci więc pomyślałem, czemu nie kupić tłoka większego. 251 ma tłok o średnicy 69,00mm a 301 75,50mm, ktoś już to zrobił z mz-clubu, ale nie mozna sięz nim skontaktować. mam dwa cylindry więc jeden można przeszlifować. Tylk oteraz co zrobić z tłokiem , za normalny tzreba dać ok.100zł z niemiec. Wiem że tłok od wartburga? ma taką samą średnicę. Tylko czy tłoki takie różnia się wysokością i średnicą tulei od sforznia? To jest mój jedyny problem. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 Musu sue zgadzac,wysoskosc,zamki sworzen,wysokosc od srodka sworznia do denka tloka.mysle ze nie bedzie pasil od wartburga.natomiast napewno dostaniesz taki tlok Vertexa,wosnera itd itp tylko zaplacisz za niego nieeesamowicie duzo :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pastor Opublikowano 8 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 Koleś z mz-club'u pisał, że tłok niemiecki kosztował go 95zł, ale vertex i wosner to chyba jakieś lepsze firmy prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 Zaraz , zaraz!Tłok , tłokiem ale jeśli chcesz zwiększyc pojemność cylindra , to musiałbyś wstawić również większą tuleję - nie wiem , czy to się da zrobić z cylindrem od 251 bo stara nie da się przeszlifować na nowy rozmiar tłoka - jest za mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pastor Opublikowano 9 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 To w takim razie dlaczego on ma cylinder od 251?Pisał, że taki właśnie da się wyszlifować, chyba połowę materiału trzeba zeszlifować czy coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 To w takim razie dlaczego on ma cylinder od 251?Pisał, że taki właśnie da się wyszlifować, chyba połowę materiału trzeba zeszlifować czy coś. Nie wiem , na czym polegały jego przeróbki ale jedyne logiczne rozwiązania , które przychodzą mi do głowy , to albo wymiana całego cylindra na oryginalny od ETZ 301 , albo rozwiercenie tego od 251 do rozmiaru , który pozwoli na wstawienie nowej , większej tulei.Ta . Która jest oryginalnie w 251 , może byc rozwiercona maksymalnie o 2 milimetry , a do wstawienia tłoka od 301 potrzeba około 6 mm.Z pozostałymi elementami silnika nie powinno być problemu – skok tłoka jest taki sam , cała reszta chyba też , może być konieczna inna regulacja gażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwas Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 wydaje mi sie ze najprosciej jest kupic taki zestawhttp://cgi.ebay.de/Zylinder-MZ-ETZ-301-250...1QQcmdZViewItem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motard Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 A silnik nie bedzie zbyt obciążony po wymianie cylindra+tłoka na wiekszy?Silnik od ETZ 301 jest chyba troszke lepiej wzmocniony niz orginalna 251.Zdaje mi sie, że korbowód i inne elementy silnika dostaną troszke po głowie....Powodzenia w przerabianiu :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pastor Opublikowano 22 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 Dzięki za sugestie ale jednak okazało się, że nie msuzę wymieniać tłoka bo wszystko jest ok, tylko luz montażowy między tłokiem a gładzią cylindra wynosił 0,1mm :icon_exclaim: a powinien 0,04mm. Na szczęście miałem drugi cylinder i wszystko jest ok teraz luz wynosi 0,03mm więc po dotarciu powinna mieć lepszego kopa.Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.