bread Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 WitamTeściu podesłał mi Ogara z silnikiem Jawa 3 biegowy.Mam kilka pytań:1. Nie wchodzi jedynka - niema tego "klik" i w ogołe nie chce się wbić2. Nie da rady odpalić kopniakiem - jakby się niezazębiał, czasem łapie3. Jak się porządnie nagrzeje to się zalewa Co jest do wymiany, jak ustawić gaźnik i czy będzie trzeba wyjąć silnik z ramy?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Wydaje mi sie , że koszty naprawy będa wyższe niz zakup uzywanego silnika na giełdzie.jest tego dość sporo. Wpisz sobie w jakiejś wyszukiwarce temat JAWA 50 napewno coś o gażniku znajdziesz.Jesli chodzi o kopniak to najprawdopodobnej wyrobiony jest półksiężyc zazębiający. Silnik z ramy będziesz musiał wyjąć ( kilka śrub ) Z tego co pamiętam to mechanizm wybierający biegi jest na górze silnika. Jeśli będziesz chciał go robić musisz go rozpołowić. Zarówno jeśli chodzi o kopniak jak i o biegi. A co do zalewania to może być złe ustawienie gażnika albo świeca do bani. Z gażnikiem to sam sobie poradzisz. Kilkanaście minut i masz go w małym palcu.POWODZENIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filon89 Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 sporo sporo sporo pracy lepiej zmień sprzęta a tego opchnij raz dwa lub sprzedaj na części conajmniej tydzień robocizny o ile są to tylko przewidywane rzeczy ale jak znam ten silnik to po rozkręceniu okaże się że wiele części jet do wymiany i na skraju rozsypania się =] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 (edytowane) Można tez wypolerowac na połysk i powiesić na ścianie. W sumie to ciekawy silniczek. Leżący cylinder!!!! Ale to w najgorszym przypadku! Silnik na allegro ok 50 zł. Edytowane 3 Lipca 2006 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Silnik na allegro ok 50 zł. no tak a jak kupisz taka sama padline na allegro?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qvertz Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Moim zdaniem rozpołów silnik i obejrzyj wszystko- nie powinno być trafedii. Części poszukaj używanych, np. na giełdzie. To można naprawić za "grosze". Co do problemów z jedynką przed rozpoławianiem sprawdź ogranicznik skoku- śrubę mocującą automat zmiany biegów z silnikiem. Spróbuj wkręcić śrubę ze stożkiem u dołu łebka- nieograniczającą. Jeśli po rozpołowieniu okaże się, że wszystko kwalifikuje się do wymiany, można zawsze dociąć uszczelki+ trochę silikonu i silnik złożony taki jak był. Spróbować zawsze warto- może "pyrkawka" jeszcze będzie służyć. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 (edytowane) Trzeba wymienić takie części:Grzechotka (odpowiada za rozruch i 1 bieg) 15zetaPółksiężyc rozruchowy też z 15 ale nie wiemI możliwe że automat (na alegro za jakies 20) do tego może jeszcze dojść tryb przesuwny chyba 18z jak jest ostro wyjechany. Ale to okarze sie po rozpolowieniu (po pewnej wprawie 2 godz) Edytowane 4 Lipca 2006 przez mzpower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 6 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Witajcie ponownie!Nie mogę sobie poradzić rozpołowieniem silnika :icon_mrgreen: .Mam już dwie pokrywy zdjęte i zębatkę zdawczą i co dalej?Od strony sprzęgła wykręciłem śruby wewnątrz silnika, i nadal coś trzyma :D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Kartery są połączone jeszcze tulejkami (znajdują się w odlewach na zewnątrz silnika), musisz je wybić. Aha jak będzie ci się rozchodził silnik to uważaj na kopniak, bo w pewnym momencie puści i to może mocno zaboleć :icon_biggrin: . POZDRO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.