Skocz do zawartości

Romet Ogar 3 biegowy


bread
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Teściu podesłał mi Ogara z silnikiem Jawa 3 biegowy.

Mam kilka pytań:

1. Nie wchodzi jedynka - niema tego "klik" i w ogołe nie chce się wbić

2. Nie da rady odpalić kopniakiem - jakby się niezazębiał, czasem łapie

3. Jak się porządnie nagrzeje to się zalewa

Co jest do wymiany, jak ustawić gaźnik i czy będzie trzeba wyjąć silnik z ramy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie , że koszty naprawy będa wyższe niz zakup uzywanego silnika na giełdzie.

jest tego dość sporo. Wpisz sobie w jakiejś wyszukiwarce temat JAWA 50 napewno coś o gażniku znajdziesz.

Jesli chodzi o kopniak to najprawdopodobnej wyrobiony jest półksiężyc zazębiający. Silnik z ramy będziesz musiał wyjąć ( kilka śrub ) Z tego co pamiętam to mechanizm wybierający biegi jest na górze silnika. Jeśli będziesz chciał go robić musisz go rozpołowić. Zarówno jeśli chodzi o kopniak jak i o biegi. A co do zalewania to może być złe ustawienie gażnika albo świeca do bani. Z gażnikiem to sam sobie poradzisz. Kilkanaście minut i masz go w małym palcu.

POWODZENIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sporo sporo sporo pracy lepiej zmień sprzęta a tego opchnij raz dwa lub sprzedaj na części conajmniej tydzień robocizny o ile są to tylko przewidywane rzeczy ale jak znam ten silnik to po rozkręceniu okaże się że wiele części jet do wymiany i na skraju rozsypania się =]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tez wypolerowac na połysk i powiesić na ścianie. W sumie to ciekawy silniczek. Leżący cylinder!!!! Ale to w najgorszym przypadku! Silnik na allegro ok 50 zł.

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem rozpołów silnik i obejrzyj wszystko- nie powinno być trafedii. Części poszukaj używanych, np. na giełdzie. To można naprawić za "grosze". Co do problemów z jedynką przed rozpoławianiem sprawdź ogranicznik skoku- śrubę mocującą automat zmiany biegów z silnikiem. Spróbuj wkręcić śrubę ze stożkiem u dołu łebka- nieograniczającą. Jeśli po rozpołowieniu okaże się, że wszystko kwalifikuje się do wymiany, można zawsze dociąć uszczelki+ trochę silikonu i silnik złożony taki jak był. Spróbować zawsze warto- może "pyrkawka" jeszcze będzie służyć. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wymienić takie części:

Grzechotka (odpowiada za rozruch i 1 bieg) 15zeta

Półksiężyc rozruchowy też z 15 ale nie wiem

I możliwe że automat (na alegro za jakies 20) do tego może jeszcze dojść tryb przesuwny chyba 18z jak jest ostro wyjechany.

 

 

Ale to okarze sie po rozpolowieniu (po pewnej wprawie 2 godz)

Edytowane przez mzpower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie!

Nie mogę sobie poradzić rozpołowieniem silnika :icon_mrgreen: .

Mam już dwie pokrywy zdjęte i zębatkę zdawczą i co dalej?

Od strony sprzęgła wykręciłem śruby wewnątrz silnika, i nadal coś trzyma :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kartery są połączone jeszcze tulejkami (znajdują się w odlewach na zewnątrz silnika), musisz je wybić. Aha jak będzie ci się rozchodził silnik to uważaj na kopniak, bo w pewnym momencie puści i to może mocno zaboleć :icon_biggrin: . POZDRO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...